Vad är det för feeel på mig? (varning för äckel)

Sv: Vad är det för feeel på mig? (varning för äckel)

Men fy! Du har meddelat läkaren att du hostar blod, hoppas jag?
 
Sv: Vad är det för feeel på mig? (varning för äckel)

Jag känner lite samma sak. Det, alternativt bli arkebuserade av frivillig civil (jag).

Jag är med på det.
Är så jävla trött på läkare som inte lyssnar. De sitter på sin stol och slänger ett slött öga på en för att sen deklarera att "dig är det inget fel på".
Nähe? Vad bra, då slutar jag ha ont nu, vilket jag haft i sisådär hela livet och som står i journaler tjocka som bibeln. Tack så mycket för hjälpen.

Blir så förbannad så jag vet inte vad :rage:
 
Sv: Vad är det för feeel på mig? (varning för äckel)

Herregud...!

Åk in till akuten igen, det där låter inte alls bra :(
 
Sv: Vad är det för feeel på mig? (varning för äckel)

Kl

Men gud, det later ju som att jag skulle kunna ha skrivit detta inlagg, Stromkast!
Har dock inte hostat blod eller haft konstiga blodningar (men nu nar jag tanker efter sa drojde sig mensen kvar nagra extra dagar nar den egentligen skulle ha slutat). For tre veckor sen fick jag feber som kom av och till, skitont i ena nedre sidan av ryggen, huggande smarta i backenomradet och en ilande kansla i underlivet. Det sved dock inte nar jag kissade. Var sjukt illamaende och kunde inte ata heller.

Gick till doktorn som konstaterade att jag hade lite blod i urinen men att det inte var en "full-blown" uvi, men jag var verkligen assjuk. Fick Bactrim (vet inte vad svenska market heter) men efter sju dagar var jag fortfarande assjuk. Gick tillbaka och fick utskrivet 14 dagar av metronidazole och doxycycline, och efter 4 dagar hade symptomen inte battrat sig. Gick pa ultraljudsundersokning dar de konstaterade att jag inte hade cystor, sa det var ju bra iaf. Nu har antligen symptomen borjat ge med sig. Ingen feber, inga ryggsmartor, dock kanns magen svullen (som att jag har mens eller nat).

Antar att de gav mig antibiotikan som nan slags "shoot and miss", men den verkar hjalpa. Funderar pa om det kan ha varit nan laskig konssjukdom eller nat. Hoppas du far hjalp och blir battre snart! Fyfan, dessa symptom onskar jag inte ens min varsta ovan!

Sorry for lite tradkap. Krya pa dig Stormkast!
 
Sv: Vad är det för feeel på mig? (varning för äckel)

Halvt kl

Ingen dödsdom. Tydligen normalt när man hostat så länge och häftigt som jag gjort, har haft sår i halsen tidigare vid riktigt svår rethosta så det är väl förmodligen något liknande nu. Men URK så trött jag är på att ingen kommer fram till exakt vad som är fel. Svar eller fler prover på måndag, antar jag.

ellie: Fy vad läskigt! De hade inga teorier alls utom UVI:n och ev. cystor heller? Jag kanske också borde nämna det sistnämnda för min läkare, om det nu kan vara symptom på sådana. Vore ju skönt att verkligen kunna utesluta allt som poppar upp.
Tack, och hoppas verkligen att du också får må bra nu! Vilket helvete.

Pica: Jag har (peppar peppar) aldrig behövt ha en sådan ihållande kontakt med vården, men jag lider verkligen med dig. En av mina närmaste vänner har också haft problem med smärta i kroppen så länge jag kan minnas, och hon verkar mest ha blivit slussad till psykologer, eftersom de anser att det är inbillningssjuka. Jag hoppas att du kan få träffa rätt läkare, bli tagen på allvar och få hjälp.
 
Sv: Vad är det för feeel på mig? (varning för äckel)

Jag hade vissa, men inte alla symptom du har när jag blev sjuk i CMV-virus för 1,5 år sedan.
Hade följande symtom: Feber konstant i 5 veckor, ibland ont i halsen, ibland ont i huvudet, ont i kroppen, konstant hosta, ibland förkylningssymptom. Kände mig totalt golvad. På 4 veckor lämnade jag endast sängen för toalettbesök och VC/sjukhusbesök.

Jag var på VC 5 gånger de 3 första veckorna och tog urinprov, blodprov och diverse annat. Länkaren skickade hem mig med diagnosen "influensa eller förkylning". Jag och mamma fick kräva en remiss till sjukhuset och tillslut skickade mig först till lungröntgen. Ingenting visades och jag blev hemskickad. Efter 4 veckor i konstant feber krävde jag remiss till infektionskliniken. Blev inlagd med en gång. Visade sig somsagt vara CMV-virus (släkt med körtelfeber). Väldigt få får symptom av viruset och ingen vet varför jag reageade så kraftigt.

Men, vissa VC är HOPPLÖSA. Infektionskliniken behandlade mig SÅ bra. Var helt fantastiska. Kan tillägga att det första jag gjorde när jag tillfrisknade var att byta VC.
 
Senast ändrad:
Sv: Vad är det för feeel på mig? (varning för äckel)

Vad många jobbiga saker det finns som man/jag aldrig hört talas om. Det här är alltså inte något som visas på vanligt blodprov? Fy fan rent ut sagt för fem veckors feber, vad skönt att de fick en diagnos på det till sist!

Min VC är jag väldigt nöjd med eftersom det faktiskt är det enda stället där någon ens tagit ett blodprov, däremot kan akuten gärna hoppa upp och sätta sig på något spetsigt. Jag får väl hoppas att jag också kan få en remiss om provsvaren inte ger något och VC-läkaren inte har fler idéer själv.

(För övrigt är jag enormt avundsjuk på att du bor i Århus, den staden är så fin och trevlig på alla sätt!)
 
Sv: Vad är det för feeel på mig? (varning för äckel)

Nej tydligen inte eftersom VC tog nya blodprov varje gång jag var där men de "visade ingenting". På infektionskliniken togs det MASSOR av blod och fick svar efter några dagar, gissar att de gjorde någon specialodling eller liknande.

Ja usch, det var väldigt jobbigt men skönt att det redde ut sig till sist. Men i Sverige måste man ofta slåss för saker som kostar pengar inom vården tyvärr, riktigt trist!

Åh ja, älskar staden :love::D Hojta om du har vägarna förbi någongång ;)

Hoppas du snart blir kry iallafall!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp