Vad är/blev du beroende av som gravid?

Sv: Vad är/blev du beroende av som gravid?

Vattenmelon. Kunde INTE sluta äta. Och när jag åt, var det som sista måltiden.
 
Sv: Vad är/blev du beroende av som gravid?

Jag har varit mest sugen på frukt. Mycket apelsiner, mandariner..
Sen har jag druckit som en idiot också. Kan stå och halsa en liter mjölk på stående fot utan problem.
 
Sv: Vad är/blev du beroende av som gravid?

Första: inget (pojke)
andra: Apelsiner i mängder, gott o blandat ett tag (flicka)
tredje: apelsiner (flicka)
fjärde: inget speciellt om inte sömn räknas. vet inte vad det blir

Kan ni inte skriva upp vad ni fick för ngt, så kan vi se om vissa beroenden har med vilket barn man får. bara för att se om skrönorna stämmer.
 
Sv: Vad är/blev du beroende av som gravid?

Jag vet inte men det låter ju som att nästan alla är ute efter mer vätska? Citronvatten, mjölk, apelsiner, päron, vattenmelon. Jag som trodde att alla åt grädde, choklad och friterat.
 
Sv: Vad är/blev du beroende av som gravid?

Första graviditeten: Vattenmelon och c-vitaminbrus med citronsmak. En sak till som jag hade kunnat döda för att få frossa i var fogskum av alla saker..:rofl: Dock lät min sambo aldrig mig smaka, men fortfarande kan jag verkligen bli sugen på att smaka om jag ser det någonstans, för att se om det är så gott som jag fick för mig att det var. :idea:

Andra graviditeten: Trocadero och Samarin..:crazy:
 
Sv: Vad är/blev du beroende av som gravid?

Varken förra eller denna grav. så har det varit något speciellt som jag blivit beroende av. Konstigt nog inte. Det har gått upp och ner hela tiden. Vissa veckor kan jag väl kanske ha ätit mkt av något, för att sedan bli äcklad över det och gått över till något annat...

Däremot förra gravven så blev jag fruktansvärt äcklad över stuvade makaroner och stekt falukorv (det älskar jag annars), sambon lagade det flera ggr i månaden och varje gång var jag tvungen att gå & spy och sedan utrymma huset typ. :angel:
 
Sv: Vad är/blev du beroende av som gravid?

Ok, fram med era beroenden under graviditeterna nu. Jag som varit helt förskonad är nu istället som besatt av.. glass med pannkakor! Inte det ena utan det andra utan jag måste ha båda. Det är det första jag tänker på när jag vaknar. I natt vaknade jag runt 3 tiden och kunde inte sluta tänka på pannkaka med glass :d de är ju som en fixering.

Så låt höra vad ni är beroende av!

Precis samma som dig fast det går utmärkt var för sig också, jag drömde att någon hade kastat pannkakor härom natten och funderade allvarligt på om det kunde vara farligt att äta pannkakor som låg i soptunnan.
Jag vaknade dock innan jag han prova...:D
 
Sv: Vad är/blev du beroende av som gravid?

Första: inget (pojke)
andra: Apelsiner i mängder, gott o blandat ett tag (flicka)
tredje: apelsiner (flicka)
fjärde: inget speciellt om inte sömn räknas. vet inte vad det blir

Kan ni inte skriva upp vad ni fick för ngt, så kan vi se om vissa beroenden har med vilket barn man får. bara för att se om skrönorna stämmer.

Första: Apelsiner _ blev en flicka (har hört att just apelsinberoende tyder på flicka...)

Andra: Inget särskilt ännu (är i v 32): Vet inte vad det blir, men har fått för mig att det är en grabb... (svar kommer i slutet av april);)
 
Sv: Vad är/blev du beroende av som gravid?

Jag fick ingen nojja. Jag slutade däremot helt att dricka Coca Cola i samband med Grav.
 
Sv: Vad är/blev du beroende av som gravid?

Första: Apelsiner _ blev en flicka (har hört att just apelsinberoende tyder på flicka...)

Min syster var beroende av clementiner och hon fick en pojke. Nu var det iofs inte apelsiner, men ändå väldigt närstående.

Själv hade jag inte sug på något speciellt.
 
Sv: Vad är/blev du beroende av som gravid?

kl

Pannkakor verkar vara vanligt också.
Jag kan äta pannkaka tre dagar i rad utan problem. :D
Dessutom har jag under ett par veckors tid varit helt såld på tanken på pannkakstårta. Jag har aldrig ens ätit pannkakstårta, och vet knappt vad det är, men ändå..
 
Sv: Vad är/blev du beroende av som gravid?

Vaknade imorse.. Ville ha pannkakor, sambon sa att nu får du väl ändå ge dig! Då började underläppen darra och jag blev helt förstörd. Hur kunde han vara så kall och grym och hård?:angel:

Han bad om förlåt och jag låg kvar i sängen och grät medan han lagade pannkakor.

Inte lätt att vara kille när tjejen är gravid heller kom jag fram till nu när jag inser villken tjurskalle jag var.
 
Sv: Vad är/blev du beroende av som gravid?

Hur kunde han? :eek:
:rofl:

När du dessutom var tydlig med vad du ville ha.
Lite värre för min sambo igår kväll (eller snarare inatt) när jag sa:
- Kan du gå ner på statoil och köpa ngt?
- Javisst, säger sambon, vad ska du ha då?
- Något chokladigt, fast kanske inte. Eller chips, eller något som är som lite surt fast inte så surt. Eller.. kanske sånadär remmar. Eller förresten, inga chips. Jag vill ha choklad.. Eller ngt annat. KÖP MJÖLK!
 
Sv: Vad är/blev du beroende av som gravid?

Saxat från gravid.se:

"Många säger att när man är sugen på surt / C-vitamin-rikt tyder det på att det blir en flicka!"

Clementiner är ju iofs inte så sura, men helt klart är de C-vitaminrika... Man ska ta sägner med en nypa salt, men för mig stämde det;)
 
Sv: Vad är/blev du beroende av som gravid?

Isåfall väntar jag nog en flicka också för i början så ville jag absolut inte ha ngt annat än c-vitaminrika saker.
 
Sv: Vad är/blev du beroende av som gravid?

Spettekaka, då? Det borde väl vara ungefär samma sak (fast mer sött än kemikaliesmakande.) :D
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
12 247
Senast: Madalitso
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 760
Senast: Milosari
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
0
· Visningar
352
Senast: malumbub
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
23
· Visningar
1 492
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Muddypaws 24/25
  • Kan man ens göra rätt längre?
  • Avlivning älskade katt

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21
  • Vi med egen gård/stall

Omröstningar

Tillbaka
Upp