Skönt att naprapat hjälper för dig! Jag har aldrig testat att gå till en naprapat och vet knappt vad de gör. Men dina smärtor beror alltså i grunden på att du är sned? Jag har fått höra att jag är överrörlig och att det skulle kunna vara en orsak till mina problem, men andra tycker att det låter orimligt. Tack så mycket!
När ryggsmärtan debuterade påstod både läkare och sjukgymnast att det inte var diskbråck, men jag hoppas nästan att det är något i den stilen och inte något inom CNS. Skulle diskbråck kunna vara en förklaring på bortdomningarna i armen också?
Fick reda på var jag ska röntgas idag och nummer dit, så ska ringa dem imorgon! B12-brist låter inte helt orimligt det heller. Jag minskade köttintaget för ett år sedan och åt därefter mycket fisk, men på senare tid har det blivit mindre fisk och mer grönt. Äter ägg varje dag, men kanske inte är tillräckligt.
Ja jag tror att mina problem beror på att jag är sned. Men iof har jag lite ledproblem också så det kanske hänger ihop på något sätt också. Jag är också åt det överrörliga hållet trots att jag är stel (jätte konstigt)
En naprapat manipulerar musklerna. Har man låsningar och stela muskler tvingar naprapaten musklerna att slappna av och de blir mjukare. Men för din del är det nog bra att vänta på utredningen från sjukvården, så att det inte beror på något annat. Om de inte hittar något kanske det är värt att testa en naprapat? Min erfarenhet är att läkare inte kan göra så mycket om man har ont i musklerna. Om det inte beror på en sjukdom då.