Vaccinationer överskrivna i passet, hur gör man?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Mindra
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 800
M

Mindra

Vet ngn hur det fungerar om man vill få vaccinationer inskrivna i passet istället? har en häst som blivit vaccinerad av två olika veterinärer och skulle därför behöva få över dessa två tillfällen i passet ( grundvaccination). Måste samma veterinär som utförde vaccinationen skriva över i passet? :confused: ahh jag kan inte de där.. Så hur gör man?

Sv: Vaccinationer överskrivna i passet, hur gör man?

Jag vet inte om man kan få vaccinationer överförda till passet, men även om det är olika veterinärer som har vaccinerat så förmodar jag att de har skrivit i samma vaccinationskort? Och man behöver inte ha vacc i passet om man inte vill, jag frågade vet sista gången hästen vaccinerades.

Brukar räcka med att en veterinär för över allt och intygar att hästen är grundvaccinerad..

Japp det stämmer. Be en av veterinärerna som gjort de tidigare vaccinationerna att föra över dem.

Då kommer nästa fråga.. Måste han föra över alla vaccinationer eller räcker det med så pass att man ser att hästen är grundvaccinerad?

Hästen ifråga blev "omvaccinerad" av mig då tidigare ägare hade missat att de gått ut så då fick vi börja om. Så vad jag menar är om det räcker att överföra de två senaste då?

(Vill inte ha vaccinationskort av den enkla anledning att jag vill ha allt på ett och samma ställe, är lite av ett ordningsfreak. )

när jag köpte min häst hade hon inet pass.. fixade de och ja då fans juh inga vaccinationer i passet.. vet. kollade på vacc- intyget å skrev typ såhär i passet.. hästen är till fullo vaccinerad. sen datum sigantur /stämpel.. sen under gjordes en ny vaccinering.. den som vet var ute för att göra..

samma sak med stelkramp.. den sista skrev han in och satte sin stämpel ¨på..

i passet sitter juh sådant på olik ställen.. han gjorde samma med botulismen.. inga problem alls.. jag ville oxå ha allt på samma ställe.. dock rådde vet mig att behålla vaccinationskortet fram till nästa vaccinering.. nu blev de docj ej aktuellt då hon togs bort för 2veckor sedan å skulle ha vaccinerats nu i dagarna..

Liknande trådar

Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av...
2
Svar
31
· Visningar
2 197
Senast: Bowman
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 642
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Jag behöver röra på mig. Jag måste komma ut och få upp blåset och fysiken. Jag är en typisk hemmasittare som älskar att vara hemma, alla...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
4 723
Senast: Red_Chili
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 292
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka