astronaut
Trådstartare
Något jag har gått och undrat på länge, undrar om ni kanske kan ta er tid att svara på detta.
En tjej på 15 år blir gravid, ingen väntad graviditet.
Hon behåller barnet för att hon vet att hon kan och kommer klara det. Pappan vill inte ha några som helst ansvar för barnet.
En kvinna på 35 år blir gravid, planerad graviditet.
Hon är gift/sambo med barnets pappa.
Hur kommer det sig egentligen att restrerande (inte alla, men en heeeeeel del) tycker att ett barn på 15 år är en sämre mamma än en person på 35 år?
Har det med åldern att göra eller hur tänker ni?
Skulle er dotter få barn vid den åldern skulle ni då:
a) Prata med henne så hon genomför en abort?
b) Prata med henne om tid, ansvar och hur krävande det är? (skeptisk men stöttande)
c) Stötta henne till 100%?
Om er son skulle bli pappa men inte vill ha något ansvar för barnet, hur skulle ni göra då? Vad skulle ni säga?
Hoppas ni förstår vad jag menar nu
En tjej på 15 år blir gravid, ingen väntad graviditet.
Hon behåller barnet för att hon vet att hon kan och kommer klara det. Pappan vill inte ha några som helst ansvar för barnet.
En kvinna på 35 år blir gravid, planerad graviditet.
Hon är gift/sambo med barnets pappa.
Hur kommer det sig egentligen att restrerande (inte alla, men en heeeeeel del) tycker att ett barn på 15 år är en sämre mamma än en person på 35 år?
Har det med åldern att göra eller hur tänker ni?
Skulle er dotter få barn vid den åldern skulle ni då:
a) Prata med henne så hon genomför en abort?
b) Prata med henne om tid, ansvar och hur krävande det är? (skeptisk men stöttande)
c) Stötta henne till 100%?
Om er son skulle bli pappa men inte vill ha något ansvar för barnet, hur skulle ni göra då? Vad skulle ni säga?
Hoppas ni förstår vad jag menar nu