Vad är det för fel på folk?

Nixehen

Trådstartare
Jag förstår verkligen inte.. Varför gör folk som de gör?

Jag skulle köpa valp igår, en liten amstaff/pitbull korsning. Hanvalp 8veckor gammal, alltså skulle jag hämta honom vid samma tillfälle. Hade tingat över telefon och allt var klart. Satte mig i bilen för att åka och hämta min lilla prins. Kör 30mil till mötesplatsen vi bestämt - där skulle hon möta mig coh så skulel vi gå hem till henne då det var svårt att lokalisera sig i området tydligen..
Kommer fram, lagom taggad/nervös/förväntansfull och ringer säljaren som avtalat. Ingen som svarar. Försöker igen. Och igen. Och igen.. i drygt 1,5 timme.. i en timme av dem grät jag av besvikelse.. Inget svar, provar ringa från pojkvännens mobil också - inget svar..

Det avr bara att ge upp.. åka hem och försöka förstå varför folk gör såhär.. Men det gör jag inte.. förstår alltså..

Någon annan?

Just nu är det 110% depp här hemma, halsbandet, kopplet och de andra sakerna jag köpt till honom ligger oöppnade i sin påse på köksbordet..

Blä..

Sv: Vad är det för fel på folk?

Förstår att du är ledsen och besviken!

Vill inte låta kall och elak men det var nog på sätt och vis det bästa som kunde hända... Att uppfödaren redan där och då visade hur oseriös h'n faktiskt är. Värre att upptäcka det genom att din valp får problem som seriös avel hade kunnat undvika.
Nu kan du dränka sorgen genom att leta upp en seriös uppfödare av antingen rensrasga APBT eller amstaffar och börja planera för valpliv igen, med mycket bättre förutsättningar!

Inte kul alls stackars dig....:cry:

Kanske hade det hänt något eller också är det en komplett ärke idiot till uppfödare du råkat ut för...

Se till att ringa dom tills du får tag på dom så att du får svar på varför ingen var där som avtalat.:eek:

usch lider med dig.

Jag var själv och hämmtade min amstaff/pitbull korsning torsdag föra veckan. de uppfödarna var verkligen super seriösa och jag tittade på valpen 1 gång inann jag lade handpenningen. sen hade vi lite kontakt över mejl, de skickade bilder och så.

Antingen fortsätter du och ringer o mdu verkligen vill ha just den valpen, även fast det kanske är något skumt med det hela. Eller så letar du upp en ny och så hoppas jag det går bättre den gången. :)

Nääääe, stackarn :( Blev nästan ledsen själv när jag läste.
Vet ju hur förväntansfull man är när man ska hämta valp!

Kan inte säga annat än att det var riktigt svinigt gjort av personen (om det nu inte hade hänt något?)

Hade jag varit du så hade jag fortsatt ringa tills personen svarade och så hade jag frågat varför hon inte kom, om du nu orkar lägga ner tid på det.

Hoppas du hittar en annan valp!!

Oj vad otroligt likt det låter en sak som jag var med om.

Såg en annons om en hund som behövde omplaceras, inget info i annonsen men jag svrade av nyfikenhet.

Fick svar från en tjej att hon hade en 8v amstaff tik till salu. Hon behövde sälja då hon gjort slut med pojkvännen och flyttat hem igen och då inte hade plats.
Vi planerade allt osv. fick hennes telfon nummer och hon berättade vad som kom med osv.

Kvällen innan skulel vi bara ringa och höra så at allt fortfarande var aktuellt, inet svar på hennes mobil!
Så vi gjorde det fula att söka upp hennes mammas nummer, samma hushåll som hon bodde i.

Ditt ringde vi och när vi frågade mamman om nummret till tjejen var det första mamman sa... Vilken hund sa du?
Mamman visste alltså inte om någon hund och redan här var det lite mystiskt, vi ringde upp tjejen och frågade om det fanns en hund, hon började slingra sig undan frågan och sa att det var en kompis och sen kom det fram att den ahde pittbull i sig.

Vi blev otrolit ledsna av det här, vem blir inte det när man gått där hemma och planerat valpens hemkomst osv.

Förstår att du är ledsen och besviken!

Vill inte låta kall och elak men det var nog på sätt och vis det bästa som kunde hända... Att uppfödaren redan där och då visade hur oseriös h'n faktiskt är. Värre att upptäcka det genom att din valp får problem som seriös avel hade kunnat undvika.
Nu kan du dränka sorgen genom att leta upp en seriös uppfödare av antingen rensrasga APBT eller amstaffar och börja planera för valpliv igen, med mycket bättre förutsättningar!

:bow: håller med

*kl*
Ett sätt att skydda sig mot sådana här händelser är att köpa av seriösa uppfödare som man besöker ett flertal gånger innan man hämtar valp för att vara säker på att de är uppfödare som passar en, att deras hundhållning passar en som person, och att de avlar fram den sortens hundar man vill ha. Sedan kan det ändå hända oförutsedda saker, men då har man iallafall garderat sig en del.

Förstår jag dig rätt om jag fattat att den enda kontakt du haft med uppfödaren är ett telefonsamtal innan?

*KL*

Låter sådär seriöst.

Är det bara jag som är petig med valp och köp? Som har mycket kontakt med uppfödaren och träffar valparna flertalet ggr innan leverans?

Nejnej! Jag har haft massor med kontakt med säljaren via mail och telefon - menade bara att det var så konstigt i och med att vi pratade samma dag som jag skulle åka och bestämde tid och plats.

Blev en annan liten valp i stället, en 10veckors Amstaff-kille - finns i en annan tråd.

/Nixehen - som jagat uppfödare till förbannelse och valde en annan istället.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
5 998
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 941
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 901
Senast: Lhas
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 484
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka