Uuuhhh.....vad har vi gjort!!??! :-)

Kalaspinglan

Trådstartare
Hej gott folk.

Nu har vi äntligen, äntligen fått hem vår valp. Han är en riktig cooling. Efter två minuters pip i bilen sov han i mitt knä och hade ingen större lust att vakna när vi kom fram en timme senare. Väl inne i lgh satt han en kort stund på rumpan och fundilurade, sedan rockade han loss rejält en timme innan han föll ihop som en död säl i soffan. Och sådär var hela kvällen igår. Lekte, ut och kissa, sova, äta, sova, leka, sova...

Natten har gått bättre än förväntat, men har varit ganska tuff. Han har legat på mysiga filtar, bl a den som varit hos uppfödaren i två veckor, på golvet bredvid sängen. Har sovit några timmar, vaknat och gnytt lite. Jag har lagt handen på honom och då har han somnat om någon timme och sådär har det hållit på hela natten.

En något övertrött matte somnade i soffan nu på morgonen med honom liggandes med huvudet på min arm. Där parkerade vi i en timme innan vi gick ut igen. Tänk att han är så duktig att gå i koppel trots att han aldrig gjort det förut. Och asfalt, bilar,.. ingenting verkar han bry sig om. Han har själv gått in i hissen, gått överallt. Klockrent!

Nu har vi busat en stund och nu ligger terroristen bakom mig i soffan och samlar krafter till nästa bus. Han är lite klättrig och vill gärna bita oss, jag tillåter det inte - vet inte om det är rätt eller fel.

Äntligen, vi som har längtat så mycket, äntligen är han här - bustrollet med världens största tassar.

Vill ni se några bilder på honom finns det här...
http://pg.photos.yahoo.com/ph/e_sve.../pg.photos.yahoo.com/ph/e_svenbergh/my_photos

Tjingeling!
Pinglan

Senast ändrad:
Sv: Uuuhhh.....vad har vi gjort!!??! :-)

Åhhhh, vilken gobit.

Suck dessa 2 veckor kommer gå sjukt långsamt ( vi hämtar vår valp 31/10 )

Bedårande :love:

Kul att ni hittade en ridgeback valp tillslut.

Lycka till med honom :)

Kul att det verkar gå så bra! :) Han var jättesöt.
Varifrån kommer han? En släkting till mig har haft två ridgebacks.. :)

gud så söt!
och de där stora tassarna kan man inte göra något annat åt än att älska ;)

Kan man vara sötare än en liten valp???? :love:

vilken söting

själv får jag vänta en månad på min valp :(

Oj, den soffan kommer inte att vara vit så länge till! :D :angel:

Han var jättesöt! :love:

Hej och tack för era svar!

Visst är han väl för söt..

Nu har vi haft honom i tre dagar och hans nya smeknamn är Pirayan - jag behöver knappast förklara varför, eller hur? :-)

Fast han är oerhört lättlärd och världens snuttigaste. Det här är verkligen roligt! Riktigt, riktigt roligt!

Jag håller på att bygga upp en hemsida med mer info och fler bilder, hem.bredband.net/cenzoo

Pinglan

"Oj, den soffan kommer inte att vara vit så länge till! "

Det har du nog rätt i!
Vår är ljus brun och vi får hålla efter den mycket noga för att den inte skall förfalla.

Söting till valp, Pinglan!

Jo då.. soffan kommer visst att vara vit. För vi har en stor filt i soffan (vit) som går att tvätta. Så det så.. :-)

Pinglan

Liknande trådar

Gravid - 1år Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
14
· Visningar
1 107
Senast: Kilauea
·
Relationer jag och min man har haft våra motgångar men hänger ändå ihop, vi har snart klarat av två år som föräldrar. Även om det varit med nöd och...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
18 813
Senast: rutans
·
Kropp & Själ Hej någon som vet hur man klarar att sluta med zolpidem? Jag har ätit denna tablett 10 mg varje dag i ca 3 veckor, först ca 2 veckor...
Svar
9
· Visningar
1 774
Senast: vallhund
·
Kropp & Själ Var in och läste på 1177 om utmattningsyndrom, vartenda symptom stämde in ordagrant på mig. Så nu överväger jag om det vore värt att...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 288
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka