Uzes Frankrike

Sv: Uzes Frankrike

Jag vet att det är fult att vara avundsjuk, men nu blev jag avundsjuk! :p Låter hur kul som helst.

SMS-rapport från Liza att allt gått bra idag! Unghästklasserna i Frankrike har ju ett helt annorlunda (och mycket intressant) sätt att sätta resultat: Èlite, Excellente, Très Bon, Bon, baserat på hur många poäng hästen får på rätt hastighet, metabolic och rörelser.
Frida hade bästa poäng, Liza och Helena näst bästa och Annelie godkänt och Jessica utgått. (Eftersom jag fått resultatet på svenska så får det vara så).

Senast ändrad av en moderator:

Nu ligger resultatet ute på arrangörens hemsida
http://www.endurance-uzes.com/IMG/pdf/Classement_5ans_complet.pdf

Tidigare rapport var lite för snabb!
Liza/QATADA DU SAUVETERRE Èxcellent
Frida/QASSIM DU SAUVETERRE Très bon
Helena/QUMRAN D'OLBIA Très bon
Annelie/WARDA DE TENSONNIVES Très bon
Jessica/BORMANE DE MUREL Lame

(Reservation för att graderingen är olika i 6- resp 5- och 4-årsklasserna. I resultatlistan förekommer Éxcellant, Très bon, Qualifié samt orsak till att ekipaget utgått.)

Senast ändrad av en moderator:

Frida red Qatada och fick exellent, Jag red Qassim, det stod båda våra namn på bägge hästarna därför förvirringen på resultaten.

Var det arabiska fullblod?
Fransmännen har alltid så pretantiösa namn på sina hästar ;)

I resultatlistan finns ras angivet på varje häst

Liknande trådar

Samhälle Läst artiklar i svenska dagbladet igår och idag där de har granskat försäljning av smällare, fyrverkerier och olagliga airbombs bland...
Svar
1
· Visningar
340
Senast: Sharpless
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
16 139
Senast: Shpongle
·
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 849
Senast: Fiorano
·
Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
14 062

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka