Vad är det för feeel på mig? (varning för äckel)

Riley

Trådstartare
Just nu pågår det så enormt mycket skit i min kropp att jag totalt lessnat ur, och jag funderar således på om jag åkt på något annat än en vanlig förkylning, eller om det bara är all världens jävelskap som bestämt sig för att attackera mig samtidigt.

För:
Tidigt vecka 37 fick jag vad jag antar var/är en urinvägsinfektion. Det kändes som om jag var kissnödig 24/7, och när jag väl kissade var min reaktion direkt jämförbar med Paul i The Green Miles. Ingen sveda, men det tryckte och smärtade något enormt inifrån. Det klingade bort lite efter kanske en vecka, men är nu tillbaka i full styrka.

På lördagen vecka 37 blev jag förkyld, låg måndag-onsdag veckan därpå i 39-gradig feber, och har sedan dess dragits med hosta, slem, halsont och tryck i bihålorna/huvudet, till den milda grad att jag svimmade och kräktes för några dagar sedan. Gick till VC, fick någon starkare kortisonspray utskriven. Det hjälpte möjligtvis lite för bihålorna, men idag har jag så plötsligt fått feber igen.

Sedan en vecka tillbaka har det även börjat komma stora mängder levrat, kolsvart blod ur underlivet. Det gör inte ont och luktar inte, men det är ÄCKLIGT och ytterst förödande för mitt sexliv. Jag ska inte ha mens nu, tar inga hormonpreparat, och när jag haft "mellanblödningar" har de aldrig pågått i en vecka eller innehållit koagulerat blod.

Eftersom åtminstone tre av de här problemen är direkt kopplade till diverse kroppsöppningar som jag vill ha ifred är jag inte ett dugg sugen på att knata till VC och be om en undersökning, utan att ha med mig egna teorier och förslag på förhand. Så frågan efter den här onödigt ånga beskrivningen är alltså: Kan några av de här bekymren höra ihop på något vis, och oavsett om de gör det eller inte, vad gör JAG?
 
Senast ändrad:
Sv: Vad är det för feeel på mig? (varning för äckel)

Du ringer en läkare och that's it. Din undersökning kommer ju inte bli mindre trevlig för att du har egna teorier, jag vet öht inte vad det skulle hjälpa dig i dagsläget?
 
Sv: Vad är det för feeel på mig? (varning för äckel)

Jag kommer inte att göra en invärtes undersökning (såvida ingen kommer och säger "det där låter som de exakta symptomen för Blödus Hypotus som man dör av inom en vecka"), det är poängen.

Tja, jag övertalade en läkare att skriva ut en svampmedicin istället för kortisonsalva för hudproblem häromsistens, trots att densamma var övertygad om att jag och min teori hade helt fel (det hade jag inte). Så jag känner att varför inte prova igen? Det är väl bättre att gå dit och försöka än att gå därifrån helt tomhänt.
 
Sv: Vad är det för feeel på mig? (varning för äckel)

Sök hjälp för UVI? Kissa i en mugg och få medicin direkt. Om medicinen inte hjälper kollar de på ditt prov och ser om du kanske skulle haft en annan medicin istället. Lite knepig arbetsgång, men så har det funkat för mig. Du slipper undersökningar och kan kissa igen. Win win. Blödningarna lär du både få beskriva ingående och låta någon kika på.
 
Sv: Vad är det för feeel på mig? (varning för äckel)

Jag hade Uvi, fick feber och det ledde till njurbäckeninflammation och näradöden-upplevelse.

Ditt liv, ditt val. Men jag låter hellre nån gräva i mitt underliv än dör.
 
Sv: Vad är det för feeel på mig? (varning för äckel)

+ Chili
Jo, men alltså UVI:n kan jag ju söka för ändå eftersom den inte innebär någon undersökning, har tänkt göra det så fort jag får tid och blivit frisk nog från förkylningen. :) Jag funderar ju som sagt främst på om det kan ha någon koppling till något av de andra bekymren (eller om de andra grejerna kan vara kopplade utan UVI:n).
 
Sv: Vad är det för feeel på mig? (varning för äckel)

Urinvägsinfektion, gallsten, njursten, bäckenbotteninflammation, kondylom, urinsten, cancer, svamp, spruckna slemhinnor, missfall, äggledarinflammation, cystor, herpes.. Vad som helst egentligen.
Spontant skulle jag vilja säga att feber är ett symtom på en infektion så kanske något bakteriellt eller virus. Kanske en parasit?

Läkare är en bra uppfinning, använd dem.
 
Sv: Vad är det för feeel på mig? (varning för äckel)

Nja, möjligen om jag blivit jungfrugravid då...
 
Sv: Vad är det för feeel på mig? (varning för äckel)

Funkar antibiotika mot den sortens infektioner?
Om det går att säga så övergripande, dvs.
 
Sv: Vad är det för feeel på mig? (varning för äckel)

Om det är bakterie, ja förmodligen. Men man måste ju ha rätt antibiotika. Då måste man veta vad det är för bakterie. Då måste man gå till doktorn.
Är det virus eller parasit, nej.
 
Sv: Vad är det för feeel på mig? (varning för äckel)

Sök läkare. Kan vara njurbäckeninflammation och då kan du dö. Det första är väl att ta urinprov och blodprov för att utesluta infektion, sen kan du gå vidare om det blivit uteslutet.

Jag skulle söka NU om jag var du för urinvägsinfektion.
 
Sv: Vad är det för feeel på mig? (varning för äckel)

Jag ska boka tid så fort jag blivit frisk. Jag märkte när jag var där för bihålorna att det inte direkt uppskattades att jag satt och hostade mig till kräkljud i receptionen, och oavsett har jag dessvärre svårt att åka buss då jag mår hemskt dåligt av luften; Gissar att det är bihålorna som inte tål den kvävda luften där.

Men njurbäckeninflammation tror jag, efter att ha googlat, inte att det är, men som sagt, jag ska såklart söka för UVI:n så fort jag har möjlighet så att det inte hinner utvecklas till det.
 
Sv: Vad är det för feeel på mig? (varning för äckel)

Fy tusan vad det där låter otäckt, när du beskriver det, ingen aning om det kan hänga ihop, men finns det möjlighet att du åkt på en könssjukdom? En del av dem kan ge liknande UVI symptom, och kanske kan förklara blodet också i så fall.

Jag hade nog känt mig rätt döende med dina symptom och sökt akut.
 
Sv: Vad är det för feeel på mig? (varning för äckel)

kl
Bara det faktumet att det kommer illaluktande koagulerat blod från underlivet när det inte ska göra det tycker jag är tillräcklig anledning att söka läkarhjälp.
Kan vara i stort sett vad som helst ,var själv ed om något liknande för runt 20 år sen ,hade då livmodersinflammation.

Så...sök läkarhjälp.
 
Sv: Vad är det för feeel på mig? (varning för äckel)

Inte illaluktande. ;)
Men tja, det blir förmodligen akuten ikväll ändå på 1177s inrådan, även om det nu inte kommer innefatta undersökning av några kroppsöppningsar. Fick har skyhög feber på en halvtimme och det var tydligen inte så nbra, så får väl se om läkaren trot det här ihop med något annat eller inte.
 
Sv: Vad är det för feeel på mig? (varning för äckel)

Könssjukdom kan jag i alla fall utesluta helt eftersom jag varit nunna en period.
Haha, jag borde kanske vara lite mer paranoid än jag är - jag går tyvärr mest runt och är irriterad på hur drygt det är att vara sjuk - men det ordnar sig nog.
 
Sv: Vad är det för feeel på mig? (varning för äckel)

...okej, men nu fick jag precis veta att distriktsläkaren på akuten inte hade tider ikväll utan jag fick återkomma imorgon eller på måndag. Finns det nåt man kan ta mot feber/frossa/yrsel/värl under tiden? Antibiotika (jag har sjuka mängder Tetralysal som borde kunna tas i större dos?), eller är det bara att trycka alvedon?
 
Sv: Vad är det för feeel på mig? (varning för äckel)

Ta inte antibiotika om det inte är på läkarens inrådan.
Ipren/alvedon eller liknande mot febern, frossan och värken. Vila.

Är du yr och snurrig kan du ta tugga åksjuketuggummi :)
 
Sv: Vad är det för feeel på mig? (varning för äckel)

Könssjukdomar kan ligga latenta lääänge. Inte alltid de ger akuta symtom, man kan bli smittad med och bära på både det ena och det andra under flera år i vissa fall.

Som sagts, inte ta antibiotika utan läkares inrådan! Det är ingen lämplig behandling.. Värktabletter (ibuprofen, paracetamol, kanske naproxen eller diklofenak) bättre. Dricka vatten och vila.
Knepigt att man inte kan komma in akut :mad:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp