Nu är det beslutat, det blir från den 1 oktober 2009. Detta för att minska konsekvensen av det årliga utbrottet som brukar komma i december.
http://www.travsport.se
http://www.travsport.se
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
*kl*
sen är juh frågan... kommer de ens att kollas upp om de hästar som startas är vaccinerade??
kommer man att få visa upp passet när man hämtar brickorna?? vilket vore rätt enkelt.
Jodå, det händer titt som tätt fortfarande. Visst, de kanske inte tappar så mycket på två veckor men det går ju ändå kanske en månad från att man vaccinerat dem tills man kan starta om man tar två veckor på sig att sätta igång dem igen (vilket i alla fall jag gör). En månad mitt under tävlingssäsong tycker jag är rätt länge i alla fall.
Det tycker jag med! Men det också flera hästar som får långvariga men av vaccin eller faktiskt får sjukdomen den skall motverka. De hästar som dör av vaccin får de som drabbas av detta en rejäl ersättning?
Tydligen inte så jag gillar inte detta idiotiska tvång på vaccin.
jag som har ridhäst har juh vaccinationstvång om jag vill tävla och på vissa anläggningar får jag itne vistas med min häst om den ej är vaccinerade. jag har aldrig stött på ngn som tyckler att de är jobbigt med vaccinationstvång. eller är de för att vi bara tar de för va de är för att "de har vare så så de e lika bra att göra de". har nog aldrig hört ngn ifrågasatt de överhuvudtaget. vilket i sig oxå är konstigt..
vad är de som gör att NI känner att de blir så jobbigt med ett tvång?? är de kostnaderna eller risken som är minimal att hästarna blir sjuka av vaccinet. Oftast är de injeceringngsvätska (stavning) som hästarna reagerar mot om de får ngn reaktion.
Jag har alltid vaccinerat mina, och jag tycker det är bra och verkligen inte idiotiskt att de äntligen gör nåt åt det. Så slipper vi förhoppningsvis skiten med isolerade stall och banor och inställda tävlingar flera ggr om året..
Tror du inte det läggs in i centraldatorn?
Jag tycker att tvånget på det är idiotiskt. Jag anser att alla själva skall få välja.