Vaccinering!

• Hundhälsa
  • Trådstartare Trådstartare Fan of Bill
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 721
F

Fan of Bill

Hjälp, satt i godan ro och kollade igenom hundpärmen med papper och grejer och upptäcker att jag fullständigt glömt av att vaccinera hunden i maj förra året! Min hund har vaccinerats 4 ggr under sitt liv, blir 6 år i år.

Vilket även fick mig att börja fundera på om det här med vaccineringar. Hur viktigt är det egentligen? Hur bra är det egentligen? Konsekvenserna av att inte vaccinera förstår jag:)

Vad anser ni om detta?

Sv: Vaccinering!

Att vaccinera varje år är, vad jag förstått det som, helt onödigt (om det är vanliga DHPPi vi pratar om).

Ska du tävla med hunden behöver du inte vaccinera oftare än vart 4e år. Själv vaccinerar jag vartannat år. Mina veterinärvänner säger att vaccinet ger fullt skydd i två år och sedan blir det lite sämre.

Vill man vaccinera varje år så är det väl för kennelhostan, men den skiter jag faktiskt i. Hundarna kan visst få kennelhosta även om man vaccinerar och mina har klarat sig även när de varit på platser (hundgymnasie med massor av hundar) där det gått kennelhosta. Vid ena tillfället var min ena dessutom inte vaccinerad på.. evigheter.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 470
Senast: malumbub
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 902
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Var lite aktiv här för några år sedan, men sedan har jag bara kikat in då och då. Nu har jag dock bryderier som jag hoppas få tankar...
2
Svar
30
· Visningar
6 144
Senast: Sel
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Hade besök av syster + systerdotter igår! Efterlängtat besök och W var så taggad på att få hänga lite med M igen. Glada ungar som...
Svar
0
· Visningar
474
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka