Vackraste Rasen

Z

Zita

Finns det fler som tycker att schäfern är den vackraste hundrasen. Har haft fyra stycken i mitt liv. Alla fantastiska på sitt sätt. Jag tycker om alla raser, men schäfern är nummer ett. Har haft ett flertal raser, inget ont om dom, men om jag själv får välja.................så blir det nog en till framöver.
 
Sv: Vackraste Rasen

Jag har haft schäfer hela livet och älskar den rasen också, både korthårig och långhårig. :love:
 
Sv: Vackraste Rasen

jag tycker att min schäfer är väldigt fin att se på. bra proportioner, rena linjer och fina, klara färger. men hon ser inte alls ut som de ska. vanliga schäfrar är rätt tråkiga att se på tycker jag. utställningsvarianten är rent av fula med allt löst skinn i ansiktet och krökta ryggar.
 
Sv: Vackraste Rasen

Dom e fina men gråhund o amstaff e ändå finast:love:
 
Sv: Vackraste Rasen

Jag tycker irländska varghundar är helt otroligt vackra. Min dröm att en gång få äga en sådan :love:
 
Sv: Vackraste Rasen

Jag har ju själv en långhårig dvärgtax och en labrador, och självklart tycker ja de är vackra å fina.
Men vackrast tycker jag är beageln!
Men jag vet inte riktigt om jag någonsin kommer att köpa någon.
De ser så valpiga ut med sina stora öron och de runda formerna på huvudet:love:
 
Sv: Vackraste Rasen

Kan bara hålla med! Fast alla tre setterraserna är vackra (så länge det är jaktsettrar...) :d
 
Sv: Vackraste Rasen

Sådana där små med superlångt hår är så fina när de flyter fram över golvet.
Malterser, Yorkshire terrier etc. Superfina!
 
Sv: Vackraste Rasen

Jag har alltid tyckt att kinesiska nakenhundar är vackra :love:
Men det är nog en väldig smaksak för nästan alla som jag känner tycker de antingen de är "fula" eller "häftiga", inte en enda (förutom de som äger en själv) har sagt att de är "vackra" :angel:
 
Sv: Vackraste Rasen

Jag tycker huskeys och alaskan malamut ( ej säker på stavningen) är väldigt vackra och Pudlar är väldigt eleganta. Finns fina schäfrar och rottweilers också. Men dem tre första är nog de raser jag tycker är finas.
 
Sv: Vackraste Rasen

Schäfrar är fina, den äldre modellen som INTE är låg i bak. Dessutom finare i mina ögon om dom är långhåriga :d

Men annars är jag mer för whippet, saluki och podenco (stavas?)
Men den allra vackraste är chinese crested dog hairless :love:
 
Sv: Vackraste Rasen

När du nämner Beagle så känner jag också att de är speciella, kanske som du säger att de ser lite valpiga med sin stora öron och milda ögon. Har aldrig träffat en elak Beagle, de verkar så mild som de ser ut.
 
Sv: Vackraste Rasen

Jag tycker jämthunden är otroligt vacker om den är rätt tecknad. Har hört flera som sett min som säger vilken otroligt vacker hund.

Dunken.jpg
 
Sv: Vackraste Rasen

Jämthundar är okej för dom är lite lika grånhundar:D Men min är ändå finast:love:

IMG_0421.jpg




IMG_0022.jpg
 
Sv: Vackraste Rasen

Jämtar e okej för dom liknar gråhundar men ja gillar ändå min bäst:love:


IMG_0022.jpg



IMG_0421.jpg
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hejsan allihop, Ni som har eller har haft Beauceron. Hur lika/olika är de från Bruksschäfrar? (För någon som är bruksintresserad (men...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 675
Senast: linnsan
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 273
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 100
Senast: Bulldoozer
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 771
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp