Vaccinera & plegga samma dag?

Fossing

Trådstartare
Är det ofarligt att göra detta?
Min häst ska snart vaccineras och snart klippas. Han är enligt förra ägarna hysteriskt rädd för klippmaskiner, de har alltid fått plegga/ge annat lugnande för att kunna klippa honom (brems funkar inte för då reser han sig). Jag ska låna en klippmaskin och försöka att långsamt vänja honom vid den, men om det inte funkar:
Kan jag ta ut vet, vaccinera och sedan ge lugnande så jag kan klippa efteråt? Eller är detta farligt på något sätt?

Sv: Vaccinera & plegga samma dag?

Ska inte vara några problem. Min får alltid lugnande vid skoning (på klinik) och jag brukar passa på att vaccinera när jag ändå är där. Jag har frågat vet, för säkerhets skull, men det är inga problem.

Liknande trådar

Utrustning God kväll! Min kompis har en häst på fodervärdsavtal. Ägaren bor långt bort. Min kompis är en skogsmulle ryttare och inte av den...
2
Svar
20
· Visningar
2 212
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 333
Senast: Juli0a
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 098
Senast: __sofia__
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 540
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka