Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Höja min lön? Skämtar du??? Är du lärare själv? Har du nånsin lyckats höja din lön genom att utbilda dig?
Nej jag skämtar inte. Nej jag hoppade av lärarutbildningen men har vikarierat. Jag jag har lyckats förhandla upp min lön genom att utbilda mig. Att vara fullt behörig är definitivt ett argument för att försöka få igenom en löneförhöjning.
Det är givetvis ingen garanti för en löneförhöjning framför allt inte om arbetsplatsen inte efterfrågar vidareutbildningen. Men i detta läget är det så att skolan måste ha behöriga lärare och det är brist på sådana. Den som skaffar sig behörighet har alltså läge att förhandla upp sin lön, det går att diskutera redan innan man tar tjänsteledigt för att läsa upp sin behörighet.
Efter påsk vill vi höra att du klarat den lilla tentan, och sedan ska vi hjälpa dig med argumentationen vid löneförhandlingen!
Det märks att du inte är lärare på grundskolan.
Jomenvisst, ge mig tiden (eller pengarna att ta tjänstledigt) så pluggar jag både ditten och datten vare sig det är nödvändigt eller inte.
Jaaa!! Så får det bli!
Nu har du inget val, Litenvit!![]()
Duger det att vara lärare på gymnasiet, då? Både jag och kollegor till mig läser för närvarande vid sidan av våra 100 %-tjänster. Jag läser för närvarande en 30 hp-kurs på halvtid. Visst är det slitigt ibland, men det är klart det går! Man kan lämna in saker för sent, för man har inte pressen att nå ett visst antal poäng för att fortsätta få CSN, och man kan göra en del i början av terminen och i slutet av terminen. Och framför allt är det ju galet roligt att lära sig nya saker! Det är ju därför jag blev lärare - för att försöka förmedla den kärleken och lusten till ny kunskap.
Duger det att vara lärare på gymnasiet, då? Både jag och kollegor till mig läser för närvarande vid sidan av våra 100 %-tjänster. Jag läser för närvarande en 30 hp-kurs på halvtid. Visst är det slitigt ibland, men det är klart det går! Man kan lämna in saker för sent, för man har inte pressen att nå ett visst antal poäng för att fortsätta få CSN, och man kan göra en del i början av terminen och i slutet av terminen. Och framför allt är det ju galet roligt att lära sig nya saker! Det är ju därför jag blev lärare - för att försöka förmedla den kärleken och lusten till ny kunskap.
*kl*
Jag vet inte hur det funkar så jag skriver min fundering o sedan får ni dissa den bäst ni kan.
Kan man tenta av direkt? Bara göra själva tentan eller måste man gå kursen på 7,5 hp?
men ändå, det är ju ynka 7.5 hp! det är ju absolut inte ogörligt! kan du inte dra av skiten en sommar bara och få det gjort?
Det är just det som är grejen: det är roligt att lära sig NYA saker.
Tyvärr är det inte så i det här fallet.
Nej, det är inte ogörligt. Bara ganska URK att måsta göra det.