Vad är det för fel på mina katter?

A

Annakarenina

Blinkhinnorna faller fram och de är lösa i magen. Var till vetrinär och hon trodde det var nåt virus. Har avmaskat, 2 ggr till o med. Men ingen förbättring. De har varit så här sen några veckor före jul. För övrigt är de som vanligt, men en av katterna vill helst bara vara inne. Kan det vara kattaids?

Sv: Vad är det för fel på mina katter?

Har det tagits några blodprover? Om inte så är det väl rätt lämpligt att göra det.

Ja, är det ett virus hjälper det ju inte att avmaska..
Vet borde ta ett avföringsprov och testa för de vanligaste virusen..

Jag ska ringa vetrinären, och tjata till mej ett prov, han är inte så förtjust i katter. Annars får jag nog kontakta nån annan vetrinär, men då måste vi åka långt, fast det kanske det är värt!

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
866
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 481
Senast: Hazel
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
795
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 226
Senast: Marvin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama