Vad 17 göra i sekritariatet?

Seabaz

Trådstartare
Ska på tävling i morgon och läste precis PM:et där det står att vacc.intyg ska visas upp för parkeringsvakten. Okej, fine!

Men vad ska jag då göra i sekritariatet? Behöver man startanmäla numera?

Att man har licens, grönt kort och betalt sköts ju via TDB.... :confused:

Sv: Vad 17 göra i sekritariatet?

Står det att du måste gå till sekretariatet? Du behöver inte startanmäla innan.

Annars är ju det mera till för ändringar av ryttare, hästar, klasser eller strykningar osv. Och som informationscenter för ryttarna. :)

De flesta brukar vilja att du går dit någon gång innan din start så de vet att du är där i alla fall. Men du behöver ju inte göra det innan du lastar ur, utan kan ta det när som :)

Jag hade inte gått till sekreteriatet.
Dom låter parkeringsvakten kolla vaccinationsintygen just för att korta köerna där inne.
Dom har tillräckligt att göra med efteranmälningar, ryttar/hästbyte och ev manuella betalningar.
Vill dom veta vilka som kommit eller inte så kontaktar dom parkeringsvakten.

Äsch! jag frågade parkeringsvakten så det var lugnt!

MEN

tidigare har det stått i proppen "du är automatiskt startanmäld om du inte avanmäler". då vet man ju det.

nu stod det inget mer än att visa vacc för parkeringsvakt därav jag blev orolig!

Men det gick bra och bra system att pricka av ryttare och häst på parkeringen redan eftersom dom ropade ner ekipage "tre i taget" ner till banan. Om någon inte fanns där så ropades i walkie talkie till parkeringsvakten om ekipaget åtminstone borde finnas på tävlingsplatsen eller inte ens hade kommit :idea:

Tänk om fler hade använt sig av detta enkla system?!
Så smidigt det hade varit för alla :)

De senaste tävlingarna jag har varit på har p-vakten kollat vacc. men de har velat att man skulle ta sig till sekretariatet i alla fall, så de visste att man var där. Det blir ju inte lika långa köer då iom att alla inte behöver gå dit exakt när de kommit, utan man kan gå lite när som.

Men det hade varit skönt att slippa!

Det slapp vi nu då eftersom parkeringsvakten bockade av ekipagen så om sekretariatet undrade så frågade dom bara p-vakten :idea:

men många gick ju dit ändå för att hämta startlistor tex :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 595
Senast: Lavinia
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 660
Senast: Lillefrun
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
4 252
Hundträning Har länge läst på buke men aldrig postat något. Men känner lite att situationen är ohållbar här hemma nu, so here it goes. Jag har två...
Svar
5
· Visningar
1 564
Senast: Caps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka