Vad är det för feeel på mig? (varning för äckel)

Sv: Vad är det för feeel på mig? (varning för äckel)

Bajs. Fick träffa asstressad läkare i cirka en minut, fick tabletter mot vanlig urinvägsinfektion utskrivna innan jag blev judokastad ut typ.
Haft hög feber i två dagar nu så jag hoppas fasen att det får effekt snart, helst igår.
 
Sv: Vad är det för feeel på mig? (varning för äckel)

Bajs. Fick träffa asstressad läkare i cirka en minut, fick tabletter mot vanlig urinvägsinfektion utskrivna innan jag blev judokastad ut typ.
Haft hög feber i två dagar nu så jag hoppas fasen att det får effekt snart, helst igår.

Men tog dem inte klamydia test? Det ska dem göra, och även om du skriver att du levt som nunna ett tag men allt du skriver är klamydia symtomer men som alla andra skriver kan de ju va vad som helst.

Hoppas det bara är uvi
Krya på dig
 
Sv: Vad är det för feeel på mig? (varning för äckel)

Yes, men han menade att det lät som normala mellanblödningar.

Mósa: Inga tester alls utöver urinprov. Men enligt läkaren var det tydligen normalt med hög feber och allt annat vid UVI, så jag får väl lita på att han har rätt och att jag fått rätt medicin. Och tack!
 
Sv: Vad är det för feeel på mig? (varning för äckel)

Yes, men han menade att det lät som normala mellanblödningar.

Mósa: Inga tester alls utöver urinprov. Men enligt läkaren var det tydligen normalt med hög feber och allt annat vid UVI, så jag får väl lita på att han har rätt och att jag fått rätt medicin. Och tack!

Det är normalt(säger en som haft kronisk uvi under ett års tid) men dem ska alltid kolla klamydia då symtomen är sammalika. Ska tilläggas att klamydia kan man kolla med vanligt urinprov så dem kan ha testat det också.
 
Sv: Vad är det för feeel på mig? (varning för äckel)

Nej klamydia blir man inte rutinmässigt testad för om man söker för en enstaka uvi, det kan komma upp om man inte lyckas behandla en uvi framgångsrikt, att man börjar leta efter nåt annat och kolla antibiotikaresistens osv.

Stormkast; Hoppas verkligen du blir bättre snart!
 
Sv: Vad är det för feeel på mig? (varning för äckel)

Bajs. Fick träffa asstressad läkare i cirka en minut, fick tabletter mot vanlig urinvägsinfektion utskrivna innan jag blev judokastad ut typ.
Haft hög feber i två dagar nu så jag hoppas fasen att det får effekt snart, helst igår.

Jag blir lite nervös nu. Låter ju verkligen inte bra och så tar de inte ens en liten tid för att kolla upp ordentlig! Man måste vara jäkligt stark när man är sjuk känns det som :mad:.

Jag tycker ju inte ens att det låter som en vanlig uvi-symptom. Men det tyckte alltså läkaren? Talade du om för denna precis hur det var att du haft feber länge osv? Och om du inte blev bättre eller hur länge sa han att det kunde hålla på?

Men du fick göra urinprov iaf eller fattade jag fel? Och inga konstigheter där?
 
Sv: Vad är det för feeel på mig? (varning för äckel)

Ska väl tillägga att självklart vet ju läkaren bättre än mig men jag blir faktiskt lite fundersam. Jag har bara haft uvi en gång och det var inte alls så som du har det nu. Vet personer med återkommande uvi och min uppfattning är att det var mildare symptom.

Låter skitjobbigt hursomhelst :(. Krya på dig!
 
Sv: Vad är det för feeel på mig? (varning för äckel)

Ja, jag fick lämna urinprov precis innan jag fick komma in till läkaren. Det sades inte ett ord om det, han frågade bara om symptomen som stod på journalen stämde (det gjorde det, dvs. all info här i tråden). Fick veta att allt var normalt, fick Selexid utskrivet och blev hemskickad. OK, jag mådde inte så svindåligt där och då som jag gjort övrig tid (varför ska man alltid må som bäst när man väl får en läkare?), men ändock.

Var till akuten igår pga. svinhög feber, fick dropp, blev subtilt utskälld för att jag inte druckit mer (förlåååt för att jag inte tänkt på det när jag pendlat mellan att inte kunna sitta upp och att gråta/springa runt i feberhallucinationer, vilket jag inte ens minns), blev sedan judokastad ut när febern gått ned och vätskebalansen var återställd. Ingen utredning, för igen, det är tydligen normalt vid UVI, 1177 har sagt detsamma vid två olika tillfällen. Är nu inne på dygn fyra med konstant feber runt eller över 39, och det hugger fortfarande i underlivet och ljumskarna, trots att jag enligt läkare + sjuksköterska (?) skulle märkt skillnad i måndags eller tisdags. Swell.

Och visst, jag saknar helt allt vad sjukvårdskunskaper heter, och det mest troliga är säkert att läkaren och mottagandet varit rätt, och att jag är överkänslig för att jag är, tja, sjuk. Men jag börjar ändå tröttna och bli lite fundersam.

Men jag har i alla fall tillfälligt fått flytta till min snälla pappa som håller koll. Visserligen två mil från sjukhuset, men hellre det i gengäld mot att någon har uppsikt över mig en stor del av dygnet och ser om det händer något.

Tack snälla för omtanken! (+ Teilani)
 
Sv: Vad är det för feeel på mig? (varning för äckel)

Fast det här är ju bullshit! Inte det du skriver, men läkarnas uttalanden... Har de enbart kollat UVI eller njurbäckeninflammation också? Hög feber i flera dagar får man INTE vid enbart UVI, utan när bakterierna kryper upp i njurarna. De har kollat din sänka med blodprov, hoppas jag? Något jag lärt mig den hårda vägen är att ALDRIG gå till läkaren och säga att jag tror jag har UVI om jag har skumma symptom, återkommande eller liknande, för då kollar de bara det och inget annat. Lätt att säga i efterhand, men du skulle ha sagt att du hade kraftiga smärtor, konstiga blödningar och hög feber så hade du förhoppningsvis fått en ordentlig undersökning...

Folk får säga vad de vill om Sveriges fantastiska, gratis sjukvård, men det jag stött på är den under all kritik (med vissa undantag). De verkar tyvärr ta förgivet att hela Sveriges befolkning är hypokondriker och man får bråka nåt fruktansvärt för att bli undersökt. Jag har själv flera gånger sökt för urinvägsinfektion och fått svaret "Nej, det fanns inga bakterier i urinen, men du kan få tabletter ändå om du tror att det är det" (hade haft det mycket innan, så jag kände ju igen symptomen väl). Eller den gången som tog priset "Nej, det var inga bakterier" och så blev jag hemskickad. Det där med "Men symptomen skulle kunna tyda på detta, så vi kollar det också" verkar liksom inte existera...

Så ja, jag hoppas att det är UVI du har och att febern kommer av förkylningen och blödningen är en vanlig mellanblödning. Och att du blir frisk snart. Annars får du se till att ta hjälp av någon (t.ex din pappa) som kan bråka åt dig.
 
Sv: Vad är det för feeel på mig? (varning för äckel)

Lätt att säga i efterhand, men du skulle ha sagt att du hade kraftiga smärtor, konstiga blödningar och hög feber så hade du förhoppningsvis fått en ordentlig undersökning...
Men det är ju det jag gjort vid all kontakt med 1177 och sjukhuset. Svaret har alla gånger varit att blödningen är en normal mellanblödning, att febern är normal och hör ihop med antingen en UVI eller förkylningen, och att smärtorna också är vanliga vid UVI, inget att bry sig om.

Men min far ska just ringa 1177 och tjata, igen, det blev ännu en natt med feberhallucinationer och panik, och nu är jag så jävla trött på det. Jag har inte haft så här hög feber så här länge ens när jag hade svininfluensa, och jag orkar verkligen inte med det här mer.
 
Sv: Vad är det för feeel på mig? (varning för äckel)

Men det här är ju ren skit, vad har du för läkare i ditt landssting egentligen?!!

Jag är lite lätt hypokondrisk men råkar också ut för en massa skit, och när jag åker in så är det för att det ÄR något.

Man ska INTE!!! ha hög feber vid UVI och om dom inte vet det borde dom bli av med sina licenser.

In till akuten, be din far följa med, du ska vara tyst och må dåligt och din far får berätta att han är mycket orolig över den höga febern, att du mår så dåligt, etc etc.
 
Sv: Vad är det för feeel på mig? (varning för äckel)

Heja far din!
Det här är så inte okej att jag.... AAAHH!
Mållös av vad de håller på med. (Eller snarare, inte håller på med)
 
Sv: Vad är det för feeel på mig? (varning för äckel)

Nej klamydia blir man inte rutinmässigt testad för om man söker för en enstaka uvi, det kan komma upp om man inte lyckas behandla en uvi framgångsrikt, att man börjar leta efter nåt annat och kolla antibiotikaresistens osv.

Stormkast; Hoppas verkligen du blir bättre snart!

Hemma hos mig görs det rutinmässigt. Jag testades för det när jag hade UVI. De frågade sen om dem fick använda resultatet i en forskning eftersom dem ville undersöka hur många som har klamydia men tror att dem har UVI.
 
Sv: Vad är det för feeel på mig? (varning för äckel)

Hemma som i Tyskland? Det skiljer rätt mycket mellan olika länder vilken vård man får. Kan skilja mycket mellan olika landsting i Sverige också, vad man får och hur lång tid man behöver vänta på hjälp.

Så egentligen ska jag väl bara uttala mig om Västra Götaland.
 
Sv: Vad är det för feeel på mig? (varning för äckel)

Nej nu pratade jag om hemma i Sverige:p
Ja det kan skilja sig nåt enorm mellan landstingen!
 
Sv: Vad är det för feeel på mig? (varning för äckel)

Jag känner lite samma sak. Det, alternativt bli arkebuserade av frivillig civil (jag).

Nej, men jag var till VC igår och fick äntligen en läkare som faktiskt brydde sig, ställde frågor och tog prover. Hade snabbsänka på typ 60, blodproverna visade dock inget fick jag veta idag, men urinprovet skickades på odling och svaret skulle jag få imorgon eller på måndag.

Men febern kvarstår, och nu har jag dessutom börjat hosta jättefint klarrött blod i klumpar och jag orkar seriöst inte mer än skratta. Om mina händer skulle ramla av nu och ögonen poppa ut av sig själva skulle jag seriöst inte bli förvånad.
 
Sv: Vad är det för feeel på mig? (varning för äckel)

WHAT?!!

Men herregud människa, gå inte och dö nu =(!

Du är ju jättejättesjuk om det blöder ur diverse kroppsöppningar och du har hög feber!! Typ ebola-sjuk! Varför är det ingen på vården som tar dig på allvar?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp