vaccinationsintyg.

attempt

Trådstartare
Våran hunds vaccinationsintyg har försvunnit spårlöst :crazy:
Det fanns vid förra sprutan, men nu är det borta och vi har letat som tokar i hela huset.

Om vi nu vill gå en kurs, tex lydnad, agility eller liknande, hur gör vi då? Kan man börja om på ett nytt intyg eller måste man ha det gamla som alla valpsprutor finns med på?

:cry:

Sv: vaccinationsintyg.

Våran hunds vaccinationsintyg har försvunnit spårlöst :crazy:
Det fanns vid förra sprutan, men nu är det borta och vi har letat som tokar i hela huset.

Om vi nu vill gå en kurs, tex lydnad, agility eller liknande, hur gör vi då? Kan man börja om på ett nytt intyg eller måste man ha det gamla som alla valpsprutor finns med på?

:cry:

När jag började på "min" brukshundklubb var kravet att man visade hela vaccinationspappret med alla vaccinationer. Men vet inte om det är olika från klubb till klubb.

Veterinären har ju all data. Det är ju bara att be den eller dom skriva ett nytt. Så har jag gjort på olika djur. Ibland har jg haft 3 veterinärer och har dämed fått 3 intyg. Men hellre det än inget.

Det skulle jag vilja säga var rena dumheterna eftersom det inte finns några krav på flera vaccinationer på hund.
PL

Lär ju räcka med ett intyg där en grundvaccination är gjord ca 2 veckor innan kursstart...

men de kan ju inte ställa högre krav än de som krävs för att få tävla. och då räcker det med en vacc vart 4:e år.

Är det vart 4:e år hunden ska vaccineras? :crazy:

Nu är det inte jag som har koll på vovvens vaccinationer, det är pappa, men jag har alltid trott att det är som på hästar, alltså 1 gång/per år. Vore nyttigt att lära sig då jag ska skaffa egen hund så småningom.

Valpsjuka får man ha som längst 4 år mellan vaccinationerna för att det ska vara giltigt.

Jag tar mina vart tredje år mot valpsjuka, vartannat mot parvo och varje för kennelhostan. Detta eftersom de "träffar" så otroligt många hundar/ år och jag inte vill riskera något.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 801
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 608
Senast: fixi
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 383
Senast: Habina
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 746
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka