Vaccinera eller inte

Sv: Vaccinera eller inte

Cilla. Om.du vill så vet du själv. Jag tänker inte ta fram mera info åt dig för du läser inte ändå. Jämförelsen med alt är att ju st DU vet vad som.är rätt där fast du inte kan bevisa men JAG vet inget fast jag länkar. Man tror det man vill tro. Du tror din bransch är ren. Men det är kanske inte riktigt sant.

Du har alltså inga belägg för dina påståenden.

Rätt lamt att ändå försöka slingra dig undan med "det finns bevis men du skulle inte läsa dem ändå" och "du kan inte motbevisa det, alltså är det sant".
Och så försöker du med alternativare igen...

Suck.
 
Sv: Vaccinera eller inte

Du är personlig assistent, eller hur?

Många personliga assistenter utnyttjar sina brukare sexuellt. Kolla här, jag har bevis:

Fall 1

Fall 2

Fall 3

Det vore mig fullständigt främmande att anklaga personliga assistenter för att utnyttja sina brukare sexuellt. Min förhoppning är bara att du ska inse bristen i din bevisföring.
 
Sv: Vaccinera eller inte

Du är personlig assistent, eller hur?

Många personliga assistenter utnyttjar sina brukare sexuellt. Kolla här, jag har bevis:

Fall 1

Fall 2

Fall 3

Det vore mig fullständigt främmande att anklaga personliga assistenter för att utnyttja sina brukare sexuellt. Min förhoppning är bara att du ska inse bristen i din bevisföring.

Och där har du ju ändå faktiska händelser som beskrivs.


Jag tycker att Marthas resonemang mer är "ingen personlig assistent skulle erkänna att hen förgripit sig på en brukare, alltså är det många som gör det".
 
Sv: Vaccinera eller inte

Läs om läs rätt !

Så här skriver Cilla


Det är stor skillnad på att det finns undantag som är rötägg och att MÅNGA läkare är köpta.

Sen undrar jag vad du menar med att läkare är köpta egentligen.
Menar du att de skriver ut mediciner som inte behövs ?

ja det gör dóm ju definitivt, men det är inte det jag menade heller...och JAG skrev redan innan Cilla att det finns rötägg i alla branscher och ÄVEN i läkarkåren...många är fler än typ 5-10 ...tror du verkligen att alla läkare är bra ? ....jag vet iallafall 2 st på rak arm här som borde söka sig andra jobb.
 
Sv: Vaccinera eller inte

Du är personlig assistent, eller hur?

Många personliga assistenter utnyttjar sina brukare sexuellt. Kolla här, jag har bevis:

Fall 1

Fall 2

Fall 3

Det vore mig fullständigt främmande att anklaga personliga assistenter för att utnyttja sina brukare sexuellt. Min förhoppning är bara att du ska inse bristen i din bevisföring.

som sagt så är just PA yrket ett yrke för lågutbildade eller t om outbildade människor och det förekommer säkert massa skit i hemmen..... så vad menar du med det ?

Menar du att jag anklagar alla läkare att vara köpta, ta mutor etc...eller vad menar du ?
Snälla Bläck, läs innan du hoppar på -
 
Sv: Vaccinera eller inte

...eller ska jag skrika : Neeeeeeeej, det är minsann ingen som gör nåt oärligt som PA......

Det är ju som med allt annat , finns många underbara människor som jobbar som PA, och så finns det faktiskt många som aldrig ens skulle fått bli anställda övht. Så är det faktiskt.

Sen att jag är en fantastisk PA är ju en annan historia ;)
 
Sv: Vaccinera eller inte

Nej, du skrev såhär:

Det har mycket med ekonomisk vinning att göra och många läkare är ju "köpta" av läkemedelsföretag ...

Och vad menar du då att läkarna är köpta av läkemedelsföretag ?

Och många är alltså fler än 5-10 - men vad menar du med många i detta fall. Det finns nånstans mellan 30 och 33 tusen läkare kan jag hjälpa dig med.
 
Sv: Vaccinera eller inte

Nu tycker jag det känns som att jag upptar alldeles för mycket plats i din tillvaro. Försök lära dig skilja på sak och person. Jag har inget behov av privat kontakt med dig, det får allt räcka med de kollisioner som sker här, och jag anstränger mig verkligen för att undvika även dessa. Är det så att du har något privat att reda ut med mig så var vänlig och ta det via pm, det är tämligen ointressant och regelvidrigt att föra den konversationen i en tråd.

Ooops, tyckte det var du som talade om vad jag var för en person på öppet forum...som dessutom var helt fel...undrar bara hur man kan hitta på sånt om andra :crazy:

Och just att se skillnad på sak o person verkar vissa ha väldigt svårt med, faktiskt har inte jag det ...det är en av mina bra egenskaper att inte blanda ihop sånt...jag tycker du är puckad o dryg här på buke men du kanske är en trevlig människa IRL ....vem vet ?

OCH så är det "min" tråd och det var faktiskt du som började hoppa på mig personligen , men det var väl inte regelvidrigt då förstås :meh:
 
Sv: Vaccinera eller inte

Ja .....och !!??

Att jag kan googla fram fall där PA utsatt brukare för sexuella övergrepp är inget bevis för att 'många PA' gör det.

Att du kan googla fram fall med köpta läkare är inget bevis för att 'många läkare' är köpta.

Våra fall är alltså inte bevis för våra påståenden.
 
Sv: Vaccinera eller inte

Jag blir ärligt bedrövad över att läsa den här tråden. Ni är rent elaka mot varandra bara för att ni inte har samma åsikter. Är inte ni vuxna människor? Vad säger att just vissa har mer rätt till en åsikt än andra? Jag är inte ofta och kommenterar här inne på Bukefalos men måste få säga några saker.

1. Jag börjar med Honung. Du må ha olika åsikter än ex. Martha. Men vad ger dig rätten att kalla henne pucko och en massa andra okvädesord under hela den här tråden? Hon har rätt till sin åsikt oavsett om du tycker att den är helt åt helvete och det ger dig inte rätten att kalla henne en massa dumheter. Jag håller inte med henne i allt, i ganska lite faktiskt. Men hon är ändå inte förtjänt av dina ibland rent elaka inlägg. Om jag hade skrivit sådär till någon hade jag allvarligt skämts. Faktiskt. Och jag skiter i er bakrundshistorik.

2. Cilla W. jag förstår inte varför du brusar upp så häftigt över att hon kallar läkare korrupta, det är ju inte DIG hon anklagar. Klart som korvspad så finns det köpta läkare. Jag är själv egen företagare och har flera gånger blivit erbjuden både det ena och det andra för att ta in en viss leverantörs "underbara" saker. Vissa hoppar på tåget, andra inte. Jag valde att inte hoppa på. Det är väl ingenting att hänga upp sig på. Det finns inom alla branscher.

Sen för att gå till själva trådens innebörd. Jag vaccinerar mig oftast med de vacciner jag anser välbeprövade och som jag behöver. Men undviker att göra det i onödan eftersom jag ofta drabbas av biverkningar. Därav valde jag att inte ta svininfluensavaccinet (är inte i någon riskgrupp heller). Men givetvis påverkades jag även av att tre av mina vänner inomm sjukvården (varav två läkare) underförstått sa att de inte tänkte vaccinera sig (eller sin familj) eftersom de ansåg det vara för lite forskat kring vaccinet. En av mina vänner har mest troligt råkat ut för just narkolepsi pga. sprutan och hon är över 25. Om det nu har någon betydelse. En i min familj har ända sedan hon tog sprutan haft ett immunförsvar helt ur spel, hon blev sjuk av sprutan och har varit onaturligt sjuk sedan dess. Från att ha varit frisk. Har det ett samband? Vet inte, men jag är i alla fall glad över mitt beslut. Och ingen har rätt att kalla mig korkad för det. Det är MIN kropp. Precis som ni andra får bestämma över er kropp.
 
Sv: Vaccinera eller inte

delivs KL
Jag personligen har lite svårt att se hur läkare ska kunna vara korrupta och endast skriva ut vissa läkemedel nu när det finns detta med generisk medicin, inte bara läkarna kan ju påverka detta utan även personalen på apoteket.

För att vara lite On Topic.
jag har inte vaccinerat mig mot grisen, men mot en massa andra saker, tex TBE.
 
Sv: Vaccinera eller inte

Det finns olämpliga inom alla yrken men det syns inte lika bra i tex städyrke.
Forskning och plocka fram mediciner tar massor av pengar och tid. Det kräver också att man kan hitta människor som är villiga att testa. Det räcker inte med friska människor utan friska människor som testar visa mest upp ev. biverkningar som kan bli problematiska. Nästa steg är att hitta patiententer som kan vara lämplig för försöken. Då samarbetar läkare med läkemedelsföretag.
Det är en nödvändighet men vi kanske skulle ha skippat hjärtmediciner osv?

Ofta klagas det på att läkemedelsföretagen tjänar pengar och tro attans det. Hur skall de annars ha råd att utveckla nya mediciner. Vill man ha annat får man skaffa statliga läkemedelsföretag och höj handen den som är villig att höja skatten för att vilja finaninsera det. Ta fram medicin tar många år (10 år i snitt oftas) och under tiden skall lokaler, maskiner, personal mm betalas.
Det måste gå plus annars så går läkemedelsföretaget i konkurs. Fråga dig själv vad för konsekvenser det ger.

Vi har något som heter kloka listan. I den avgäör vad som är bäst att börja med i medicinväg dvs det som ger bäst effekt med minst biverkningar. FÖr ADHD så är stratera inte det första som blir frågan om utan idag finns flera olika läkemedel att välja på. Hur stor skillnad det kan bli kan ni fråga Lotta Abrahamsson, föreläsare om autism och ADHD eftersom hon jsälv har detta. Fråga hur mycket det gör i hennes liv. Hon är en offentlig person.
För min del räcker det att se skillnad med min dotter som har Asperger och ADHD och det är ritalin man börjar med hos barn idag.

Sist men inte minst, det är inte läkaren som väljer vilket företag man får ut medicinen av så till vida det inte är ikryssat att det inte får bytas. Något få läkare tänker på. Det är dagens kur på läkemedelet som bestämmer vilket bolag det blir och det görs på apotek. Vill du ha orginal får du betala mellanskillnaden.

Stollan vars familj har ett halvt apotek hemma då alla i hennes familj behöver medicin och intresserar sig för hur det går till att plocka fram medicin.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Oväntade saker ni finner läskiga
  • Sluta vara en hamster?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp