Vad är det pinsammaste du gjort på en tävling ?

Sv: Vad är det pinsammaste du gjort på en tävling ?

Vita_N_6520 skrev:
För att tävla msv verkar du inte speciellt rutinerad.. :smirk:

Att ridhuset spökar?
Du skrev att hästen var ltie "het på gröten" o tyckte det var kul, alltså var det förmodligen därför den stack!
MEd tanke på att du skrattade åt det, så kan det knapapst varit så att hästen sprang iväg i panik.

När en häst har ghjort det så är man itne så kaxig längre.. :smirk:

Alltså, jag kan inte läsa någonstans att hon skrivit att HON skrattade åt det, däremot att publiken gjorde det och domarna, men det är ju en annan femma!!!

:D
kajsa_kavat skrev:
jag tävlar faktist msv så jag vet att det hade kunnat sluta illa men det är då inte mitt fel att ridhuset spökar!!

vart i knivsta tävlade du??? Red görut på L*gga, va det där elelr???

Hahha, själv har man varit med på i dressyr skulle rida en av ridskolans emst oskolade häst.. programmet gick jätte bra, men i mellan traven så tog hon ett skutt så började alla skratta då inser jag att, oj jag står på andra sidan de vita dressyrstaketet.. o då ska de tilläggas att hon HATAR att hoppa vita hinde.r. hahaha de va lite roligt...

Ja, i hoppning på L*gga så flög man av (detta va min frösta ridtävling) på framridningen i ridhuset framför ALL publik.. då ska tilläggas att jag va 9 år o hästen 155 cm, o jag fick hoppa 80 cm, tidigare hade jag hoppat kanske 50-60,.. o eftersom jag av kort o inte ridit så länge, så trodde jag att dom skulle vara snälla o ge mig en mindre häst.. men icke.. Medans min kompis som va längre än mig fick en liten C-ponny.. lite surt..
men många pinsamma saker har man gjort på tävlingar framförallt i hoppning..

Om du läser övriga inlägg, så ser du att allt var ett missförstånd.

Det bästa var nog när jag var ute på tävling med en av ridskolans snällaste och slöaste ponnyer - iaf hemma, men när han kom ut kunde det bli liv i farbrorn. Han var nyklippt också, och det gjorde nog sitt till :angel: Vi skulle bara göra en liten galoppökning på utebanan innan vi skulle till framhoppningsbanan, men ponnyn drog iväg och la på en jättebrall så jag flög all världens väg. Tränset drog han av sig också, och så sprang han runt på tävlingsplatsen i säkert tio minuter och hade jätteroligt och vägrade låta sig fångas (den snälla ponnyn som man kan göra precis vad man vill med i vanliga fall...). Hann precis hoppa fram 1-2 språng innan jag skulle in på banan, och sen gick han jättebra men banbyggaren hade mätt fel på banlängden så vi (liksom 3/4 av startfältet) fick tidsfel i grunden :eek:

Den här farbrorn var också rutinerad tävlingsponny och ansåg sig kunna dressyrprogrammen utantill. Dock hade han missat var X och G var, för han la alltid på tvärnit för tidigt. Snygga, men tidiga halter - alltid! En gång lyckades jag lura honom genom att vända rätt upp innan jag fått startsignal, så att han trodde att programmet redan börjat :D, men jag vet inte om jag nånsin kom ända fram i de programmen där man vände rätt upp och gjorde halt vid G som avslutning...

En hopptävling fick jag totalt hjärnsläpp & hoppade fel hinder som nr 1 och inte nog med det för sedan styr jag på andra hindret som var en OXER (bakifrån) Som tur var stannande hästen & jag höll på att dö av skam - massor med folk jag kände på läktaren dessutom:o
Kan ju tillägga att hästen hade varit kanonfin på framhoppningen :smirk:

Vita_N_6520 skrev:
Om du läser övriga inlägg, så ser du att allt var ett missförstånd.

kan du vara snäll och säga vem du skriver till , man fattar inte så mkt

Det står uppe i högra hörnet på inlägget vem man svarat på.

Trådskaparen: Har inte gjort något pinsamt på tävling...än :D

Det står. Nu svarar jag på ditt, och då står det att jag har svarat på ditt.

Det blev fel i början av tråden eftersom jag inte hade kollat ordentlgit när kajsa_kavat hade skrivit fel till mej.

den pinsamaste tävlingen var nog när min häst vägrade på en vatten grav som det var riktigt vatten i och jag bara dök ner.. *usch*

hade gått banan på ryttis och skulle lite käckt "skutta" över staketet. När jag hoppade missade jag med handen och ramlade ( som jag skulle hoppat höjdhopp) och landade på rumpan inför hela läktaren...

hon svarade på castle_bar inlägg.

"Måste bara berätta...
Jag tävlade en D-ponny som var väldigt "het på gröten", hon stog gärna på bakbenen o.s.v. men hon hoppade kanon och var jättekäck om man bara i lade sig i för mkt... d¨å blev hon sur. Hur som helst, det var hennes första tävling och hon hade varit jätteduktig i första klassen. Tävlingen var i december, och det var fruset ute. Klubben hade bara ett ridhus så man fick hoppa fram i små grupper inne på tävlingsbanan. Ponnn var ngt hetare på den andra framhopnningen, antagligen för hon visste vad det handlade om nu...
När vi hoppat ett par gånger stack hon plötsligt iväg i okontrollerad galopp mot öppningen... och funktionärerna hade inte stängt dörren!!
Jag lyckades styra ponnyn mot en vägg, då stannade hon men gjorde några krumsprång så jag tappade kollen lite och då drog hon mot utgången igen...
Funkrionärer försökte stoppa henne, men då reste hon sig (högt) mot öppningen och kastade sig ut!

Vi kom ut på den frusna framskrittningsbanan i en rad bocksprång, jag bara satt där och gapskrattade!!
När hon tillslut stannade fick jag hjälp av ponnyns ägere att få in henne i ridhuset igen, och vi kom in med dunder och brak. Ponnyn, glad som om inget hänt, och jag - knallröd i ansiktet. Gissa om publiken skrattade!

Senare fick jag höra att jag varit läskigt nära att slå i huvudet i dörrkarmen när ponnyn reste sig och kastade sig ut,.,"

Första gången jag skulle tävla rev hästen på precis alla hinder!:p Det var bara en clear-round, så det gjorde inte så mycket! Jag var inte så gammal heller..

Vita_N_6520 skrev:
Hur kan du skratta åt en sån sak?
Det kunde ha slutat i katastrof!
Du kunde ha skadat antingen dig, hästen eller nån annan

Lär dig lite vett, o på att klara av hästen innan du ger dig ut på tävlingsplatser igen :mad:

Men snälla... :mad:

Jag hade ridit och tränat ponnyn länge innan, hon hade varit i det ridhuset där tävlingen hölls flera gånger innan, och vi passade bra ihop. Vi åker och startar en liten tävling, hon sköter sig galant i första klassen och bryr sig inte alls om att hon är på tävlingsplats.
Hur skulle jag "som inte har något vett" kunna veta att hon plötsligt skulle göra som hon gjorde i andra klassen?!?! :confused:

Det kan ju faktiskt hända vilket ekipage som helst!
Och ska man stanna hemma med alla hästar som aldrig tidigare tävlat då eller, för att inte ta risken att hästen skulle börja busa på tävling? Fast den alltid har varit jättesnäll och lugn i alla situationer`??? :confused:

Det som hände hände och jo, jag skrattade. För det var kul. Ingen kom till skada, vi kom in på banan igen och då var ponnyn lugn.

Om det hade hänt ngt farligt hade jag såklart inte skrattat.

Men kom inte och skriv att jag inte har något vett bara för att ponnyn jag red - och enligt tränare och andra rider bra - gjorde något helt oväntat som jag inte hade en aning om.

Och jag gjorde vad jag kunde för att lugna henne.
Enligt mig var det snarare de som lät dörren stå öppen som inte hade något vett.

Synd förresten att jag inte svarade tidigare...

Jag ser att det blivit en hel del missförstånd!! :rofl:

jag har iofs aldrig ramlat av men hoppat ut, över stacketet.:angel:

Det pinsammaste jag har gjort tror jag var när jag skulle tävla dressyr. Hästen jag red gick ofta tsm med andra hästen när den reds så den blev jätteledsen när det bara var den i ridhuset och var jätteseg och vägrade röra sej :0 Nästan iaf :crazy:

Sedan på en annan dressyrtävling glömde jag skitmånga moment, jag som trodde jag kunde dem :confused:

Men men, det var iallafall kul ändå :)

Inom hoppningen har jag nog aldrig tabbat mig så det blivit pinsamt däremot så red jag in med spö på banan på en dressyrtävling så att domrana fick säga till mig att slänga iväg det... kan tilläggas att jag vid samma tillfälle red fel väg i LC:1, det får ju inte bara hända :P

Heej det pinsammaste jag gjort med min gamla d-ponny var att det var inte så hög kant på läktaren så precis vi läktaren när hon har rumpan mot läktaren så stegrar hon sig ochjag trillar avrakt på läktaren in i publiken:o

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 269
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 087
Senast: Bison
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 112
Senast: zarmino
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 412
Senast: Lutten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka