Vad använder ni er av...

NaTTa

Trådstartare
för medel när ni gör rent urinfläckar i buren?

Jag brukar använda diskmedel men tycker inte att det hjälper i mina kaninerns burar.

Sv: Vad använder ni er av...

Ähm.. Det tror jag inte? Det behövs inte speciellt mycket och det räcker att göra rent med klorin/klorrent typ 1 gång i månaden.

Har aldrig använt klorin (vill inte göra det heller), använder istället såpa till kattoaletten. Den kan väl liknas vid bur i den meningen att det blir kissfläckar även i denna. Såpan tar dock inte bort det kalkliknande som blir av kisset men då borde man ju kunna ta citronsyra eller annat kalklösande medel. Har faktiskt aldrig provat, men kom på det nu. Själv har jag stått ut med fläckarna! ;)

Ättika som får verka en stund.
Spolar sedan ur och gör rent med ajax badrum i buren (och spolar såklart bort det noga med).

Jag kör med en pytteliten skvimp ättika på hårda sidan av en disksvamp, funkar jättebra för att få bort urinfläckarna. Därefter grönsåpa och diskborste, och sen skölja mycket och noga med hett vatten. Torkar sen av med disktrasa och låter lufttorka för att få bort alla spår av fukt. Burarna blir jätterena och kaninerna verkar inte störas av det heller.

Liknande trådar

Hemmet Har flyttat ifrån diskmaskin och handdiskar nu allt. Använder Grumme handdiskmedel. I diskmaskinen använde jag ättiksprit som spolglans...
2
Svar
35
· Visningar
917
Senast: Motacilla
·
Hemmet Jag funderade först att posta i köpa-hus-tråden men tänker att det kanske är många som inte läser där. Vi är ev. intresserade av ett hus...
2
Svar
24
· Visningar
853
Hemmet Jag håller på att bli tokig! Diskmaskinen diskar inte rent. Allting i övre korgen får en äcklig hinna med bös efter disken.. Jag har...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
5 540
Senast: Jeffery
·
Skola & Jobb Ja rubriken sög, kom inte på något bättre. Där jag jobbar har man nu krävt att alla ska fylla i sina kroppsmått i vårt system. Detta...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
7 821
Senast: soom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30