Vad är det för sadel jag köpt??

rubytoo

Trådstartare
optimax.jpg

En Prestige Optimax. är det någon som vill upplysa mig om den. Blev mäkta imponerad när jag red i den idag och pållen stortrivdes :love:

Första sadeln som inte hamnar i bakvikt på honom trots att det inte är den bredaste bomvidden

Sv: Vad är det för sadel jag köpt??

prestige doge optimax heter den. att den är bra vet du ju redan såå vad är frågan? :p

grattis med ny sadel!

Vad folk har för erfarenhet av den. Jag har tagit en chansning och köpte den rakt av sas. Har aldrig provsutit i den eller provat den på hästen :crazy:

Så är det en bra sadel förutom att den var bra att rida i ;)

alla prestiges dyra sadlar är mkt bra. bra hantverk, design och kvalitet. :)

men du bör köpa prestiges egna lädervårdsprodukter till den eftersom kalvlädret är väldigt känsligt och kan bli fult/förstört om man inte sköter det rätt. dom tappar även färg om man använder vanligt fett.

Går det inte att använda equipes produkter?? Har ju equipe hoppsadel som är i kalvskinn

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
897
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 091
Senast: super
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 146
Senast: Juli0a
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
1 097
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka