Vaccinera eller inte

Sv: Vaccinera eller inte

Jag vill väldigt gärna att Martha en gång för alla redovisar vilka belägg hon har för sitt påstående att många läkare är köpta av läkemedelsföretagen.

Eller tar tillbaka och ber om ursäkt.

Never gonna happen. Det är skitenkelt och klassiskt att sitta och häva ur sig saker bakom det man tror är anonymt nick på nätet.
 
Sv: Vaccinera eller inte

Nog har jag blivit bjuden på mat av läkemedelsbolag ett antal gånger, men inte påverkar det vad jag skriver ut eller använder!
Information är lite lurigare, lättare att man väljer ett preparat där man få vad man tycker relevant o vettig information.
Men man är väl köpt om man hellre tror på information med vetenskaplig bakgrund än tex homeopater o vaccinationsalarmister.
PL
 
Sv: Vaccinera eller inte

Nu börjar jag bli jävligt förbannad på det här påståendet.
Ge mig exempel på dessa "många" läkare som är KÖPTA!!

Det finns sedan länge strikta regler för relationerna mellan läkare och företag. Väldigt lätta att hitta om man är beredd på att titta utanför sina vanföreställningar om mig och min yrkeskår.

Bara för att man är läkare betyder det inte att man är korrumperad och i hemlighet ute efter att skada befolkningen för att tjäna pengar.
Fan vad jag är trött på sånt skitsnack!

Ärligt får du vara hur trött du vill , för du kan ändå inte säga att det aldrig förkommer....Och KNAPPAST är det väl någon som erkänner att dom går i läkemedelsbolagens band ;)
 
Sv: Vaccinera eller inte

Never gonna happen. Det är skitenkelt och klassiskt att sitta och häva ur sig saker bakom det man tror är anonymt nick på nätet.

Hahaha, anonymt nick på nätet ....bara för att inte du kanske vet vem jag är så vet ju t ex Cilla vem jag är ....
( o jag vet vad du heter irl också , så svårt är det inte )
 
Senast ändrad:
Sv: Vaccinera eller inte

Nog har jag blivit bjuden på mat av läkemedelsbolag ett antal gånger, men inte påverkar det vad jag skriver ut eller använder!
Information är lite lurigare, lättare att man väljer ett preparat där man få vad man tycker relevant o vettig information.
Men man är väl köpt om man hellre tror på information med vetenskaplig bakgrund än tex homeopater o vaccinationsalarmister.
PL

Jag tror på homeopati, kiropraktik, massörer, laserbehandlare, akupunktorer and you name it OCH på veterinärer OCH på läkare....men det betyder ju inte att jag tror att alla inom dessa genren är bra....

Det finns oärliga människor överallt, även hos veterinärer o läkare. Kom inte o säg nåt annat
 
Sv: Vaccinera eller inte

Ärligt får du vara hur trött du vill , för du kan ändå inte säga att det aldrig förkommer....Och KNAPPAST är det väl någon som erkänner att dom går i läkemedelsbolagens band ;)

Och hur kan du då veta att det är många? Slänger man ur sig en sån allvarlig anklagelse får man ha ordentligt på fötterna. Annars kan du ju påstå vad som helst, med argumentet "du kan inte säga att det aldrig förekommer".


Jag känner INGEN "köpt" läkare. Och då känner jag ganska många fler än du. Ändå vet du att det är MÅNGA??

Ett sånt kränkande påhitt om en hel yrkeskår får man fan ha bevis för, eller sluta sprida dyngan.
 
Sv: Vaccinera eller inte

Och hur kan du då veta att det är många? Slänger man ur sig en sån allvarlig anklagelse får man ha ordentligt på fötterna. Annars kan du ju påstå vad som helst, med argumentet "du kan inte säga att det aldrig förekommer".


Jag känner INGEN "köpt" läkare. Och då känner jag ganska många fler än du. Ändå vet du att det är MÅNGA??

Ett sånt kränkande påhitt om en hel yrkeskår får man fan ha bevis för, eller sluta sprida dyngan.

Men gud vad du tar i , det är väl bara att googla

Ni sitter ju och sprider en massa dynga om alternativbehandlare utan nåt på fötterna, det var inte längesen laser o massage var kvacksalveri
 
Sv: Vaccinera eller inte

Vilka artiklar?

Jag kunde se två stycken. En från Fria Tider (inte särskilt trovärdig tidning) och en från Sydsvenskan (mer trovärdig), resten är bloggar, forum och annat krafs.
 
Sv: Vaccinera eller inte

finns massor om man googlar, sen väljer många att inte se eller tro vad dom läser, men nån slags relevans finns väl i dessa artiklar

https://www.google.se/webhp?source=...09,d.bGE&fp=ff5b19624781d1e6&biw=1366&bih=635

https://www.google.se/webhp?source=...cp.r_qf.&fp=ff5b19624781d1e6&biw=1366&bih=635

Knappast några seriösa fakta i de googlingarna. Den första träffen på den första är en rasistisk nättidning som ser konspirationer överallt. Första träffen på den andra är en läkare som kritiserar apatiska flyktingbarn och menar att de som ställer den diagnosen är korrupta.

Nå, seriöst belägg för dyngan?
 
Sv: Vaccinera eller inte

Men gud vad du tar i , det är väl bara att googla

Ni sitter ju och sprider en massa dynga om alternativbehandlare utan nåt på fötterna, det var inte längesen laser o massage var kvacksalveri

Jag har väldigt mycket på fötterna när jag avfärdar alternativkvackare. Det kallas vetenskap och beprövad erfarenhet.

Massage är för övrigt ingen behandling. Det är trevligt medan det pågår men ger ingen bestående effekt. Laser kan säkert värma upp huden men för övrigt har det inga mirakulösa effekter. Dvs alla andra påståenden är just kvacksalveri.

Jag googlar och hittar inga seriösa bevis för att "många läkare är köpta". Bara foliehattar och rasister.
 
Sv: Vaccinera eller inte

Måste man känna folk som är köpta ? Känner du massa alternativbehandlare eftersom du är så säker på att alla är skojare t ex ...kan man inte veta saker ändå , ta reda på , läsa .....du vet ju att alla som håller på med alternativ behandling är skojare o lurar folk på pengar, medans jag vet att det FINNS såna som är skojare o lurar folk på pengar och att det finns dom som inte gör det
 
Sv: Vaccinera eller inte

Måste man känna folk som är köpta ? Känner du massa alternativbehandlare eftersom du är så säker på att alla är skojare t ex ...kan man inte veta saker ändå , ta reda på , läsa .....du vet ju att alla som håller på med alternativ behandling är skojare o lurar folk på pengar, medans jag vet att det FINNS såna som är skojare o lurar folk på pengar och att det finns dom som inte gör det

Hur vet du det annars, eftersom det inte finns några seriösa belägg för det?


Jag vet att det alternativkvackarna påstår sig kunna göra inte stämmer. Jag känner och känner till ganska många, dessutom finns det mycket - seriöst - material att läsa.
 
Senast ändrad:
Sv: Vaccinera eller inte

Hahaha, anonymt nick på nätet ....bara för att inte du kanske vet vem jag är så vet ju t ex Cilla vem jag är ....
( o jag vet vad du heter irl också , så svårt är det inte )

Jodå, jag vet vem du är också, vi har ju träffats flera gånger dessutom, men det var inte att du är okänd jag skrev. men jag tror inte att du flinar en läkare i ansiktet och säger att den är köpt av läkemedelsindustrin när du ligger på undersökningsbritsen. Du är kaxig som fan här, men irl är du långt ifrån vad du vill ge sken av här.
 
Sv: Vaccinera eller inte

(typ kl)

Martha vet att många läkare är köpta, men ingen läkare erkänner att hen är köpt. Vad är det för insikter Martha har, som gör att hon vet detta trots att ingen erkänner det?
 
Sv: Vaccinera eller inte

Det är som med forskare. Självklart alla forskare köpta och ohederliga och täljer guld med smörkniv.

Ärligt talat, det går inte att resonera med människor som är offer för konspirationsteorier. För inte kan väl en läkare måna om sina patienter och inte kan väl en forskare vara ute efter att faktiskt söka kunskap? Det vore ju otänkbart i foliehattarnas värld.
 
Sv: Vaccinera eller inte

Det är som med forskare. Självklart alla forskare köpta och ohederliga och täljer guld med smörkniv.

Inte alla! Inte de som stödjer det man själv tror på. Dvs, ofta de som 'vågar utmana etablissemanget':p

(Etablissemanget är verkligen ett ord som fått vissa konnotationer, inser jag:D)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp