UVI - vilken medicin?

lady_vip

Trådstartare
Någon som vet det??

Fortune har UVI igen (antagligen) och jag får inte tag på min vet., är lite stressad över att det kan va bråttom...

Iaf, har massor av antibiotika hemma sedan hennes sjukdom i våras och tänkte att jag kanske redan har något lämpligt hemma eftersom det är det som varit lite av hennes sjukdomsbild. Måste självklart få tag på min vet. först och prata med honom innan jag ger något, men apoteket har ju inte öppet länge till så det hade lugnat mig betydligt om jag hade vetat att jag redan hade det...

Förvirrat, men kanske någon vet?

Sv: UVI - vilken medicin?

Vem skulle kunna svara på vad din vet skulle kunna tänkas skriva ut?
SÅ bråttom är det inte!
PL

Du får ju fråga vet. om någon av medicinerna du har hemma kan fungera....
Är det så att du måste vänta till måndag innan du kan sätta in behandling, så kan du tills dess "försura" urinen genom att ge c-vitamin. Tex, brus tablett i vattnet, eller annanas i maten. Det är ofarligt, men en biverkning kan vara lös mage.

Jag tänker bara på att hon har varit allvarligt sjuk i njursvikt hela våren... Sist gick det väldigt snabbt...

Jag tänker bara på att hon har varit allvarligt sjuk i njursvikt hela våren... Sist gick det väldigt snabbt...
Desto viktigare att vet talar om vilken, om någon, av medicinerna som är lämplig. Får du inte tag på ordinarie vet, ta kontakt med djursjukhus och förklara situationen så får du säkert råd på hur du ska göra.

Fast djursjukhuset som hade henne felbehandlade henne i flera månader, så det är inte aktuellt.

Det löser sig på nåt sätt.

Ser att du bor i skåne, och här finns det ju en hel del djursjukhus, tre av dem är stora och lätta att hitta. Litar du inte på det sjukhuset som felbehandlade (förståligt), ta då kontakt med något av de andra.
Har hunden haft njursvikt ska en uv tas på allvar, och utan drojesmål sätta in rätt medicinering.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 861
Senast: Maniac123
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Känner att jag behöver skriva av mig lite efter den här dagen, det har ju varit några turer med min älskade hund. Han trivs inte med...
Svar
16
· Visningar
3 201
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 909
Senast: Snurrfian
·
R
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 980
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka