Vaccinera eller inte

Sv: Vaccinera eller inte

Jodå, jag vet vem du är också, vi har ju träffats flera gånger dessutom, men det var inte att du är okänd jag skrev. men jag tror inte att du flinar en läkare i ansiktet och säger att den är köpt av läkemedelsindustrin när du ligger på undersökningsbritsen. Du är kaxig som fan här, men irl är du långt ifrån vad du vill ge sken av här.

VA??!!!! Nu är du väl ute o cyklar i allafall.....det finns ganska många som känner mig IRL här och nog fan är jag kaxig då också-
.....ge fan i o hoppa på mig som person, det har du alltid gjort o mig veterligen har jag aldrig träffat dig...jag har aldrig ens sett dig ( men vet hur du ser ut på kort)

det är ju jävligt konstigt att du vet så mycket om mig som inte ens jag vet

...OCH vem fan har sagt att man ska FLINA NÅN I ANSIKTET ?????? Du hittar på så mycket skit ...och vet du ?? Jag är ingen feg jävel som inte törs stå för vad jag säger...du måste ha träffat nån helt annan :mad:

Jag kan säga en läkare rakt ut att jag inte vill bli vaccinerad och varför jag inte vill det , varför skulle jag inte tordas det menar du ?
 
Senast ändrad:
Sv: Vaccinera eller inte

(typ kl)

Martha vet att många läkare är köpta, men ingen läkare erkänner att hen är köpt. Vad är det för insikter Martha har, som gör att hon vet detta trots att ingen erkänner det?

...men snälla.... :banghead:

...du vet ju att alla alternativare är skurkar men ingen erkänner :meh:
 
Sv: Vaccinera eller inte

Det är som med forskare. Självklart alla forskare köpta och ohederliga och täljer guld med smörkniv.

Ärligt talat, det går inte att resonera med människor som är offer för konspirationsteorier. För inte kan väl en läkare måna om sina patienter och inte kan väl en forskare vara ute efter att faktiskt söka kunskap? Det vore ju otänkbart i foliehattarnas värld.

men hallå...är det BARA svart eller vitt ??

..är ni verkligen så naiva att ni tror att allt är rent o ärligt ???
 
Sv: Vaccinera eller inte

Det mesta är nog det. Inte tusan tror jag att en särskilt stor del av varken läkarkåren eller forskarna kan räkna in i kategorin "köpta".

Nä, men dom finns.....ju mer pengar det finns, ju mer gamar..så är det i alla yrken, så varför vore läkare o doktorer t ex fråntagna den egenskapen ?

spelar ingen roll vad man tar fram för det duger ändå inte men man kan ju googla fram själva i såfall..
 
Sv: Vaccinera eller inte

Nä, men dom finns.....ju mer pengar det finns, ju mer gamar..så är det i alla yrken, så varför vore läkare o doktorer t ex fråntagna den egenskapen ?

spelar ingen roll vad man tar fram för det duger ändå inte men man kan ju googla fram själva i såfall..

Tja, det ingår i deras arbetsuppgift att agera enligt evidens och beprövad vetenskap. Forskare granskas dessutom av sina gelikar.

Ska man anklaga en yrkeskår för att vara köpt i någon större omfattning får man nog lov att lägga fram bevisen också. Inte bara säga "googla".
 
Sv: Vaccinera eller inte

det roliga med allt detta är att om det stått om tex alternativa behandlare så hade all trott på det , men nu står det om nåt man inte VILL tro, då finns det inte eller så är det fel källor ;)

https://www.google.se/webhp?source=...qf.&fp=ff5b19624781d1e6&biw=1366&bih=635&bs=1

folk får tro o tycka vad dom vill, jag tycker o tror vad jag vill ( Faktiskt honung ;) )...sen att det finns korrupta läkare , det är ju bara naivt att tro motsatsen. För det är väl inte hela sjukvården kass ??!! ...men folk är så lättstötta när det gäller det som är närmast dom själv att dom inte ens ser det som inte är riktigt rätt.
 
Sv: Vaccinera eller inte

Tja, det ingår i deras arbetsuppgift att agera enligt evidens och beprövad vetenskap. Forskare granskas dessutom av sina gelikar.

Ska man anklaga en yrkeskår för att vara köpt i någon större omfattning får man nog lov att lägga fram bevisen också. Inte bara säga "googla".

Jaså, det gäller bara mig ? .....alla andra ska ju googla ..och de länkar jag lägger fram gäller ju inte för det står ju inte det som man vill se ;)
 
Sv: Vaccinera eller inte

Jaså, det gäller bara mig ? .....alla andra ska ju googla ..och de länkar jag lägger fram gäller ju inte för det står ju inte det som man vill se ;)

Det gäller ju att källorna man anger håller någon slags trovärdighet också.
 
Sv: Vaccinera eller inte

Jodå, jag vet vem du är också, vi har ju träffats flera gånger dessutom, men det var inte att du är okänd jag skrev. men jag tror inte att du flinar en läkare i ansiktet och säger att den är köpt av läkemedelsindustrin när du ligger på undersökningsbritsen. Du är kaxig som fan här, men irl är du långt ifrån vad du vill ge sken av här.

Ärligt ...vad får du allt ifrån ? och om du nu träffat mig flera ggr, varför har du inte vågat presentera dig ? skulle jag gjort direkt om jag träffat dig flera ggr...men du kanske var för feg ;)

...vem vet, du kanske skulle gillat mig :) ..jag är som jag är , både snäll o kaxig ...beror på situationen
 
Senast ändrad:
Sv: Vaccinera eller inte

Jag kan säga en läkare rakt ut att jag inte vill bli vaccinerad och varför jag inte vill det , varför skulle jag inte tordas det menar du ?

Inte vaccinering.

Skulle du ligga på undersökningsbritsen och säga till läkaren "du är väl köpt av läkemedelsföretagen, som många andra av dina kollegor?"
 
Sv: Vaccinera eller inte

det roliga med allt detta är att om det stått om tex alternativa behandlare så hade all trott på det , men nu står det om nåt man inte VILL tro, då finns det inte eller så är det fel källor ;)

https://www.google.se/webhp?source=...qf.&fp=ff5b19624781d1e6&biw=1366&bih=635&bs=1

folk får tro o tycka vad dom vill, jag tycker o tror vad jag vill ( Faktiskt honung ;) )...sen att det finns korrupta läkare , det är ju bara naivt att tro motsatsen. För det är väl inte hela sjukvården kass ??!! ...men folk är så lättstötta när det gäller det som är närmast dom själv att dom inte ens ser det som inte är riktigt rätt.

Så jag kan inte se att mina kollegor är köpta för att det ligger för nära? Eller för att jag inte vill se det?
Jag kanske är köpt och korrupt själv rentav?

Fattar du inte vilken bisarr bevisföring du använder?

Du kommer med en grov anklagelse mot "många" i ett yrke. Du kan inte redovisa några bevis för det, särskilt som de skyldiga aldrig skulle erkänna något. Det kan alltså inte motbevisas, för de flesta som förnekar saken ljuger förstås. Alltså måste det vara sant.
Sen försöker du förvilla begreppen med att dra in alternativare.

Nej, håll dig till ämnet, förklara hur du kan veta att många läkare är köpta och var det finns belägg för det. Googling ger ju inga trovärdiga källor.
 
Sv: Vaccinera eller inte

Tycker du att det är bättre att dina gamlingar blir sjuka och kanske dör då?

Ja men självfallet tycker jag det! :)
Eller vänta nu.. :meh:

Jag tycker att antingen sätter dom vaccineringskrav på vårdtagarna eller på personalen. Eller accepterar läget. Jag menar, om dom nu ligger i riskzoonen bör dom väl (enligt dom andra) ändå vaccineras? Oavsett vilket så kommer den skiten ändå inte in i min kropp.

Jag har aldrig ens blivit frågad av någon chef ang vaccination och jag anser att det finns avsevärt bättre grejjer att lägga fokus på än sådant.
 
Sv: Vaccinera eller inte

Inte vaccinering.

Skulle du ligga på undersökningsbritsen och säga till läkaren "du är väl köpt av läkemedelsföretagen, som många andra av dina kollegor?"

Nej , varför skull jag det ? För att jag är feg ? du är ju bara dum om du inte fattar att det finns sånt i din bransch
 
Sv: Vaccinera eller inte

Så jag kan inte se att mina kollegor är köpta för att det ligger för nära? Eller för att jag inte vill se det?
Jag kanske är köpt och korrupt själv rentav?

Fattar du inte vilken bisarr bevisföring du använder?

Du kommer med en grov anklagelse mot "många" i ett yrke. Du kan inte redovisa några bevis för det, särskilt som de skyldiga aldrig skulle erkänna något. Det kan alltså inte motbevisas, för de flesta som förnekar saken ljuger förstås. Alltså måste det vara sant.
Sen försöker du förvilla begreppen med att dra in alternativare.

Nej, håll dig till ämnet, förklara hur du kan veta att många läkare är köpta och var det finns belägg för det. Googling ger ju inga trovärdiga källor.

Hur kan du veta att alla alternativare är skojare ?? Fatta själv att det finns rötägg i din bransch...kan du inte erkänna det så är det dig det är synd om
 
Sv: Vaccinera eller inte

Hur kan du veta att alla alternativare är skojare ?? Fatta själv att det finns rötägg i din bransch...kan du inte erkänna det så är det dig det är synd om

Nu försöker du blanda in alternativare igen. Sluta med det.

Rötägg och idioter finns i alla branscher, men det du påstår är att många läkare är köpta. Du kan dock inte förklara hur du vet det eller framföra andra bevis än rasistsidor och blandade foliehattar.

Så, förklara nu hur du vet detta, eller sluta påstå sån här skit.
 
Sv: Vaccinera eller inte

men hallå...är det BARA svart eller vitt ??

..är ni verkligen så naiva att ni tror att allt är rent o ärligt ???

Självfallet kan det finnas läkare och forskare som är korrupta, precis på samma sätt som att det kan förelpmma i alla yrkesgrupper. Men för att det ska få ett så stort genomslag att det skulle resultera i vaccinationskampanjer trots att vaccinerna inte skulle vara till någon nytta (vilket bland annat är det påstås) så kan man knappast mena att det handlar om enstaka läkare, utan snarast om grupper av läkare, eller till och med gemene läkare. Och att påstå något sådant är helt uppåt väggarna.
 
Sv: Vaccinera eller inte

Nu försöker du blanda in alternativare igen. Sluta med det.

Rötägg och idioter finns i alla branscher, men det du påstår är att många läkare är köpta. Du kan dock minte förklara hur du vet det eller framföra andra bevis än rasistsidor och blandade foliehattar.

Så, förklara nu hur du vet detta, eller sluta påstå sån här skit.

Cilla. Om.du vill så vet du själv. Jag tänker inte ta fram mera info åt dig för du läser inte ändå. Jämförelsen med alt är att ju st DU vet vad som.är rätt där fast du inte kan bevisa men JAG vet inget fast jag länkar. Man tror det man vill tro. Du tror din bransch är ren. Men det är kanske inte riktigt sant.
 
Sv: Vaccinera eller inte

Läs om läs rätt !

Så här skriver Cilla
Rötägg och idioter finns i alla branscher, men det du påstår är att många läkare är köpta

Det är stor skillnad på att det finns undantag som är rötägg och att MÅNGA läkare är köpta.

Sen undrar jag vad du menar med att läkare är köpta egentligen.
Menar du att de skriver ut mediciner som inte behövs ?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp