Alexandra_W
Trådstartare
Sv: Vad är det som händer med hundförsäkringspremierna egentligen?
Haken är de reservationer jag kommer att få. Han har under sina fem år i livet besökt vet för
Bitsår (en gång)
Hudproblem pga allergi. Många gånger under ett drygt halvår, sen inget på 4 år
Uvi. Upprepade under samma period som ovan. Sen inget.
Klorna. En gång.
Buköppnad för snart ett år sen pga magomvridning.
De tre första punkterna var under hans första år. De två sista senaste året. Däremellan tre år utan något alls.
Men han kommer få reservationer för hudproblem, urinvägsproblem, klorproblem och magproblem. Dvs jag kommer betala dyrt för ganska lite. Jag betalar mindre pengar men det blir fortfarande inte så prisvärt. Så ska se om inte IF har någon jäkla basic försäkring som går ner priset.
Funderat på bara säga upp och spara pengarna. Men rädd att skrället då drabbas av något som kostar 15 000 kr dan efter då :/
Hade jag varit du så hade jag bytt bolag och samtidigt börjat lägga undan de pengarna jag sparade på att nuta bolag. Krånglar bolagt om något händer så finns ju pengar att ta av från de man lagt undan. Hellre det än att skänka bort över 10 000 kronor/år.
Jag har optimal till min hund och betalar ca 2000 kr för veterinärvårdsförsäkringen. Vet ibte vad riesen kostar där, men när jag kollade upp boxer som borde ligga högre så var priset runt 4000 kr/år har jag för mig. De har bra villkor och självriskperioden är ett år, vilket jag tycker är mer värt än fast självrisk.
Haken är de reservationer jag kommer att få. Han har under sina fem år i livet besökt vet för
Bitsår (en gång)
Hudproblem pga allergi. Många gånger under ett drygt halvår, sen inget på 4 år
Uvi. Upprepade under samma period som ovan. Sen inget.
Klorna. En gång.
Buköppnad för snart ett år sen pga magomvridning.
De tre första punkterna var under hans första år. De två sista senaste året. Däremellan tre år utan något alls.
Men han kommer få reservationer för hudproblem, urinvägsproblem, klorproblem och magproblem. Dvs jag kommer betala dyrt för ganska lite. Jag betalar mindre pengar men det blir fortfarande inte så prisvärt. Så ska se om inte IF har någon jäkla basic försäkring som går ner priset.
Funderat på bara säga upp och spara pengarna. Men rädd att skrället då drabbas av något som kostar 15 000 kr dan efter då :/