• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Stallflicka
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 19
  • Visningar Visningar 1 455
S

Stallflicka

Vad är era vovvar vaccinerade mot och vad brukar kostnaden på vaccin ligga kring?

Sv: vaccin

Båda mina hundar är vaccinerade mot valpsjuka, hepatit, parvo och kennelhosta. Senast jag vaccinerade kostade det 240:-

Min valp har bara hunnit få själva grundvaccinationen (7 + 12veckors-sprutorna).
När hon fick 12veckors-sprutan så kostade det 400:- :crazy:
Men så var det i Sthlm också...

Annars ska hon rabiesvaccineras snart.

Okej.. Hepatit, är det vanligt bland hundar? Visste knappt att annat än människor kunde ha det. vart var det du vaccinerade? bra pris!

Det är bra! Ger dom rabiesvaccin till alla som vaccinerar eller är det bara om man ber särskillt om det? Verkar vara ovanligt, men får dom det verkar det ju vara förskräckligt!! :crazy:

tinissen: okej, det låter som rimliga priser

rabiesvaccin måste man ha för attt kunna åka utomlands för att sedan kunna ta tillbaka hunden till sverige. DEt är inte så många som gör det bara för att ha hunden i sverige.

Efter som det kostar mycket. Sedan ska man lämna blodprov för att se om han gått igenom vaccinet och om inte så måste man börja om.

Aha, det är så det funkar. Har inte planerat att fara utomlands med henne så får se hur jag gör med det. Gäller det även EU länder och Norge?

Okej.. Hepatit, är det vanligt bland hundar? Visste knappt att annat än människor kunde ha det. vart var det du vaccinerade? bra pris!

Jadu, bra fråga om det är vanligt men det ingår i allafall, vaccinet betecknas DHPPI (= D - Distemper (valpsjuka), H - Hepatit, P - Parvovirusinfektion, PI -Parainfluensa (kennelhosta) ), så man får liksom allt på köpet i en spruta :p
Jag vaccinerade på djurkliniken i Öjebyn (kan tillägga att med moms så blev det 300:-)

Senast ändrad:

Min hund är vaccinerad mot parvo, valpsjuka och rabies.
Jag vet inte vad vaccinering kostar här hos mig då det är förra ägaren som vaccinerat honom och dom fortfarande är giltiga.

*kl*

Två är vaccinerade enbart mot valpsjuka och parvo.
Två har valpsjuka, parvo och kennelhosta.
Den femte hunden har allt, valpsjuka, parvo, kennelhosta, rabies och leptospiros. Importhund så allt var tvunget när hon kom in i Sverige och vi har fyllt på, dumt att inte fortsätta när hon nu har allt.

Edit: Glömde kostnaden...
Har ingen koll på vad kalaset kostar men det bruakr bli en rejäl summa innan alla är vaccinerade och klara.

Valpsjuka-parvo-kennelhosta

Vaccinerar hundarna 1 gång om året kosar 320 per hund.
Sen har hund tre Rabbies pg av att han är import hund
Rabbies har jag ingen koll på jag betalde 2400 kr för att uppfödaren skulle ha honom i 4 månader där ingick foder rabbies vaccsin gånger 2 blodprov papper mm..Nu kommer han från Ungern säkert billigare priser än här.

tror ett fullständigt rabbies går på 1200 och dyrare i allfall här sen finns de billigare beroende på vart man går

Senast ändrad av en moderator:

Skulle tro att alla vetrinärer ger Rabbies vacc.
För att va helt säker så skulle jag råda dig till att ta två sprutor för att va helt säker.
efter de får du vänta 120 dagar sedan tar dom ett blod prov och efter de får du ett pass på hunden.

Sen finns de väl långvariga rabbies vaccsin och kortvariga? så man får ta om sprutorna i vilket fall som helst!

har hört någon fågel viska i mitt öra att rabies hos hundar finns ibland i finland? stämmer det, eller är det bara struntprat?

de finns lika mycket rabbies i Finland som i Danmark!!
För bara några månader sedan fick man ta in 8 veckors valpar från Frankrike nu får man inte de heller pg av misstänkt Rabbies i landet!

Tycker det är bra att Sverige faktiskt är ett så pass säkert land!

okej. ja det är skönt att sverige är ganska säkert i det fallet.
har förresten låtit vaccinera henne mot valpsjuka, hepatit, parvo och kennelhosta och det gick på 300 kr. skönt att ha det gjort. hon var så duktig, sa inte ett ljud.

har hört någon fågel viska i mitt öra att rabies hos hundar finns ibland i finland? stämmer det, eller är det bara struntprat?

Det är väldigt ovanligt. Har inte hört om något fall på flera år. Risken för rabies finns kvar eftersom alla inte förstår att vaccinera och det kommer in vilda djur över gränsen som kan bära smittan.

Liknande trådar

Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 915
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 999
R
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
799
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 259

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka