Vaccinationsfråga

Roquepine

Trådstartare
Min häst har varit utlånad under ett år och precis kommit hem igen.
Jag blir ledsen då jag kollar i hans pass och upptäcker att man, trots att jag påtalat det flera gånger, inte har brytt sej om att vaccinera honom.
Detta skulle ha gjorts i mars, och nu är vi inne i juli. Alltså 4 månader försent. Vad gör jag nu? Är jag tvungen att börja om från början med grundvaccinering?

Sv: Vaccinationsfråga

Fy så arg jag blir :devil:
När jag själv hela tiden har varit så noga med vaccinationerna så ska man råka ut för en så ansvarslös och nonchalant person som fullständigt skiter i att åtgärda något så enkelt som en vaccination. Hästen är dessutom i sämre skick nu än när han åkte iväg trots påstådd träning. Men bra betalt vill man ha. För vad? Tack för kaffet!! :mad:

Men bra betalt vill man ha. För vad?
Ja, vaddå betalt...var inte hästen utlånad?
Har du haft hästen i träning skulle jag tro att det går att få något tillbaka i alla fall.
Har du haft hästen utlånad..ja då kan vad som helst hända....
gulan

Jag är så upprörd att det blev lite fel i texten. ;)

Hästen har varit iväg för träning och inridning hos en bekant.

(Varför jag lämnat iväg han på träning går jag inte in på då det inte har med trådens fråga att göra)

Hästen har varit iväg för träning och inridning hos en bekant.
Prova att bestrida fakturorna.
Jag vet inte om tränaren är skyldig att vaccinera, men det tycker man ju.
Att hästen är i sämre kondition nu än när du lämnade in det kan ju tyvärr hända. De kan hävda att den har varit sjuk eller skadad. Där tror jag det kan vara svårare att bestrida betalningarna.
gulan

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 225
Senast: Ragdoll
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 262
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 589
Senast: tuaphua
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
31 464
Senast: Elendil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Mål och Planer 2025