Vad är/blev du beroende av som gravid?

M

Mindra

Ok, fram med era beroenden under graviditeterna nu. Jag som varit helt förskonad är nu istället som besatt av.. glass med pannkakor! Inte det ena utan det andra utan jag måste ha båda. Det är det första jag tänker på när jag vaknar. I natt vaknade jag runt 3 tiden och kunde inte sluta tänka på pannkaka med glass :d de är ju som en fixering.

Så låt höra vad ni är beroende av!
 
Sv: Vad är/blev du beroende av som gravid?

Päron.. vill också ha en hälsobebis!
 
Sv: Vad är/blev du beroende av som gravid?

Piggelinglass och mjölk,kunde börja gråta om det inte fanns minst 2 liter mjölk hemma när jag skulle lägga mig
 
Sv: Vad är/blev du beroende av som gravid?

Grav 1: Apelsiner, apelsiner och mer apelsiner! Bananer gick också bra.
Efter förlossning: Apelsiner!

Grav 2: Gröna, syrliga äpplen, ju hårdare desto bättre, de som sved i tandköttet var bäst! Pulvermos med gröna ärtor, det kunde jag äta mitt i natten.... Nyponsoppa!
Efter förlossning: Mjölk och lakritsglass. 5 glassar om dagen - nema problema!
 
Sv: Vad är/blev du beroende av som gravid?

Barn 1: Apelsiner i massor!!!!! :d I början av graviditeten även leverpastej med färsksaltad gurka.

Barn 2: Ingenting särskilt


och... barn 0 (abort): LAKRISAL!!!!!!!!!!
 
Sv: Vad är/blev du beroende av som gravid?

Första gången:
Allt som var gult. Gula godisar, gul saft, köpte mig en gul cykel och en gul jacka.:D

Andra gången:
Äpplen (mer än vanligt då) :D

Tredje gången:
Inget speciellt.
 
Sv: Vad är/blev du beroende av som gravid?

Milkshake. speciellt MC-Donalds päron shake. var stamgäst i mc-driven och drev min man till vansinne eftersom han var tvungen att köra runt där varje dag när han slutade jobbet.
 
Sv: Vad är/blev du beroende av som gravid?

jag är sugen på päron o citronvatten.. dricker flera liter om dan :)

fast jag mår iofs mest illa såär inte sådär jättesugen på ngt just nu, allafall inte nåt man äter, allt kommer ändå upp... :p
... vatten går dock bra :)
 
Sv: Vad är/blev du beroende av som gravid?

Första graviditeten var det mest isbitar jag kände ett verkligt behov av att äta. Åt 3-4 lådor per dag :o
Tomatjuice var med väääldigt gott!:crazy:
Efter grav under amningsperioden så var det Loka Naturell.. Fast BARA i 0,5 L flaskorna

Denna graviditeten så är det Ramlösa i 1,5 L flaskor jag pimplar. Inga matsug än sålänge.. Fast åt en macka med inlagd gurka,kall potatis och hamburgerdressing innan idag :D
 
Sv: Vad är/blev du beroende av som gravid?

kl.
kan svara för mon kusin.
Hon hade inga sådana nojjor under gradviditeten, men efter att hon pluppat ut ungen och hon fått den på bröstet, sa hon:
-THOMAS åk och köp FYRA gröna äpplen! Fyra!!

haha, nu har suget börjat avta, efter två månader :rofl:
 
Sv: Vad är/blev du beroende av som gravid?

Jag hade också citronvatten. Helt sjukt, drack glas efter glas. Det var så jag märkte det.
 
Sv: Vad är/blev du beroende av som gravid?

jag hade fruktsallad!!! till frukost, masssa frukt, fint hackat i små bitar med youghurt. O nu pratar vi inte en liten sallad utan mer till 4 pers..:angel:
Sen efter middagen, en timma i soffan.. -älskling, jag e lite sugen på nått.. -jaha.. -vill du ha fruktsallad?? -näätack, inte idag heller..
o så gjorde jag ett monster lass igen. När man handlade va halva korgen full med frukt. Att tillägga är att det jag inte orkade åt min hund upp.. :rofl: frukt o yoghurt ALLT, det ända han inte åt va apelsiner.. menmen.. ridgebacks e juh matgrisar..

O inte att förglömma SUSHI, båda dessa fixeringar va något jag "normal" gillade förut, Sushi är jag nog lite små galen i fortfarande.. hehe:rofl:
 
Sv: Vad är/blev du beroende av som gravid?

KL

Första graviditeten drack jag så mycket apelsinjuice så jag blev sur i magen och fick sluta. Höll nu vid andra graviditeten på att falla i samma fälla innan jag kom på mig. Men apelsiner i massor har jag smaskat på mig, särskilt kring jul då de är så där underbart goda och saftiga. Äter gärna även andra goda citrusfrukter.
 
Sv: Vad är/blev du beroende av som gravid?

Måste bara berätta en rolig sak ang detta med att vara beroende vid graviditeten.

När min mamma väntade mig, för drygt 17 år sedan då..
så var hon totalt beroende av vinergummi.

En gång väckte hon min pappa mitt i natten, och skrek och hotade honom att gå och köpa vinergummi.
Skräckslagen, yrvaken och trött fick pappa åka runt i stan i natten för att hitta en mack som hade öppet - och som sålder vinergummin!

:bow:
 
Sv: Vad är/blev du beroende av som gravid?

Förra graviditeten var det apelsinjuice och smörgåstårta. Gick åt minst 3-4 liter apelsinjuice om dagen. Va tvungen att ha smörgåstårta precis varenda dag med.. blev rätt dyrt i längden :crazy:

Denna gången har jag inte haft nåt direkt beroende.. men choklad och päronsplitt glassar har d nog gått åt en del
 
Sv: Vad är/blev du beroende av som gravid?

mandariner/clementiner och kolsyrat vatten (gjorde slut på sodastreamern 2 ggr)

(och ändå +53 kg... hahaha man kan tro jag moffade pizza hela dagarna)
 
Sv: Vad är/blev du beroende av som gravid?

Gick i perioder men mkt mjölk gick det åt och på slutet levde jag på filmjök med en skivad banan i.

En stund var det lakris och en annan mandariner, och så smällde jag i mig 1 chokladkaka om dagen ungefär.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
12 247
Senast: Madalitso
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 760
Senast: Milosari
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
0
· Visningar
352
Senast: malumbub
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
23
· Visningar
1 492
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Muddypaws 24/25
  • Kan man ens göra rätt längre?
  • Avlivning älskade katt

Hästrelaterat

  • Shettistråden del II
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

Tillbaka
Upp