Vad är/blev du beroende av som gravid?

Sv: Vad är/blev du beroende av som gravid?

Hur kunde han? :eek:
:rofl:

När du dessutom var tydlig med vad du ville ha.
Lite värre för min sambo igår kväll (eller snarare inatt) när jag sa:
- Kan du gå ner på statoil och köpa ngt?
- Javisst, säger sambon, vad ska du ha då?
- Något chokladigt, fast kanske inte. Eller chips, eller något som är som lite surt fast inte så surt. Eller.. kanske sånadär remmar. Eller förresten, inga chips. Jag vill ha choklad.. Eller ngt annat. KÖP MJÖLK!

Jamen de är ju märkligt att de inte bara kan fatta vad man menar, haha.

Väldigt OT men såg att du är från vilhelmina. Trevligt ställe, känner många därifrån :) ..
 
Sv: Vad är/blev du beroende av som gravid?

Ja dom borde ju ha lite känsla för helt logiska cravings :D

Jaså? PM:a gärna, vi kanske har gemensamma bekanta :idea:
 
Sv: Vad är/blev du beroende av som gravid?

Leverpastej, jag är beroende av det:o...äter med sked...min älskade sambo tycker jag är lite små äcklig...vilket jag håller med:eek:
 
Sv: Vad är/blev du beroende av som gravid?

:eek:Känner igen det där, förra veckan så vakna jag och ville ha min leverpastej och det fanns ingen hemma:eek:

Börja gråta och sambon undra självklart var det var jag ville ha, och jag grät min leverpastej och sa att ha var proppt tvungen att åka och köpa det.

Så han satte sig i bilden och körde 3 mil till närmaste mack som var öppen:o

Synd om min älskling, så nu ser han till att det finns hemma:rofl:
 
Sv: Vad är/blev du beroende av som gravid?

1 graviliteten ost och skink paj det levde jag på i 9 månader ( flicka) kan ju säga att jag äter inte idag ost och skink paj *blääääää*
2 graviliteten after8 1 hel ask gick åt ( flicka)

3 gravliteten inget speciellt ( flicka) men efteråt så drack jag otroliga mängder kaffe
 
Sv: Vad är/blev du beroende av som gravid?

Kl

Ibörjan var det färsk ananas. Hur mycket som helst.

I slutet var det coca cola
 
Sv: Vad är/blev du beroende av som gravid?

Först Turkisk peppar..
Sen ananas, päron coca cola..

Sen blev det turkisk peppar igen, så fick jag halsbränna och fick ge upp..

Sen kom julmusten, och julmust slank lätt ner, trots halsbränna.. Sura godisar slank också ner väldigt lätt..

Värst var min dille på knäckebröd och kaviar på!
 
Sv: Vad är/blev du beroende av som gravid?

I början blev jag sugen på knäckerbröd med lagrad ost

Sen turkisk peppar hela tiden....

om vi inte har mjölk hemma kan jag börja gråta, måste bara ha en bank av mjölk hemma.

Annars inget alls, tror jag väntar pojke, hoppas o vill :)
 
Sv: Vad är/blev du beroende av som gravid?

Jag har blivit beroenda av att baka... :rofl:
Hela frysen är full av matbröd och fikabröd... men jag äter inget av det.....:rofl:

Jag vill alltid ha jäst och ägg hemma....
 
Sv: Vad är/blev du beroende av som gravid?

Jag vet inte om man kan ha nåt speciellt "sug" när man har gått bara fyra månader, men jag vill ha SURSTRÖMMING!?
Kan inte sluta tänka på det, vill ha vill ha vill ha heeeela tiden.
Det jävliga är ju att man får tydligen bara äta det en gång i månaden. KUL!
 
Sv: Vad är/blev du beroende av som gravid?

1:a graviditeten - smörgåsgurka och inlagda rödbetor. Jobbade i ett gatukök då och hade fri tillgång. Jag åt en tallrik med hälften/hälften varje dag.
2:a graviditeten - samma saker som 1:a men inte riktigt samma mängd.
3:e graviditeten - grönsaker, sallader och frukt
4:e graviditeten - smörgåsgurka och rödbetor var extra gott men inget måste, grönsaker smakade också extra bra.
5:e graviditeten - som den 4:e

Jag har pojke, pojke, flicka, pojke, pojke.
 
Sv: Vad är/blev du beroende av som gravid?

*kl*

När min mamma var gravid och hade lilla mig magen var hon beronde av slanggurka :idea::rofl:.

Mvh
Emma
 
Sv: Vad är/blev du beroende av som gravid?

*knapp*

Jag drack ofantliga mängder mjölk! Har snackar vi kanske en 6 liter röd mjölk omdagen
Och massor av Kexchoklad.

Gick upp 34 kg under graviditeten :D
 
Sv: Vad är/blev du beroende av som gravid?

Jaa, jag hade dille på att "äta" sand :crazy: och höll på att gå åt varje gång jag duschade, för jag tyckte det luktade så gott av fogmassan mellan kaklet:angel:
Mmmmmmmmmmmmm!
 
Sv: Vad är/blev du beroende av som gravid?

*kl*

Det jag funderar på är när ni började få era mer allvarliga "cravings"? Jag är i v. 14 och visst går det åt rejäla mängder C-vitamin här i huset - och syrliga saker är gott. Men inte i sådana extrema mängder som många här beskriver.

Fast det kommer kanske?
 
Sv: Vad är/blev du beroende av som gravid?

Lite pinsamt att berätta.. Men jag blev beroende av glass chocklad sås och sen gurka som jag doppade i glassen. Ja det är lite stört. Men vad gör man. Jag tror dom sista månaderna så smög jag med det Haha...Fick en flicka..

Mvh
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vad är/blev du beroende av som gravid?

Första grav: inget särskilt (pojke)
Andra grav: MORÖTTER flera kilon om dagen! Pojken som kom ut var jättebrun och fin, så sköterskorna ville gärna testa honom för gulsot men det hade han ju inte. :angel:

En kollega kunde sätta sig i bilen och förfölja stadsbussarna bara för att få snosa på avgaserna. Kanske inte så våldsamt nyttig sysselsättning för en som är gravid men hon kunde inte låta bli.
 
Sv: Vad är/blev du beroende av som gravid?

Jag har blivit beroenda av att baka... :rofl:
Hela frysen är full av matbröd och fikabröd... men jag äter inget av det.....:rofl:

Jag vill alltid ha jäst och ägg hemma....

:idea:
Du kan ju börja sälja till oss stackare som inte alls känner för att baka. :D
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
12 247
Senast: Madalitso
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 760
Senast: Milosari
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
0
· Visningar
352
Senast: malumbub
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
23
· Visningar
1 492
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Muddypaws 24/25
  • Kan man ens göra rätt längre?
  • Avlivning älskade katt

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21
  • Vi med egen gård/stall

Omröstningar

Tillbaka
Upp