Vad är det som gör en seger roligare än en annan?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare jesse
  • Startdatum Startdatum
J

jesse

Vilka lopp minns ni bäst? Det har jag funderat på? Varför blir man inte lika exalterad varje gång? Ibland blir jag rörd till tårar men långt ifrån alla gånger och jag har kommit fram till att det beror, iaf för mig, hur nära hästen står mig. vissa hästar är mer speciella och personliga än andra och när det presterar då berörs jag...Vilka hästar har betytt mest för er?

Jag vet att jag aldrig kommer att få en ny maxie, aldrig kommer att få en med den skallen igen, aldrig kommer att få en ärligare häst och som berör mig på samma sätt:cry: Från början var det bara kul, hon var alltid bland de tre och då hon gjorde sista starten för året hade hon bara missat pallen 2 gånger förutom då hon dug:at, 12 pallplaceringar, varav 4 vinster på en säsong inför sista loppet. Selar ut henne och tänker att när kommer loppet där hon bara spottar ut grejorna och inte vill mera? Det måste ju komma nån gång..Det måste ju hända nån gång att hon får öppna en 17 runda och ändå bara kastar in handduken och bara lägger ner hela verksamheten...

Inte den gången heller, ledningen och 17 runda..Nu kanske hon spottar ut grejorna och gör första dåliga loppet..Inte det, hon bara tackar för sig och vinner helt okörd trots att hon inte springer på fyra friska ben:mad: jag gråter, vad är det som gör att hon, trots att hon är ofärdig, bara gör allt för sin mamma:cry:

Sista loppet hon gör för mig är det jag rörs allra mest, jag vill att hästen ska få sluta, hon är så ofärdig att hon inte tar ett rent travsteg. I gristrav skuttar hon fram på en 5 sek tung bana och får starta med ett nödrop. Hon felar från start, ett försvar, hon visar att hon inte vill längre, trots det körs hon till ledningen i sin gristrav, springer där och slirar med sina onda baknän, hon och en annan kämpar sida vid sida upploppet ner medan de övriga är på ett behörigt avstånd, hon kämpar och jag förstår att hela kroppen värker och precis på linjen tycker jag att den utvändiga slår av henne...Jag är jättenöjd ändå, de avvaktar resultatet, det var hårt i mål och då de ropar ut henne som vinnare kommer tårarna...de kommer nu också, det räcker med att tänka på henne så berörs jag:cry: Fy fan vilken häst hon var, vad är det som gör att de vill vara först så jävla mycket?

Jag kommer aldrig mer få uppleva det jag upplevt, det finns inte, det går inte, det kan inte finnas en till...Hon kostade femtusen, var 5 år och hade inte gjort en jävel glad..mitt liv förgyllde hon och hon har en hedersplats i huset, en egen hylla med vinnartavlor, pannbandet, tröjorna, filmerna och pokalerna...Gud vad jag älskade denna häst:love: :cry:
mvh jesse

Sv: Vad är det som gör en seger roligare än en annan?

Hrm...jag är nog fel person att svara på den frågan då mina hästar "inte direkt" staplar segrar...:angel:
Själv får jag gråta över femteplatser i P-21-loppen då de, trots allt, gjort ett bra lopp och gjort sitt bästa...

Men det måste vara fantastiskt kul att ha en riktigt bra häst!

Ja, jag har ju min Guldgosse....vilken skalle....odräglig i träning men ett hjärta av guld i lopp....när dom mosar nån från dödens så är det inte lätt att hålla tårarna borta.......mycket roligare än att ha nån som får lucka o speedar förbi två som knaggats mot varandra....visst är det kul att få vinna då också, men när dom springer på skallen och positionerna inte spelar nån roll...jag då blir man rörd.

Han har vunnit på Valla, på V75, på Dubblar, han har vunnit från alla positioner, på alla distanser...Nu får hans Vackra son ta över om några år...Pappa upp i dagen utseendemässigt hoppas bara han får hans krigarhjärta också :love:
http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_17/05200000-05209999/640x480/5204054.jpg?0

Hej på dig förresten jesse, det var lääängesen :love:

Senast ändrad:

Jo hej, det VAR länge sen:D Jag sitter här i min egen lilla värld och äger inte ens en dator längre och knappt nån häst heller för den delen:( Jag har köpt maxies lillasyster för 2 lapp, hon är fyra år och har gått på lösdrift fram till det jag tog henne så hon är under hantering så att säga, man kan ta av och på grimman nu och sätta henne fast på gången..endast fyra år gammal:crazy: :D

Jag blir så nostalgisk och sentimental ibland men det kanske man får!?Alltså skalle slår både form och klass har jag insett och precis som du säger så finns det inget bättre än en riktig hårding som bara maler sönder dem i dödens och ändå lyckas sätta nosen först:love: Men var hitter man en sån igen?

En seger är ju alltid en seger som jag brukar säga och visst blir jag glad även om det har hänt nån gång att nån, i princip, bara råkat snubbla först över mål:D Det är ju ändå en seger, men det går inte att jämföra med en 10 öppning från 8:e spår baki bilen, vida spår runt första sväng och sen toktryck i ledningen, att få se sin häst då svänga in på upploppet med blodsmak långt ner i halsen och vara så trött att den håller på att snubbla sig i fel men ändå, ändå hålla övriga bakom sig...Det är stort..då bölar man:D :bow:
Eller dödens, tryckande på ledaren, lämna övriga mil bakom sig likt pine chip vs copiad elitloppet -94 kämpa som en tiger på utsidan hela upploppet ner och inte ge sig förrän speakern säger :"det står och väger här mitt på upploppet men det är grepp för utvändige bla bla bla...:love: I love it...

Ååh vad jag hoppas jag får en starthäst så småning om så man får börja åka på turne igen:D
mvh jesse

Men så är det för mig också:D Du, jag har varit så långt nere att jag varit glad för att de gick bra att lasta dem, eller bra att duscha dem efter loppet...och då är det illa:rofl: men, men...
...Plötsligt händer det...:D

Kommer ihåg en seger från -93 på Romme,vi hade en 3-åring till start mot äldre hästar o sjuka var vi så min man fick åka själv för han var den som var "minst sjuk",Å.S skulle köra o hästen behövde sulor på framfötterna,in till hovslagaren,bråttom bråttom hann bli klar till def.

Sen går hästen sta o vinner lekande lätt,då grät jag för vi hade redigt task med pengar.

Våran bästa,han har bjudit på många tårfyllda segrar:love: ,en hände för två år sen på Valla,(då vi hade en häst på Mälarkliniken för operation o vi visste inte om försäkringen skulle gälla,vi var uppe i 35 000 kr i taxa),då vinner han ett Bronsförsök o sköööööna 110 000 kr in.
Det var stunder som har fastnat i minnet.Älskade djur!!!

Bara att grattulera alla ni som har så bra hästar....Själv har jag ett varmblod som försöker få lite poäng på sig, så det blir mest P-21 lopp , men han gör alltid sitt bästa och jag är glad varje gång han håller sig på benen och inte tror att han är på Täby Galopp...:smirk:
Jag kommer nog bäst i håg en gång när starten gick och han började Galoppera, kusken fick ner honom men han kom en bra bit efter, men kämpade sig in i mål som tvåa.......:) Han var riktigt trött då men han gjorde sitt bästa och bara han gör det så spelar egentligen inte platsen någon roll, men det är ju alltid en bonus om man får lite pengar också:bow:

Det värsta är att man måste ju komma till start för att kunna vinna...:p
Nejdå, det gör vi snart, igen, och då j-r!;)

hej min vän och välkommen tillbaka till buke.

vissa hästar berör mer än andra. jag har gråtit 3 ggr och det till inby.

1) då hon kvalade in som 3 åring pga av hennes bakgrund vart det helt enkelt för känslosamt för mig.
2) första gången hon vann. har aldrig nånsin sett henne lika fin som då. var så stolt över henne.
3) då hon gick i 4 spår 1000 m efer att ha blivit riktigt störd från start OCH bortre långsidan och lyckades knipa 3 platsen förlorade 2platsen åt en som legat ryggledaren hela loppet. hon gjorde verkligen sitt yttersta och var helt slut då hon kom till stallet.

Hej du:D

Jag längtar som fan tills jag får använda det vita huvudlaget och tömmarna på nån:D Jag gissar att lusen kommer ut först, som tvååring i premiet. Han kommer att vara den mest julgranspyntade kallblod som går ett premielopp nånsin på bodentravets historia:D

han kommer att vara pyntad med så mycket vita detaljer, vitt selunderlägg, vit förbygel, vita benlindor, vit skrytmössa, vitt huvudlag, vita tömmar och vit fläta...Jag får se till att sätta upp en vit kusk också, typ bergh eller nygren:d

Du jag läste en massa gamla inlägg då du var så tänd på OA och ha ha jag dör:rofl: ho ho:rofl: det finns inte OA i shorts ha ha:rofl: :D
mvh jesse

Jag kommer aldrig att glömma en start på Bergsåker med min genom alla tides största älskning. Han har varit borta ett år efter att ha råkat ut för en skadad böjsena som operarerats.Och även hunnit med att bli utdömd för medfött hjärtfel(som visade sig vara en felprognos,tur han hade en envis matte :angel: ).
Hästen fick tappstart med 50m ,fick gå i tredjespår 1200 och gjorde ett heroiskt lopp som fyra tyckte jag. Lycklig så tårarna rann och vad jag gjorde mer minns jag inte :o .
Men i alla fall så¨sa (em för mig okänd) man :Men han vann nog inte.
Visade sig jag sett vart mållinjen var och han fick målfotostryk.
Den okände mannen förstod ju inte vilken stor seger det var för oss,och tyckte nog jag var helknäpp :rofl: .

haha alltså jaga hr skapat en trend för nu har ju både du o johanna vitt också på bodentarvet hihi.

Liknande trådar

Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
35
· Visningar
5 102
Senast: MiaMia
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 197
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 585
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 200
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025