Nja, du uttrycker att du inte gillar att folk sminkar sig eller gör ingrepp.Ja eller så väljer man att se det tvärtom, att jag uppskattar hur folk verkligen ser ut.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nja, du uttrycker att du inte gillar att folk sminkar sig eller gör ingrepp.Ja eller så väljer man att se det tvärtom, att jag uppskattar hur folk verkligen ser ut.
Jag brukar inte sminka mig och har kort ofärgat hår (klassisk mörkblond/cendrenyans), har ändå fått jobb, sambo osv. Nog för att skönhet kan vara en parameter i hur "framgångsrik" man är men det är långt ifrån den enda parametern. Attraktivitet sitter i så mycket mer än det ögat ser. Av kvinnorna på jobbet är det ungefär 50% som bär smink och de andra 50% är utan.Finns det någon här som helt slutat sminka sig, inklusive slutat färga håret och ingen brun utan sol? Även till trots för gråa hårstrån, pigmentfläckar eller andra ojämnheter i ansiktet, ljus hy, ljusa ögonfransar och bryn mm.
Någon som slutat med smink helt och ändå lyckas vara "framgångsrik" på Tinder, jobbintervju, fest, jobb med kundkontakt och bilder mm. utan smink?
Jag har inte alltid smink men känner att jag vill vara fri nog att vara utan smink vid alla sammanhang egentligen. Tänk att slippa använda några pengar eller tid på smink, och att känna att man ändå är bra nog för alla runt en precis som man är.
Det känns som att det är så få som väljer att vara helt utan smink vid alla sammanhang, finns ni? Vilka kvinnliga kändisar och offentliga personer finns som aldrig sminkar sig alls?
Från såhär med smink till såhär fri och glad utan
Jag anser inte heller att smink, ingrepp och dylikt ÄR snyggt, har rätt svårt generellt för allt onaturligt och kan inte se poängen alls. Tycker det finns många människor som är vackra som de är. Och framförallt vackrare utan smink och ingrepp.
Jag sminkade mig i högstadiet senast, det är 40 år sedan, slutade färga håret för 15 år sedan, slutade med slingor för 5-6 år sedan. Kan göra ombre ibland när färgbehov uppstår, men då pratar jag blå, lila eller rosa. Hade en idé om att microtattuera ögonbrynen, men ångrade mig.Någon som slutat med smink helt och ändå lyckas vara "framgångsrik" på Tinder, jobbintervju, fest, jobb med kundkontakt och bilder mm. utan smink?
Det känns som att det är så få som väljer att vara helt utan smink vid alla sammanhang, finns ni?
Jag både sminkar mig dagligen och färgar håret då jag känner mig bekväm med att få uttrycka mig på det sättet, har någon stora problem med det så hoppas jag att de håller det för sig själva. Själv anser jag att människors utseende inte är något jag har rätt att klanka ned på, oavsett om du är sminkad, gjort fillers eller är helt naturlig. För mig är en människa oerhört fin när denne känner sig bekväm med sin personlighet, oavsett hur denne ser ut.Jag anser inte heller att smink, ingrepp och dylikt ÄR snyggt, har rätt svårt generellt för allt onaturligt och kan inte se poängen alls. Tycker det finns många människor som är vackra som de är. Och framförallt vackrare utan smink och ingrepp.
Mest sorgligt att så få känner sig ok som de är, för mig ett tecken på osäkerhet.
Jag slutade i princip att sminka mig för drygt 10 år sen, slutade färga håret när jag var 39, det var 3 år sedan. Det kan hända att jag sminkar mig, någon gång/ år. Men jag gillar mina "naturliga slingor", de var anledningen till att jag slutade färga håret.
Använt smink nån gång när ett par kompisar sminkade mig vid utgång. Äger inte smink. Aldrig gjort.Finns det någon här som helt slutat sminka sig, inklusive slutat färga håret och ingen brun utan sol? Även till trots för gråa hårstrån, pigmentfläckar eller andra ojämnheter i ansiktet, ljus hy, ljusa ögonfransar och bryn mm.
Någon som slutat med smink helt och ändå lyckas vara "framgångsrik" på Tinder, jobbintervju, fest, jobb med kundkontakt och bilder mm. utan smink?
Jag har inte alltid smink men känner att jag vill vara fri nog att vara utan smink vid alla sammanhang egentligen. Tänk att slippa använda några pengar eller tid på smink, och att känna att man ändå är bra nog för alla runt en precis som man är.
Det känns som att det är så få som väljer att vara helt utan smink vid alla sammanhang, finns ni? Vilka kvinnliga kändisar och offentliga personer finns som aldrig sminkar sig alls?
Från såhär med smink till såhär fri och glad utan
Jag har aldrig sminkat mig eller använt brun utan sol. Sminket har aldrig lockat mig, tycker mest det verkar meckigt först ta på och sen ska det tvättas bort, nä det är ja för lat för att orka hålla på med. Prioriterar annat å kör á la naturell istället.Finns det någon här som helt slutat sminka sig, inklusive slutat färga håret och ingen brun utan sol?
Jag tycker smink är kul. Jag har noll problem att gå utan smink och gör det regelbundet. Det handlar inte om osäkerhet.Jag sminkar mig (mascara och en underlagskräm) några gånger om året, när jag får feeling, men det känns alltid väldigt konstigt och onaturligt när jag är van att se mig helt ren.
Jag har färgat håret ibland men oftast låter jag det växa ut emellan.
Jag använder inga skönhetsprodukter alls, bara fuktkräm, samma som till kroppen. Och har inte gjort några behandlingar eller fransfärgningar eller dylikt heller.
Jag har ett socialt arbete som arbetsledare o rör mig ute i samhället, så är absolut inte hemmasittande eller känner mig på något sätt hämmad av mitt val, snarare är det så skönt och jag mår jättebra av det.
Har aldrig förstått varför män ska kunna gå runt hela naturella och anses kunna se bra och fräscha ut men inte kvinnor.
Jag anser inte heller att smink, ingrepp och dylikt ÄR snyggt, har rätt svårt generellt för allt onaturligt och kan inte se poängen alls. Tycker det finns många människor som är vackra som de är. Och framförallt vackrare utan smink och ingrepp.
Mest sorgligt att så få känner sig ok som de är, för mig ett tecken på osäkerhet.
Appropå ”framgång” känner jag mig väldigt gångbar både i relationer och på jobbet, om någon ens kommenterar det så är det positiva kommentarer. Framförallt av män. Jag har aldrig känt att det skulle vara en anledning till att inte bli omtyckt.
Vad lägger de tid och pengar på då? Jag lägger inte ett rött öre. 10 minuter på morgonen sover jag nog helst idag tar det inte 10 minuter från uppgång till start av bilen.Nej, och de jag vet som inte sminkar sig lägger ännu mer tid och pengar på att vårda huden till perfektion så jag vet inte, känns liksom inte värt det heller att gå på ständiga ansiktsbehandlingar för att spara 10 min varje morgon. För det är vad det tar för mig att sminka mig iaf.