Vad är det pinsammaste du gjort på en tävling ?

C

Citronsoda

Vad är det pinsamaste du har gjort på en tävling ?

När ja själv tävlade i hoppning en gång, glömde jag bort banan o började på fel hinder :o ;) :angel:
hästen vägrade vilket kanske var tur :P hehe..
:D

Sv: Vad är det pinsammaste du gjort på en tävling ?

Tja vad har man inte gjort......
Första dressyrtävlingen på min B-ponny red jag fel galopp i båda varven utan att märka något....

Har även vid ett flertal tillfällen ridit ett och ett halvt varv på mitt volten istället för två i LC:1.....suck att man aldrig lär sig

Något som var väldigt pinsamt och som jag lär få höra länge till var när jag tävlade hoppning på samma B-ponny som innan och lyckades med konststycket att totalt krascha i, välta och göra hål i hemmeklubbens nästan nya regnbåge........ det var ett antal årsedan men varje gång den satingens regnbågen (som nu är lagad) skall fram så kommer det massa frågor som typ "kommer du ihåg vem det var som gjorde de där hålen hehe".........

Jag skämde ut mig totalt på min första hopptävling, då jag hoppade 2 hinder till efter att ha gått i mål... :o Hästen var lite föööör pigg...

Jag var sist i min klass, och dom ropade upp vilka som skulle till prisutdelning, och missade förståss att de ropade upp mitt namn.
Så jag red ut ut tidhuset och började skritta av hästen i paddocken, när jag hörde i högtalarna: vart tog Therese vägen? Och jag bara: shit!
Jag var nog röd som en tomat när jag red in i ridhuset och alla tittade surt på mig...

Det finns redan TVÅ sånna här trådar under gnägg. Kolla där istället!

Måste bara berätta...
Jag tävlade en D-ponny som var väldigt "het på gröten", hon stog gärna på bakbenen o.s.v. men hon hoppade kanon och var jättekäck om man bara i lade sig i för mkt... d¨å blev hon sur. Hur som helst, det var hennes första tävling och hon hade varit jätteduktig i första klassen. Tävlingen var i december, och det var fruset ute. Klubben hade bara ett ridhus så man fick hoppa fram i små grupper inne på tävlingsbanan. Ponnn var ngt hetare på den andra framhopnningen, antagligen för hon visste vad det handlade om nu...
När vi hoppat ett par gånger stack hon plötsligt iväg i okontrollerad galopp mot öppningen... och funktionärerna hade inte stängt dörren!!
Jag lyckades styra ponnyn mot en vägg, då stannade hon men gjorde några krumsprång så jag tappade kollen lite och då drog hon mot utgången igen...
Funkrionärer försökte stoppa henne, men då reste hon sig (högt) mot öppningen och kastade sig ut!

Vi kom ut på den frusna framskrittningsbanan i en rad bocksprång, jag bara satt där och gapskrattade!!
När hon tillslut stannade fick jag hjälp av ponnyns ägere att få in henne i ridhuset igen, och vi kom in med dunder och brak. Ponnyn, glad som om inget hänt, och jag - knallröd i ansiktet. Gissa om publiken skrattade!

Senare fick jag höra att jag varit läskigt nära att slå i huvudet i dörrkarmen när ponnyn reste sig och kastade sig ut,.,

Har inte tävlat så många gånger men en av dem första tävlingarna glömde jag bort att hoppa sista hindret trodde att jag var klar:crazy:

Bara för några dagar sen gjorde jag bort mejnär jag tävla...:mad: Missade mållinjen så jag fick fel för det. Hade hoppat banan helt felfritt!

På en dressyrtävling så flög jag av en gång...:D

tezz skrev:
Jag var sist i min klass, och dom ropade upp vilka som skulle till prisutdelning, och missade förståss att de ropade upp mitt namn.
Så jag red ut ut tidhuset och började skritta av hästen i paddocken, när jag hörde i högtalarna: vart tog Therese vägen? Och jag bara: shit!
Jag var nog röd som en tomat när jag red in i ridhuset och alla tittade surt på mig...

Du är inte ensam om det!! Jag hade hoppat min första LD med min lille pålle å vi hade rivit ett hinder å ja tänkte äh vi får ingen placering ändå, så ja ville rida till paddocken åå skritta av hästen å lasta henne sen men de fick man ju inte å i helt andra tankar satt man när dom ropade mitt namn i högtalarna efter typ 5 min så kommer min kompis hallå va gör du här du ska in på banan, Jag fatta ingeting utom när ja kom in i ridhuset igen vilket visade sig att vi hade vunnit våran klass:crazy: Det var ganska pinsamt!

När jag tävlade ponny red jag en omhoppning, felfritt och två hinderkvar fick jag syn på sista hindret och mållinjen. Helt paralyserad av detta red jag som en tok dit allt vad jag hade, jag fick styra undan för de hindret jag egentligen skulle hoppat! Snacka om tävlingsmänniska :smirk:

tezz skrev:
Hur lyckas man med att ramla av på en dressyrtävling?

vadå hur lyckas man ? det är väl inet så konstigt ?
hjästen kanske blir rädd, bockar avd som helst kan hända, bara för dte inte är nga hinder, så kan man väll fortfarande ramla av ?
det mesta kan hända när man rider

Ööö.. Hästen vände när jag skulle rida upp mot X och göra halt precis när jag börjat rida det. Kom aldrig fram eftersom hästen gjorde en tvärvändning och började bocka. :devil:

Men det gjorde inget. Jag kunde ändå inte programmet:D:angel:

ne, ne, det är väl inte lika vanligt bara... Ta inte illa upp för de :crazy:

Det var i somras på Ryttarspelen i Stockholm när jag skulle in och hoppa ena hästen. Glatt travade jag in och när jag kom ända ner till slutet av banan för att starta så undrar speakern om jag hade frågat överdommarn om att man fick rida utan kavaj.Till min förvåning så hade jag glömt den :eek:
Så det var ju bara att trava hela vägen tillbaka till min mamma som kommer skrikandes och viftar med kavajen..
Det var faktiskt lite pinsamt :o

ja ramlade av shettisen ja tävla varje gång ja gick i mål för folk apploderade.
ja fick inte stopp på min ponny efter banan så först ropa ja nödbroms å sen körde in han i väggen :S

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 269
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 087
Senast: Bison
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 112
Senast: zarmino
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 412
Senast: Lutten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka