Sv: Vaccination mot Boutulism.
Men dom som har ett "ordentligt" lantbruk har inte annat jobb! Om man bedriver ett "ordentligt" lantbruk så måste man ha ett stort antal djur och har man inte djur så har man iaf en stor areal.
För att klara av att ta hösilage eller hö på ett stort areal så är det mycket svårt att hinna göra det efter jobbet.. Ska man ta hö så bör det ju alltså inte vara dagg i det.. Eller torrt hösilage..
Dom som hade ett sådant litet "lantbruk" kallar inte jag ordentlig bonde..
Ring gärna till www.hastkliniken.se och prata med mannen där, inte veterinären eller hennes kvinnliga assistent. Det var han som sade det till mig.
mul/ som jobbat med kor under 1½år hos en riktig bonde..
Jag är månskensbonde, men jag tar inte hö/hösilage heller.
Åh, sånt här gör mig så arg!
Dom flesta bönder måste arbeta med sitt lantbruk på fritiden, eftersom det inte går att försörja sig som bonde i Sverige idag. Menar du då att man inte kan sitt jobb bara för att man skördar vall efter sitt andra jobb som man har för att försörja sig?
Dessutom tror jag inte det spelar någon roll hur nogrann man är när man tar hösilaget, risken finns alltid att få infekterat foder. Jag skulle i allafall aldrig förlåta mig själv om mina hästar blev sjuka och jag inte hade vaccinerat.
Men dom som har ett "ordentligt" lantbruk har inte annat jobb! Om man bedriver ett "ordentligt" lantbruk så måste man ha ett stort antal djur och har man inte djur så har man iaf en stor areal.
För att klara av att ta hösilage eller hö på ett stort areal så är det mycket svårt att hinna göra det efter jobbet.. Ska man ta hö så bör det ju alltså inte vara dagg i det.. Eller torrt hösilage..
Dom som hade ett sådant litet "lantbruk" kallar inte jag ordentlig bonde..
Ring gärna till www.hastkliniken.se och prata med mannen där, inte veterinären eller hennes kvinnliga assistent. Det var han som sade det till mig.
mul/ som jobbat med kor under 1½år hos en riktig bonde..
Jag är månskensbonde, men jag tar inte hö/hösilage heller.