Va ska ja göra???

T

tjej_87a

Har en katt som har varit extremt skyk redan som liten hon va det när ja hämta henne hon var sist i kullen men trodde att de skulle gå över men nu e hon över ett år och fortfarande lika skyk och ja har ingen anning om va ja ska göra hon gömer sej när de kommer folk på besök till mej går hon fram men inte till min sambo hon kan ligga mitt på golvet så kommer han å ska klappa henne då sticker hon å gömer sej på en gång hon kan göra så mot mej iblan också min sambo och ja har bott ihop ända från böjan när hon kom så undrar va detta kan bero på och va ja ska göra...
Kan de vara så att hon har varit utfryst från kullen?

Sv: Va ska ja göra???

Är hon kastrerad? Det kan lugna ned vissa katter en ganska stor del, eventuellt skaffa en kattkompis som visar och lär henne att människor inte är farliga. Men hon kommer säkert alltid vara en försiktig katt, men det finns saker man kan göra för att hjälpa henne att känna sig tryggare.
Du kan också köpa en dosa som heter Feliway och som sänder ut lugnande luktämnen som är naturliga för katten och som människan inte känner av. Ganska dyrt i början men brukar hjälpa mot de flesta kattproblem.

Det finns också en spray som heter Felifriend, din sambo skulle ju kunna spraya det på sina händer och försöka umgås mer med henne.

Info om båda: http://hittekatter.ifokus.se/Articles/Read.aspx?ArticleId=1e49c47d-ece1-496e-8fa0-ff36dc4f98db

Jag skulle faktiskt rekommendera båda.

hon e kastrerad å hon har fått en kattkompis de har blivit lite bättre sen hon fick sin kompis men inte så mycket ja har faktist provat båda dom sprayerna men dom har ingen effekt på någon av katterna tyvärr har även provat katmynta å sprayat på oss men hon e inte intresserad av de

Då går det nog inte att göra mycket mera utan acceptera henne för den hon är, förmodligen är de något medfött eller om hon kanske togs för tidigt från mamman?
Tur att hon ändå får kärlek och sin relativa trygghet från er.

jo de e klart ja accepterar henne som hon e men tänkte mest på om de fans nått ja kunnde göra för henne, hon togs när hon var 15veckor från sin mamma så hon fick till och med extra tid med henne

När det gäller Feliway är det inte spray som ska användas i detta fallet utan en dosa som man sätter in i väggkontakten. Då sprids feromonerna ut under en längre tid, 1 månad har jag för mig, ibland kan det ta några veckor innan man ser en förändring hos katten.

När det gäller Feliway är det inte spray som ska användas i detta fallet utan en dosa som man sätter in i väggkontakten. Då sprids feromonerna ut under en längre tid, 1 månad har jag för mig, ibland kan det ta några veckor innan man ser en förändring hos katten.

var får man tag i detta? och e de verkligen bra för katten å bli drogad?

De blir inte "drogade". Katter utsöndrar dessa naturligt, och det får dem att må bra.
Jag gillar inte Feliway själv, men det är absolut inget fel att ha. Vill du "droga" katten är det väl främst kattmynta man tänker på :p

De blir inte "drogade". Katter utsöndrar dessa naturligt, och det får dem att må bra.
Jag gillar inte Feliway själv, men det är absolut inget fel att ha. Vill du "droga" katten är det väl främst kattmynta man tänker på :p

vart finns detta och få tag i då?

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 711
Senast: fixi
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 383
Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 948
Senast: Crossline
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är uppvuxen med katter och har haft en katt själv också i vuxen ålder. Det har varit ganska lättsamt och enkelt och katten jag hade...
Svar
3
· Visningar
1 964
Senast: Zpunk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama