Vad använder ni för lädervård till selen?

MadicDomino

Trådstartare
Vad har ni för ländervårds medel till era selar?
Själv använder jag Stubbens ^^, och smörjer så ofta jag har tid, men funderar på att byta lädervårdsmedel.

Som sagt vad har ni och hur ofta smörjer ni in?

Mvh
Eran Emma

Sv: Vad använder ni för lädervård till selen?

sadeltvål och ekololja.
smörjer när grejerna börjar bli smutsiga.

Jag har den avlånga tvålen med tillhörande blå ask från hööks och ett gult fett i en rund blå burk (jag och komma ihåg namn...) Jag smörjer inför varje tävling, delar av maraton/vardags-selen är i älgläder och det blir aldrig stelt och finselen används bara på tävling så där behövs det inte oftare :)

Senast ändrad:

Jag använder glycerintvål i den traditionella blå asken, och efter jag har rengjort alla delar smörjer jag med läderbalsam. Det är en rund brun burk, kommer inte ihåg namnet... Jag försöker smörja varannan/var tredje vecka nu i början då lädret är nytt, och ska försöka fortsätta med det :)

Jag brukar ha olivolja och läderbalsam. Tvålen har jag i spray form, den tycker jag är bäst.

Ja precis! Så heter det ;)

Är den lädertvålen i den blå asken från hööks bra ;) ?
Föresten :) den heter EKOL GLYCERINNTVÅL ^^,

Mvh
Eran Emma

Senast ändrad:

Jadå, den funkar bara bra :)

Det är den jag oxå har, tycker den funkar utmärkt. Men fett däremot tycker jag inte dom har något bra.

Liknande trådar

IT & mobiler Som en fortsättning på den här tråden om att marksänd TV inte längre finns för betalkanaler...
2
Svar
25
· Visningar
574
Senast: MJLee
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
2 192
Senast: MML
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 238
Senast: Hermelin
·
Skola & Jobb Jag jobbar delade pass och har egentligen ganska många timmar ledigt varje dag - men spenderar dem på att vara trött och stressad över...
2
Svar
30
· Visningar
1 838
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar