Vacc. mot katt

Haukur

Trådstartare
Alltså... vacination mot kattallergi.. har hört att allergiker kan göra d... hur funkar det? hur säkert är det? Är det dyrt? och hur snabbt verkar det?

Min sambi har börjat känna av mina katter.. kan vac. vara ett alternativ?

Sv: Vacc. mot katt

Det tar minst ett år, och under den tiden ska man inte ha katter. Kostar runt 1500-2000:- sist jag hörde om det. Det finns ingen garanti för att man blir bra.

Allegenerna minskar när katten kastreras.

Man kan göra en sk allergi vaccination. Mot ett eller flera "ämnen" .Men det är en lång behandling , första fasen är en eller flera sprutor /vecka i 8-12 veckor ,därefter så kommer man till underhållsfasen- en spruta var 8:e vecka i 2-5år . Allergin försvinner eller blir lindrigare i alla fall ca.5år efter avslutad behandling . Vet ej något om pris ,väntar själv på att få starta att behandla min 11åriga son mot sin gräsallergi. Visst är det en lång behandling men jag tycker att det är värt den tid det tar och man får hoppas att besvären minskar .( går ju inte att undvika gräs)
Lycka till

Jag vaccinerar min hund mot hennes kvalsterallergi och det verkar fungera riktigt bra även fast vi bara är inne på första månaden. Många sprutor blir det dock.

Det var en artikel om det i Våra Katter, numret som kom igår. För honom hade det tagit 3,5 år, märkt effekt efter 1 år, och kostat 2200:-

Jag har faktiskt funderat på det för min pollenallergi, men det är jobbigt att det är så tidskrävande, vara där en gång i veckan i början...

Tack för alla svar!

Hmm.. INTE ha katter.. d va juh inge bra för det är juh katterna jag vill kunna ha kvar...
Vet du om man betalar en klumpsumma på en gång eller betalar man vid varje spruta?

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en exotic idag som alltid varit innekatt, 4 år. Hon är numera kastrerad och har börjat gå ut med gps, och när jag och hundarna... 2
Svar
35
· Visningar
1 767
Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar... 2
Svar
23
· Visningar
1 823
Senast: Lingon
·
Övr. Katt Jag har en katt som är sjuk, som antagligen inte blir så mycket bättre. Vi ger henne ett sista försök med en ny medicin, men blir hon...
Svar
6
· Visningar
523
Senast: Krålus
·
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
459
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bichon havanais
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025