Vad är bäst att ge en valp?

C

CowMow

Hejsan! Jag ska köpa en labradorvalp snart, men jag har ingen aning om vad man ska ge dom. :love:

Vissa säger att valpfoder innehåller för mycket proteiner och sånt att dom blir dåliga i magen.

Ska man ge valpfoder eller inte?

Vitaminer? Bör man ge sånt? Vad i så fall?

JAG ÄR TACKSAM FÖR ALLA SVAR JAG KAN FÅ! :)

Sv: Vad är bäst att ge en valp?

Fråga din uppfödare och om du tycker deras linje verkar bra så går du på den.

Själv vänjer jag över dem till färskfoder så fort som möjligt då jag tycker det är det ultimata för mina hundar, det innehåller olika beroende på vilken sort, men de tar upp maten på ett helt annat sätt.

Tusen tack. Ska man ge dom vitaminer också?

Jag tycker iaf att man forts ge isådantfall Pedigree och successivt övergå till annat bättre foder...

Hör med din uppfödare vad hon givit, hon bör skicka med en liten folder till dig om valpens foder och annan relevant fakta

Jag tycker du ska följa uppfödarens råd, om du nu får några. Finns uppfödare som inte bryr sig så mycket om det där har jag förstått :(.

Ett bra valpfoder är helt klart att rekomendera, absolut inte fel med valpfoder enligt mig. Det innehåller det din valp behöver och inget extra ska behöva tillsättas.

Får din valp redan ett bra foder så hade jag fortsatt med detta och följt rekomendationerna. Om den får något mindre bra foder som inte verkar bra för valpen på nått vis så byt.

Följde uppfödarens råd till en början, fick en påse valpfoder med. Men det var svårt att få tag på, lättast var att åka till henne och köpa och det ligger en bra bit bort. Så bytte foder så småningom, vande honom successivt över till de andra för att vänja magen och det har gått superbra. Äter fortfarande valpfoder nu vid 8 månaders ålder och ska fortsätta (om allt går bra) tills han är cirka 10-11 månader enligt leverantören:)

Du ska ge valpen valpfoder det är det besta då får dom alla vitaminer dom ska ha

Liknande trådar

Hundhälsa Vår äldre hund (grönis) på 9 år som är väldigt kräsen i maten tycker att vår valps foder (Dogge professional puppy) är jättegott, han...
Svar
1
· Visningar
518
Hundhälsa Jag kom hem efter nattjobb till sjuk hund :(. Han hade kräkts i hela huset under de två timmarna han var ensam hemma och även kissat...
2
Svar
29
· Visningar
2 773
Senast: Tualma
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 231
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 797
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18