Vaccination ?

D

Daffne

Hur mycket får man betala för att grundvaccinera sin häst?

Vet att det är svårt att säga nåt exakt pris, det varierar ju väldigt mycket.
Hmm ? Okej, vi kan säga så här i stället vad betalar ni för vaccination och blev hästarna vaccinerade på klinik, (vilken klinik?) eller kom vet ut till er? Vart i landet bor ni ?

En liten fråga till ;) .
Jag vill vaccinera min häst mot häst influensa(grundvaccinera).
Det är två hästar i stallet, min och en till, han är inte heller vaccinerad mot hästinfluensa.

Jag vill nu åka och börja träna lite smått med min pålla, i ridhus på min ridklubb.

Min fråga är då, om jag vaccinerar min häst måste den andra i stallet också vaccineras då ?
Tänkte på om min häst kan bära med sig smitta till vårat stall och på sättet smiktta den ovaccinerade hästen ? .

/Daffne

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vaccination ?

jag betalade 280 kr för botulism, fick stelkramp för 50 kr för jag tog dom samtidigt..
influensa 400 kr men det var en annan veterinär som nog är lite dyrare..
vet kommer ut och vaccinerar.
bor utanför uppsala.

375 kr för influensaspruta. Då åkte jag dit med hästen.

Betalade för kombinerad spruta, influensa och stelkramp, 440 kr/häst. :eek: Då kom veterinären ut och sprutade 3 hästar samtidigt.

Bor några mil norr om Göteborg.

Vad gäller den andra hästen så måste den inte vaccineras men om din häst smittas så kan den bära med sig smittan utan att själv bli sjuk medan den andra riskerar att bli riktigt dålig. :crazy:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 522
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej! Jag är ny hästägare och håller på med vaccinationer av pållen min. Jag har märkt att det är helt otroligt hur mycket det kan skilja...
Svar
4
· Visningar
2 521
Senast: Sirap
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 386
Senast: alazzi
·
Hästvård Jag blir snurrig av det här med grundvaccin, Min häst fick första sprutan Proteq flute 19/12 sedan Equip FT vet 17/1 (detta ska vara...
Svar
2
· Visningar
876
Senast: MalanMjöl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka