Vad är det med män och förpackningar?

Alltså, jag var ju med på den "gamla goda" tiden när det bara fanns papperskassar i affärerna och handlade man då i en mindre affär och packade kassen så kunde det hända att den kassen legat på lagret och limmet övergått i nåt helt annat stadie än det avsedda. Tänk tanken "botten ur" när man var halvvägs hemma och hade man riktig "tur" regnade det också den dan. :meh: Gick inte botten ur så gick handtagen av. :arghh:

Apropå transporten så har jag övergått till gamla mjölkbackar istället för kassar. Miljövänligare än så blir det inte då dom är kasserade men återanvänds i det oändliga. :)

Vet ni förresten om att COOP en gång sålde cornflakes i 5-kg säckar i vanliga butiker?

Kanske såhär, typ? :)

Eller såhär :D
1385280_10151662553987314_707339326_n.jpg
Något sådant har jag inte sett i mitt hem på oerhört många år.

Jag var tvungen att känna efter om jag hade en snopp eller en snippa men insåg sen att eftersom jag är gravid måste jag rimligtvis vara en kvinna.

Men enligt den här tråden är jag definitivt en man? Och min sambo är en kvinna?

Oerhört förvirrande.
Könsöverskridande egenskaper?
Det skall vara bra har jag hört/läst.

Varför ser en förpackning ut som ett slagfält när en man har försökt att öppna den?
Det kan finnas fina flikar att dra i eller snören eller Estrella-rycket, men de måste alltid totalt massakrera kartongen/påsen/annat för att komma in.
Oftast med mer eller mindre kraftiga verktyg.
Och även en aldrig så bra instruktion på paketet hur det skall öppnas lämnas utan avseende.

Det gäller att hinna först för att rädda situationen.
Här hemma är det tvärtom, jag är den utan tålamod som gör hål på fruktpåsen ;)

Sambon bryr sig inte som tur är, känns som en onödig sak att bli osams över :)

Sådär gör mina småsyskon hemma hos mamma har jag sett. Ställer in tomma paket/förpackningar. Tror de är för lata för att kasta helt enkelt.

Jag och mina syskon gjorde så för att ingen ville ta det sista för då fanns det risk att någon blev sur för att man tog det sista

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 612
Senast: Pratsch
·
Kropp & Själ Jag känner en stor osäkerhet och rädsla kring män, och känner en fruktansvärd panik inför att bli intim med någon. Men även i andra...
2
Svar
36
· Visningar
4 298
Senast: Mabuse
·
S
Övr. Hund Vill bara skriva av mig. I dag skall en av våra gamla kompisar få somna in. Mattes hund ända ut i klorna. Då vi träffades så litade...
Svar
6
· Visningar
2 061
Senast: thea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10
  • Valp 2025