vackra människor

Sv: vackra människor

Jag har ju oxå en del övergrepp i min barndom, kanske bottnar sig mkt i det?


När jag är ute på krogen har jag dock kommit på en rätt tråkig lösning. Jag ger dem min mest erotiska , kåtaste blick jag kan få fram. Och då blir killarna lustigt nog livrädda. Varför vet jag inte, men de blir rädda på riktigt, spärrar upp ögonen och avlägsnar sig skyndsamt.
Sådant kan definitivt ha inverkan, sedan brist på djupa relationer/en allmän ensamhet eller så kanske man helt enkelt är en känsligare människa, tror det kan bero på olika saker för olika människor och ofta har det nog mer än en anledning.

Haha kan se det framför mig! :rofl: Kanske man ska prova det.
 
Sv: vackra människor

Jag ska inte underkänna att de som intervjuas i filmen upplevt det som de pratar om. Men min uppfattning är nog att det i verkligheten är precis tvärtom. Det är de snygga som har det lättare. Jag såg t ex för ett par år sen ett intressant inslag där två tjejer sökte jobb på en bemanningsfirma. Den första fick svaret att det inte fanns något alls och att det knappast var någon idé att ens lämna sitt cv. Tio minuter senare blev nästa tjej i stort sett erbjuden anställning på stående fot. Det finns också många som vittnat om att t ex tjocka människor betraktas som dumma i huvudet.

Det kanske är så att de snygga känner sig orättvist behandlade emellanåt. Men på sista raden så visar det sig att de har det lättare.

Jag tror som du.
Jag själv är en mellansnygg person.
Om jag fixar i ordning mig skulle nog många säga att jag är en "snygging", men när jag är som jag är till vardags är jag ganska medel.

Med det i åtanke är det givetvis så att jag gör mig i ordning på bästa möjliga sätt inför intervjuer, kundmöten eller annat där jag vill göra ett så bra intryck som möjligt.
Inte klär jag ner mig för att jag är rädd att någon ska tycka att jag är snygg och behandla mig illa (sämre) för det.
 
Sv: vackra människor

Men andra, bakomliggande, problem kan ju bli större för att man ser bra ut, och hämtar sitt egenvärde från det. Ätstörningsproblematik kan ha sin grund där. Ensamhet kan göra en människa nästan suicidal, och när man får kontaktytor med andra genom att de påpekar att man ser snygg och smal ut vill man få mer av det innerliga behov som stavas uppskattning. Där finns faktiskt "riktiga" problem vilka även inkluderar stora kostnader för samhället.
Håller med, håller även med TinyWinys svar på du citerade.

halvt kl

Fördelarna med att vara snygg är väldigt tydliga ute i samhället, med det inflytande man får, och nackdelarna ligger oftast på ett personligare plan. Perfektionism/besatthet av yta (i form av ätstörningar, plastikkirurgi beroende, och liknande grundat på dålig självkänsla), fördomar om att man knappast har några problem att tala om, sexuella trakasserier och oönskade närmanden, att man drar till sig ytliga människor och därmed får ytliga relationer... Sådant kan vara svårt att se när man betraktar en människa i sin vardag, man ser det goda bemötandet och de vänliga leendena, människan kanske tjänar pengar på sitt utseende osv.

Det finns vissa nackdelar, men visst är fördelarna tydliga, särskilt i kontrast mot de uppenbara motgångar man möter när man betraktas som ful.
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Relationer Vet inte riktigt vad jag skulle döpa tråden till. Varning för låååååååångt inlägg. Vet inte riktigt var jag ska börja i hela historien...
2
Svar
23
· Visningar
3 792
Senast: Lipperta
·
C
Ridning Här kommer artikeln, hoppas det är ok att jag lägger in den? Frågan låg ute så jag avvaktade men fick inget nej, så här kommer den! Håll...
Svar
14
· Visningar
2 231
Senast: -moa-
·
Övr. Hund Går sen ett tag tillbaka i funderingar på att köpa mig en till hund. Det skulle passa rätt så bra just nu då jag kommer jobba hemma på...
Svar
1
· Visningar
1 347
Senast: Lilahnee
·
Träning Natural Horsemanship FAQ version 1.11 Vanliga frågor En FAQ borde ge svaret på de vanligaste frågorna i ämnet. I NH-forumet är det...
Svar
12
· Visningar
2 427
Senast: saddleman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp