Vad är det pinsammaste du gjort på en tävling ?

Sv: Vad är det pinsammaste du gjort på en tävling ?

:eek: en gång ramlade jag av på tredje hindret.Klassiskt hästen stannar, jag hoppar! på något sätt lyckades jag ta med mig tränset över ena örat! som tur var stod min pålle stilla :D

en annan gång vägrade vi ut oss på första hindret! så säger speakern men du får gäran försöka igen.så det gjorde ju jag & alla på läktarn typ smackar...:P men iaf hoppar hon typ rätt in i hindret så bommarna flyger åt alla håll.och då säger speakern ja,men nu har iaf banpersonalen någort att göra!!!!:o

sen på en dressyrtävling glömde jag bort skritten,så domaren ringer i klockan & jag ser frågande ut och bara eeeh? vad ska jag göra...å så skrittar jag bara runt där...:crazy:

första tävlingen kommer vi 2a på & jag som redan har sadlat rider in med täcket endast! shiit,kunde inga regler alls...:o sen prejade jag ner en stackars funktionär

sen har jag sääkert gjort bort mig ännu mera...

ja du..det va på min första tävling, då jag trodde jag hade kontroll på hästen, men istället så "hoppade" hästen ut från banan(över dressyrstaketet)...o gissa om alla på läktaren garvade?!?!?!
Jättepinsamt! :o

Jag gjorde exakt samma sak, min ponny ville stanna men jag drev så att hon hoppade iaf men det skulle jag inte gjort.. Alla skrattade jättemkt o när jag red ut kom folk fram o frågade vad jag egentligen höll på med där inne på banan... det värsta var att hindret jag hoppade var ett av omhoppningshindrerna som dels var högre än de andra o dels korsat med flaggor för att man inte skulle hoppa det i min klass.. så det var ju väldigt tydligt att det var fel hinder :crazy:

En annan gång som var lite pinsam var när jag startade Bina för första gången. Hon var väldigt het o tittig så jag red mot första hindret, som var en oxer i trav (lite korkat, jag vet) o gissa vad hon gjorde? Utan att riva en enda bom travade hon o satte alla benen mellan bommarna. Folk skrattade så mkt att jag blev nervös o glömde bort banan, o det slutade med att vi blev diskade...

För många årsen hade jag ett russ sto....en enveten sådan som bara gjorde vad hon själv ville:cool:
Iallafall, tussie (som hon kallades) o jag skulle vara med på en klubbtävling i dressyr, tror att de va en Lc.
Det började me att hon hoppade ut över dressyrstacketet direkt efter hälsningen,:mad: därmed var jag utesluten men snäll som domaren var fick jag avsluta porogramet.
Men eftersom Tussilago inte ville vara med längre började hon när vi kom till galoppen bocka i varje galoppsprång och slutade inte med det föns vi red upp på medelinjen o och tackade för oss...:rofl: :D

:banana: (:bump: ska la kanske tillägga att det var våran första tävling och jag var la ca 10 år

Jag var med på en clear round hoppning på 30 cm på min arab, som inte har tävlat hoppning förut, eftersom hon har flippat ur totalt. Men i alla fall red vi in på banan, travade över dom första indren, fattade galopp, vägrade två gånger på samma hinder, kom över, började trava, vägrade på nästa hinder, travade över alla utom det sista som vi tog världens sats över.. Sen fanns det ju tydligen en mållinje också:p utan att jag visste om dettravade min arabtant lugnt över den :o och vi var säkert dom ända på den höjden som fick vägringar..

Det här var visserligen inte en tävling men det var en två dagars träning för en väldigt bra dressyrtränare:d . Jag red min kompis häst som jag då inte kännde så bra :angel: . Han gick jättefint ända tills galoppen då han samlade alla sina 500 kg hästkrafter och bockade som en galning :devil: Jag tyckte inte de var så märkvärdigt först, var ju van vid såna bråkisar, men sen plötligt känner jag att något inte kändes rätt till så jag kikade ner och ser min sko komma flygande i luften! Så jag klarar ju inte att knipa min käft när hästen sparkar bakut så jag skriker högt och tydligt " Var f*n tog skon vägen? " Och flyger rätt ut i luften, och spöt som jag lånat av tränaren landade jag på och det bröts mitt itu :o ! Det var förjäkligt pinsamt!:cool:

aah, jag har den bästa :rofl:

på en dressyrtävling för två år sedan var jag tvungen att låna min syrras stövlar eftersom min ena stövel var sönder i blixtlåset.
stöveln som var för stor gled hela tiden upp från "fotdelen" när jag drev. Så tillslut hade jag foten uppe i skaftet. Det var lugnt på framridningen då jag hela tiden kunde dra och rätta till foten.

Väl inne på banan har jag ingen möjlighet till detta och jag är så koncentrerad att jag inte märker att jag tappat stöveln på någon konstig vänster. Så efter en mellantrav satt jag där på hästryggen med vänstra strumpan i stigbygeln. :banana:

Vilken chock! Jag red lydigt vidare med en strumpa och den pajade självklart det mesta under det resterande programmet :angel:

Senast ändrad av en moderator:

jag åkte av på andra sidan hästen när jag skulle sitta upp ute på parkeringen!! rakt ner i ler/vattenpöl med vita ridbyxor, Jag skrek.
Fast jag tyckte inte att det var så pinsamt ändå, men mina kompiar tyckte det.

Mer pinsamt var det när jag råkade krocka med en klubbkompis på framhoppningen. Hon hade hästen inåtställd när hon galopperade på spåret så jag trodde hon skulle svänga så då red jag på insidan. krock!

Jag red en dressyr tävling en gång.Man har läst på banan så mkt så man inte kommer ihåg den sen. Jag red glatt runt o så hör ja dommaren "lovisa felridning" Ja.. hehe efter tredje gången så började ja undra vart fram o bak på hästen var. Ja ville bara gå ut därifrån.:crazy:

:rofl: håhåhå, vilka roliga historier :D

Kan ju berätta en egen som inte är lika kul men wtf.

Vi skulle ha avslutningslektion på ridskolan innan sommarlovet började.. vi brukade alltid leka en lek vid namn "Hurry Scurry" som är en slags stafettlek med två lag där man har två "barbacka" hästar som man turas om att rida iväg på.

O vid en gren skulle man rida i galopp til ena sidan av ridhuset, slå i väggen och rida tillbaka. men så gick det inte till för mig.. :p

I full galopp (typ, trav..) styrde jag mot väggen, bromsa hästen och skulle slå ashårt i väggen, precis när all min kraft är i armen och riktas mot väggen GÅR HÄSTEN UNDAN, jag rasar ner mot marken och ALLA föräldrar gapskrattar. SKITKUl :p fast det måste ha sett rätt roligt ut :p

min svenska grammtik är alltid i toppform, not :P

*knapplån*

Red dressyrtävling, och hade haft lite bråttom när jag klädde på mig...
Till saken hör att jag är ganska storbystad, och tycker att det
bekvämaste är att alltid ha bygel-bh..
Om man har det när man rider, ska man vara säker på att den är hel.:D :D

Hade precis ridit in, när jag känner att "något" gör ont..:crazy:
Kastar ett snabbt öga ner, och ser att den ena bygeln (metallgrejen, ni vet) har åkt igenom tyget på bh:n, och lirkat sig ut genom skjortan
och kavajen. uppifrån ser det ut som en liten annten.:D
På något sätt blir det en fix idé hos mig, så jag rider mitt program, men kan inte låta bli att ungefär var 10:onde steg försöka pilla tillbaka den där bygeln...
måste sett lite konstigt ut, var mycket mummel på läktaren.
Pricken över "i" var när jag var klar och red ut, när domaren sa:
Då vill vi tacka ryttaren med dagens intressantaste underkläder".
:rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
Hade inte undgått någon vad som hade hänt.... och jag som tyckte jag skötte det så diskret!:o

Mitt "bästa" minne är när jag ska tävla ett litet klubbmästerskap.
Eftersom jag då hade tävlat betydligt högre klasser så var det meningen att jag skulle komma till den lilla klubben och snarare ha en uppvisning.
Jag går banan ganska dåligt, för jag tyckte att det var en så lätt klass, så att ja... jag vet faktiskt inte vad jag hade i min hjärna:angel:
Iaf. så kommer jag och när jag ska hoppa sista hindret i omhoppningen sneglar jag på klockan och inser att jag leder med över 5 sekunder, därför ska jag göra en RIKTIGT fin sväng till sista hindret. Problemet är bara att jag helt plötsligt inser att jag inte vet vilket det sista hindret är.
Jag hoppar det hinder som verkat mest logiskt och precis när jag landar kommer jag på vilket hinder jag skulle hoppat-det som var jämte.
Jag gör en snabb volt och hoppar det rätta hindret, när jag tittar på klockan så har jag snabbaste tiden i mål trots volten, men hör dommaren säga "tyvärr är ekipaget uteslutet".
Så gick det med min uppvisning....

Man lärde sig iaf en läxa!:rofl: :rofl: :rofl:

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 269
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 087
Senast: Bison
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 112
Senast: zarmino
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 412
Senast: Lutten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka