Gjorde du?!Jag fick pengar till en häst när maken fick ett arv.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Gjorde du?!Jag fick pengar till en häst när maken fick ett arv.
Jag fick en bil av mina föräldrar när jag separerade och stod utan färdmedel och kontanter. Som jag älskat den bilen och friheten den givit mig. Nu, 11 år senare, är den tyvärr gammal och ska bytas, faktiskt lite känslomässigt svårt men ändå stort att själv köpa egen bil för första gången.Ja, som rubriken lyder. Vad är den bästa presenten ni någonsin fått?
En halv gård. Har glädje av den varje dag.Ja, som rubriken lyder. Vad är den bästa presenten ni någonsin fått?
Min första ponny.
Jag hade varit skötare på honom ett tag. (Det var min kusins ponny) Han var sjuk då så jag fick inte rida men jag cyklade flera km varje dag för att mocka, sköta om honom och ge honom medicin. Vad jag inte visste var att det var ett litet test från mina föräldrars sida. När de såg att jag tog ansvar för honom utan att ens få rida så köpte de honom åt mig. Det var 30 år sedan men jag kommer aldrig glömma känslan när mamma och min kusin skrev på köpeavtalet under näsan på mig.
Vi har/hade kloka föräldrar.Åhh
När jag fick Salome hade jag slutat tjata om häst, jag "visste" att det inte skulle bli någon så när de talade om att vi skulle ta hem henne blev jag helt paff Villkoret var att jag inte misskötte skolan, då hade hon åkt på en gång och det gick ju bra med skolan.