Vad är det för program ?

Mynta2

Trådstartare
Jag har ett program som jobbar titt som tätt i bakgrunden på min dator..hur får jag reda på VILKET program det är som är i gång ? Jag blir tokig, för när det sätter i gång så måste jag sitta och vänta...inget fungerar då: dvs, klicka på länkar, rulla i menyer osv...Något står och tänker och tänker och jag har ju inget igång :-(...men jag hör ju datorn jobbar för fullt i några sek, sen slutar det..men börjar om igen efter några min... :confused: :( ...det började idag.
 
Sv: Vad är det för program ?

Se om du kan trycka ctrl alt del, kolla processer, klicka på 'minnesanvändning' två gånger så dom sorteras efter det. Kolla vad för program som står överst och skriv det i svar här. Låter som det tar en hel del utav ditt minne.
 
Sv: Vad är det för program ?

Minnesanvändning...vad är det ?? ctr/alt/del går ju att trycka och visst får jag fram en radda med program...men hälften av dom har jag ingen aning om vad det är.
 
Sv: Vad är det för program ?

Förtydligande: dom flesta av processerna som körs på din dator är saker som os:et använder... Flera av dessa kan ta rätt så mycket prestanda, men det är tyvär inget att göra åt... Dom behövs för att det ska fungera korrekt...
 
Sv: Vad är det för program ?

Det kan vara lite svårt att veta vad programmen står för. Ett tips är att jämföra med den här sidan. Det kan vara en vägledning. Eller så googlar du på namnen på de processer som är igång och ser vad du får för träffar.
 
Sv: Vad är det för program ?

Nä, det kan jag inte hålla med om. Att vissa saker måste vara igång för det ska fungera är jag helt med på..men saker och ting ska ju inte bara *börja* så hela nätet stannar upp...isåfall skulle ju detta problem jag anser det vara hänt förut, men det har det ju inte gjort. Inte för jag kan så hemskt mycket om datorer, men så mycket vet jag ju att: en dator jobbar ju inte hur som helst utan orsak...och helst inte när det aldrig hänt förut.
 
Sv: Vad är det för program ?

Det var en bra sida...ska kolla mera...har ju ett x antal saker att gå igenom. Tack för länken.
 
Sv: Vad är det för program ?

Alltså, det är något som startar efter ett tag? Inte när du startar datorn?
 

Liknande trådar

IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
967
Senast: Cattis_E
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 799
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 209
Senast: Grazing
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 050
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp