Vad är det med män och förpackningar?

Tror de heter clamshell på klingande svenska. Har också för mig att tapetkniv är det enda verktyg som fungerar på dem, saxar brukar sällan klara det.

Jag kan meddela att fingrar och tänder fungerar rätt dåligt. Men vad gör man när man är i desperat behov av en billaddare till mobilen, någonstans i Sverige.

EXAKT så är det här hemma!!
Tre liter mjölk i kylen - trodde jag..som visade sig vara tre litersförpackningar med vardera tre msk inuti.
Sonen säger: "Flingorna är slut!". Men? Det stod ju TVÅ kartonger i skafferiet igårkväll? Tomma givetvis..
Suck! :banghead:

Här har folk med filosofiutbildning ett försprång. Det torde vara ett felslut att förvänta sig att det finns innehåll i förpackningarna bara för att förpackningarna står där.

Eller såhär :D
1385280_10151662553987314_707339326_n.jpg

Men gud. Jag får lite Dolores Umbridge-vibbar av det där skåpet.

När det gäller besvärliga bräckliga plastförpackningar som för hasselnötter eller ris så är mitt bästa tips att direkt kapitulera och lägga det i en ny plastpåse direkt efter det att man öppnat det.
Hört talas om petflaskor? Suveräna att förvara ris i och står stadigt i skåpet. :up:

En annan hatförpackning: pyttesmå endostetror med äcklig mjölk till kaffet. Tror aldrig jag flugit utan att spruta ner mig själv eller stolsgrannen när jag lossat på tejpen. Flyger helst med de som serverar mjölken i kanna.

Sjukt irriterande är det! När jag dessutom konfronterade mannen med problemet så säger han: "Det är ju du som gör så!"
WHAT?!? Jag ÄTER ju inte ens flingor? :confused:

Hahaha också fått höra den, jag BOR inte ens där! Men alltid lika roligt om man hälsar på och tänker att ahh nu ska jag äta x flingor till frukost. Tar paketet. Och så är det tomt!! Inte pallar man åka och handla på morgonen heller.

Och mina syskon är tjejer (kan inte kalla dom kvinnor, de är ju smååååå) så att det skulle vara män som är slarviga stämmer ju inte.

Smart! Dessutom lättare att återanvända än solkiga plastpåsar.
Ja och lättare att hälla ur också för ris har ju en förmåga att rymma annars. :meh:
Apropå pet-flaskor så passar dom till en hel massa saker, bara fantasin sätter gränserna. :idea:

EXAKT så är det här hemma!!
Tre liter mjölk i kylen - trodde jag..som visade sig vara tre litersförpackningar med vardera tre msk inuti.
Sonen säger: "Flingorna är slut!". Men? Det stod ju TVÅ kartonger i skafferiet igårkväll? Tomma givetvis..
Suck! :banghead:
Helt ärligt så hade min partner ställt in tomma förpackningar i skåpen eller lämnat på bänken hade de fått stå kvar, å andra sidan anser jag att en vuxen man ska kunna plocka ihop sin egen tvätt och lägga in i skåpen utan att jag gör det åt honom. Jag brukar inte knyta hans skosnören, snyta honom eller borsta tänderna åt honom heller. :idea:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 612
Senast: Pratsch
·
Kropp & Själ Jag känner en stor osäkerhet och rädsla kring män, och känner en fruktansvärd panik inför att bli intim med någon. Men även i andra...
2
Svar
36
· Visningar
4 301
Senast: Mabuse
·
S
Övr. Hund Vill bara skriva av mig. I dag skall en av våra gamla kompisar få somna in. Mattes hund ända ut i klorna. Då vi träffades så litade...
Svar
6
· Visningar
2 068
Senast: thea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Hovrandsartros