Vad är det pinsammaste du gjort på en tävling ?

Sv: Vad är det pinsammaste du gjort på en tävling ?

Det här hände i somras, då jag var på ridläger;

Jag hade en väldigt het häst, och på dressyren så först glömde jag bort programmet :crazy: , och sen så fick tillochmed dommaren ropa ut programmet till mig (vi var ensamma i ridhuset).

På hoppningen så vägrade vi ut oss på tredje hindret :crazy: , vi vägrade två gånger på första hindret och en gång på det tredje. Jag tyckte det var hur pinsamt som helst. Liksom, få sista placering på båda grenarna... På min första (dock inte riktiga) tävling... :cool:

//Mystix

Mystix skrev:
Det här hände i somras, då jag var på ridläger;

Jag hade en väldigt het häst, och på dressyren så först glömde jag bort programmet :crazy: , och sen så fick tillochmed dommaren ropa ut programmet till mig (vi var ensamma i ridhuset).

På hoppningen så vägrade vi ut oss på tredje hindret :crazy: , vi vägrade två gånger på första hindret och en gång på det tredje. Jag tyckte det var hur pinsamt som helst. Liksom, få sista placering på båda grenarna... På min första (dock inte riktiga) tävling... :cool:

//Mystix

:P när ja va på ridläger så skulle vi oxå ha en dressyr "tävling"
jag gjorde precis som du, glömde bort hela programmet, fast jag hade övat på det jätte mycket.. :P haha, så jag red runt lite och gjorde det jag kom ihåg, ganska pinsamt oxå. :P

Knappar

Pinsamt var det när en av mina hoppade över staketet efter diagonalen i en dressyrklass....ökad galopp ut!!

Vid ett tillfälle med ponnyn minns jag att jag hoppade 1:a hindret frân fel hâll och sedan red jag väl halft ihjäl en del banpersonal pâ den tiden, man varsâ laddad liksom. Framför allt dom som flaggade levde farligt

Min lokalhoppnings debut var så kortvarig den kunde bli om man säger så...

Det var på hemmaklubben förra året. Trodde att jag och pållen var redo för en 90cm..

Vi kommer i en fin, lugn, sansad galopp mot första hindret...

-------> TVÄRNIT!!!!
-------> Jag flyger av!
-------> Tack och hej!

(fast det mest pinsammaste med detta var att korkade jag inte kunde knipa käft, utan just som pållen stannar och jag påbörjar luftturen ropar jag..; "h*lvete!!!"... ehum.. förhoppnings var det bara banpersonalen som hörde mig..)

På min allra första tävling (träningstävling) så lyckades jag hoppa en oxer baklänges :D

Min första start lokalt blev inte långvarig, på väg mot första hindret så la min ponny som var 5 och gick unghäst, av värsta brallen och jag stod på huvet varpå ponnyn glatt galopperade vidare och hoppade hundrena själv :P

Jag var känd ett tag för att bli avkastad på alla tävlingar.. ponnyn tyckte det var så skoj att bocka och jag var 11 bast å flög som en vante :p

På fram hoppningen sprack mina ridbyxor i grenen, så jag typ satt ner hela banan, jäv...igt pinsamt. Alla trodde jag var helt knäpp som satt ner hela banan. :confused:

Jag passerade startlinjen åt fel håll, gallopperade runt halva ridhuset och tittade mig förvirrat efter första hindret, fick syn på det och gjorde en tvär 90 graders sväng och var på rätt väg igen. (brukar annars vara bra på att komma ihåg banan). Missat prisutdelning...

jag har varit med om något dö pinsamt!! jag var och tävlade på min D-ponny i knivsta det är ett litet ridhus. min ponny var inte så van just då. hon fick panik och skenade runt. jag försökte att styra på första hindret men då kastade hon sig hanlöst åt sidan och jag for av rakt ner i en blommlåda. blommorna bara flög och alla på läcktaren började att fnissa. jag tog min ponny och ledde ut henne när jag kommit ut så frågade dommaren om det hade gått bra. dom brukar ju fråga direkt men dom hade skrattat så mkt så dom inte kunnat prata:o

Nu tävlar jag på stor häst och jag tänkte att jag skulle se om det gick mkt bättre nu att tävla där. Så jag åkte dit gick in och skulle fatta galopp och det gick inte så jag fick trava runt pinsamt eller vad??:confused: när jag kom ut så kom överdommaren fram till mig och sa att jag hade kämpat bra lika bra som förra gången... Men den här gången kom jag i mål:banana:

Ridit med gylfen öppen!:crazy:

Hur kan du skratta åt en sån sak?
Det kunde ha slutat i katastrof!
Du kunde ha skadat antingen dig, hästen eller nån annan

Lär dig lite vett, o på att klara av hästen innan du ger dig ut på tävlingsplatser igen :mad:

Vita_N_6520 skrev:
Hur kan du skratta åt en sån sak?
Det kunde ha slutat i katastrof!
Du kunde ha skadat antingen dig, hästen eller nån annan

Lär dig lite vett, o på att klara av hästen innan du ger dig ut på tävlingsplatser igen :mad:

jag tävlar faktist msv så jag vet att det hade kunnat sluta illa men det är då inte mitt fel att ridhuset spökar!!

alltså.. man kan väl inte rå för att hästen får panik och skenar iväg utan att man får stopp på den, eller?! kan hända vem som helst, hästen kanske ser nåt som skrämmer den ordentligt... man kanske bör tänka innan man uttalar sig om sånt väl!

För att tävla msv verkar du inte speciellt rutinerad.. :smirk:

Att ridhuset spökar?
Du skrev att hästen var ltie "het på gröten" o tyckte det var kul, alltså var det förmodligen därför den stack!
MEd tanke på att du skrattade åt det, så kan det knapapst varit så att hästen sprang iväg i panik.

När en häst har ghjort det så är man itne så kaxig längre.. :smirk:

Det är en sak om hästen springer iväg i panik - ja.

Det är skillnad på om hästen blir skrämd o sticker iväg, & om hästen sticker för att ryttaren inte har nån pli på den.

Vita_N_6520 skrev:
För att tävla msv verkar du inte speciellt rutinerad.. :smirk:

Att ridhuset spökar?
Du skrev att hästen var ltie "het på gröten" o tyckte det var kul, alltså var det förmodligen därför den stack!
MEd tanke på att du skrattade åt det, så kan det knapapst varit så att hästen sprang iväg i panik.

När en häst har ghjort det så är man itne så kaxig längre.. :smirk:

Inte för att lägga mej i , men vart nämnde hon att hon skrattade ? , och vart stod det att hästen tyckte det var kul ?!
Du kanske ska läsa inlägget igen innan du anklagar folk för att inte vara rutinerad!!:angel:

*Lägger mig i*

Men lugna ner er nu båda innan storbråk utbryter ;)
Ni har bara missförstått varandra.

kajsa_kavat: Inlägget av Vita_N_6520 var inte riktat till dig utan en annan användare (det ser du säkert om du tittar igen)

Vita_N_6520: Det var inte kajsa_kavat som suttit på den lyckligt springande ponnyn utan en annan användare. Som sagt, titta vem du svarade första gången och vem du svarade sen...

Oj. Tack!

Jag antog bara att det var den som jag hade svarat till som skrev till mej :p :smirk:

Jag är så van vid att folk skriver till rätt person så jag tog förgivet att alla gjorde det :angel:

Med tanke på att det var liknande inlägg oxå..
men tack för att du rättade till det :)

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 269
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 087
Senast: Bison
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 112
Senast: zarmino
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 412
Senast: Lutten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka