Vaccin både A2 + tetanus?

Sv: Vaccin både A2 + tetanus?

Och jag som vaccinerade ett dräktigt sto i förrgår... :grin: Just pga att det sägs att man ska ge dem innan fölning. Hon fick en kombinerad förra året så det skulle ju med andra ord ha räckt :o Jaja nu har hon fått den, men ska helt klart ha koll på forskning om detta till nästa år, så slipper jag kanske då istället :D

Frågade faktiskt veterinären om det var nödvändigt och han tyckte det, men han kanske inte var helt up-to-date.

Sv: Vaccin både A2 + tetanus?

Ska jag vara riktigt ärlig så gjorde jag också det i år... Vi konstaterade det efteråt vet o jag :angel::D. Må vara hänt!

Kan säkert vara olika mellan veterinärer, men jag gissar att distriktarna väljer att göra lika och det är de veterinärerna jag har anlitat hittills.

Liknande trådar

Avel Okej. Mitt sto 10 år inseminerades i våras med fryst. Haft föl tidigare. Ringde till stationen och frågade vad dom tyckte och dom sa att...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
8 485
Senast: em-pirre
·
Hundavel & Ras Vet verkligen inte vad jag ska göra eller vad detta kommer få för konsekvenser... Behöver hjälp/råd/tips! Jag har en SKK-reggad hane...
2
Svar
24
· Visningar
4 530
Senast: Raderad medlem 94602
·
Avel Jag brukar hävda att en bra stolinje måste börja någonstans och detta någonstans måste inte nödvändigtvis vara på 40- eller 70-talet...
Svar
13
· Visningar
2 692
Senast: Blyger
·
Katthälsa Mina tre huskatter och jag ska förhoppningsvis på nya äventyr tillsammans, då jag kommit in på en utbildning i England till hösten. Igår...
Svar
16
· Visningar
5 583
Senast: Millz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka