Vaccinationsregler..

Lenis

Trådstartare
Min valpis jag fick hem har bara fått 12-veckors sprutan, DHPPI. Tror ni det är helt ok när man ska ställa ut o så?

Sv: Vaccinationsregler..

Nu kan jag inte SKKs regler men enligt FASS är det tom from 13 veckor på Nobivac DHPPi om den inte fått någon vaccination from tidigast 6 veckor. Har den fått det kan man ge vid 10 veckor.
Eurican DHPPi2 har andra vaccination vid tidigast 12 veckor. (Enligt FASS)

Men nu var frågan vad som räckte för utställning.
Annars skulle jag säga 11-12 v enligt SVA o SVFs rekommendation.
PL

kl

Någon som vet vad Vaanguard +7 och +5 motsvarar?
Har 2 unghundar vacc med det som ska ställas ut.

Vid lägst 10 veckors ålder är vad som gäller.
PL

Tack! O tack ni andra som svarat också. Har alltid fått hem den vaccinerade en gång innan 8 v o sen har jag själv vacinerat vid 12, men den här fick jag sent o hon var bara vaccinerad vid 12 så visste inte riktigt vad som gällde. Alltid lär man sig nåt nytt :)

Liknande trådar

Övr. Hund Jag känner mig helt knäckt och behöver input, om så bara av främmande människor på nätet... För att försöka göra en lång historia kort...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
11 510
Senast: Hermelin
·
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
639
Senast: Lillefrun
·
Hundhälsa Någon som har erfarenhet av hund som har fått butorfanol? Min 13-åriga whippet fick butorfanol för ultraljud av livmodern. Inför och...
Svar
7
· Visningar
697
Övr. Hund Min hund är besatt av att ta mina vantar eller min mössa när jag kommer hem efter att ha varit någonstans utan hunden. Får hon inte det...
Svar
4
· Visningar
476
Senast: KesoNeso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka