Vackraste galoppören?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vackraste galoppören?

Håller med dig om att Jaunty Jack är en kanonfin häst, tyvärr trampade han sig illa när jag red honom sist. Jag är verkligen glad att jag fick chansen att rida honom i några stora löp i år. Själv kan jag nog inte utnämna någon extra vacker. Men min gamle Star Crusher ligger mig mkt varmt om hjärtat även om han är mer lik ett gotlandsruss både i kropp och själ :smirk:

Annika Källse skrev:
Själv kan jag nog inte utnämna någon extra vacker. Men min gamle Star Crusher ligger mig mkt varmt om hjärtat även om han är mer lik ett gotlandsruss både i kropp och själ :smirk:

Heja Staren!! Kanske inte vackrast, men det e inte utsidan som räknas, utan helt klart insidan!!!

Brukar dissa detta med vackra hästar, de skall ju vara snygga o balla! Men vi har haft en som verkligen var vacker, såg ut som en 1700-tals tavla, Extas Gräns… Men vilken vek häst… Blev dock kanon som Fälttävladshäst tror jag… *fundersam*

Annika Källse skrev:
Håller med dig om att Jaunty Jack är en kanonfin häst, tyvärr trampade han sig illa när jag red honom sist. Jag är verkligen glad att jag fick chansen att rida honom i några stora löp i år. QUOTE]

Va det du som red alltså? Jag va nere hos Pia då. va va det som hände hängde inte riktigt med på det men det va nån sena som gick av eller? Vet du hur det är med honom nu eller?

Åh, Manick har jag sett en gång men det räckte för att jag skulle bli förälskad. Nu får man väl inte rösta på såna hästar som inte är verksamma som galoppörer längre men annars tycker jag att vår egen Max Dancer är väldigt trevlig. Kanske inte så vacker men om insidan räknas också så.......

ja det är ju självklart

GOLDEN NOTE men han vinner även kategorin knäppaste galoppören har nyss kommit hem i från stallet, va uppe på ridskolan och red i ridhuset för första gången och han va helt knäpp!:love:

och sötaste ponnyn är så klart min c-ponny DAVELLI :banana:

Det hade regnat massor på Täby och häckbanan var lite för hal för Jacks tycke så han trampade om på nästan varje häck istället för att ta av tidigt som han brukar. Troligtvis kom han i kapp sig med bakbenen och trampade av nästan hela böjsenan. Jag körde upp honom till Ultuna (vetrinärhögskolan) på kvällen och han opererades direkt. Vad jag vet så står han kvar där tills de kan byta hans gips. Nu blir det en karriärr som avelshingst på heltid.

Korpen_ skrev:
okej hoppas de är okej att ta flera, kunde bara inte välja mellan dem: Moulin, Manick och vem var nu den sista , de var en ursnygg svart hingst, står hos KVisla tror jag
Manick har jag ridit massor av gånger:)

Den finaste Galoppören jag sätt var en stålgrå vallack som stod hos Tommy Gustavsson. Jag har aldrig sett en sån fin häst förut.

Korpen_ skrev:
okej hoppas de är okej att ta flera, kunde bara inte välja mellan dem: Moulin, Manick och vem var nu den sista , de var en ursnygg svart hingst, står hos KVisla tror jag

kan de va Black Chief?

Hmm Eko Sheraton och Eko sacher är läckra..=)

Manick har en släkting som jag äger...........han är inte precis ful :love: , han är dock mycket större än lilla Manick. Manick har en bror också - Micke. Ni som vet, hur är de i "skallen"?? Min är en riktig latmask men oerhört trevlig på alla sätt och vis. Som jag skrivit i tidigare tråd, han är min drömhäst! Låååånga ben!!!

Nittionio skrev:
Manick har en släkting som jag äger...........han är inte precis ful :love: , han är dock mycket större än lilla Manick. Manick har en bror också - Micke. Ni som vet, hur är de i "skallen"?? Min är en riktig latmask men oerhört trevlig på alla sätt och vis. Som jag skrivit i tidigare tråd, han är min drömhäst! Låååånga ben!!!
Tränaren jag rid hos förrut hade både Micke och Manick i träning. Åh Micke:love: haha han är så söt så! Men han var ganska "klumpig" om man kan säga så i början.

I skallen? Hur menar du? dom är jättesnälla iaf, men Micke är lite mer trögtänkt än Manick:p Och är mkt mer bebis än henne.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
11 710
Senast: Ajda
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
841
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 635
Senast: Skjøldur
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 658
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar