Sv: Vad är det pinsammaste du gjort på en tävling ?
Måste bara berätta...
Jag tävlade en D-ponny som var väldigt "het på gröten", hon stog gärna på bakbenen o.s.v. men hon hoppade kanon och var jättekäck om man bara i lade sig i för mkt... d¨å blev hon sur. Hur som helst, det var hennes första tävling och hon hade varit jätteduktig i första klassen. Tävlingen var i december, och det var fruset ute. Klubben hade bara ett ridhus så man fick hoppa fram i små grupper inne på tävlingsbanan. Ponnn var ngt hetare på den andra framhopnningen, antagligen för hon visste vad det handlade om nu...
När vi hoppat ett par gånger stack hon plötsligt iväg i okontrollerad galopp mot öppningen... och funktionärerna hade inte stängt dörren!!
Jag lyckades styra ponnyn mot en vägg, då stannade hon men gjorde några krumsprång så jag tappade kollen lite och då drog hon mot utgången igen...
Funkrionärer försökte stoppa henne, men då reste hon sig (högt) mot öppningen och kastade sig ut!
Vi kom ut på den frusna framskrittningsbanan i en rad bocksprång, jag bara satt där och gapskrattade!!
När hon tillslut stannade fick jag hjälp av ponnyns ägere att få in henne i ridhuset igen, och vi kom in med dunder och brak. Ponnyn, glad som om inget hänt, och jag - knallröd i ansiktet. Gissa om publiken skrattade!
Senare fick jag höra att jag varit läskigt nära att slå i huvudet i dörrkarmen när ponnyn reste sig och kastade sig ut,.,