Uttryck ni använder från filmer/barnprogram

Sv: Uttryck ni använder från filmer/barnprogram

Och vi har en katt som heter Gösta så då blir det "In kommer Gösta", men det vet jag inte riktigt vart det är ifrån :p

in kommer Gösta är väl från Philemon Arthur and the Doungs låt med samma namn?

"Be brave like prawn!" (not cowardly, like shrimp) från simpsons

Massor mer från family guy också kan inte rada upp allt :D

Mycket från Yrrol med:

"Vafan gjorde han? Tänk om du, tänk om jag?"

"Jag har ätit pannkaka!"

Senast ändrad:

De flesta liknande uttryck använder jag bara i sällskap med min syster som av förklarliga skäl tittat på samma saker som jag!

"Pizza-time"! (När man ska äta pizza såklart). Och "Läs en bok" (Allt bokrelaterat...) Från Mysteriet på Greveholm, datorspelet.

"Ah, kniv!" (Varje gång man ber om en kniv eller liknande...) från Tarzan, tv-spelet.

"Är du nöjd, så är jag nöjd". Mycket internt, från musikalen Oliver! som min skola satte upp på gymnasiet...

Kommer säkert på fler så småningom ;)

Klassiker:

"Alohomora" och "wingardium leviosa" ("leviosa, not leviosAAAA") ;)

Höll på att glömma!

"Are we there yet?"

(Upprepas med jämna mellanrum tills irritation skapats hos medresenärerna följt av en tystnad och sedan ett smackande ljud :D )

Höll på att glömma!

"Are we there yet?"

(Upprepas med jämna mellanrum tills irritation skapats hos medresenärerna följt av en tystnad och sedan ett smackande ljud :D )

Shrek? :D

*KL*

"Så kan man göra, men det är inte rätt!"
"men ska vi inte prova att trycka på ON?"

"Så kan man göra, men det är inte rätt!"

Den är standard i min familj! :D "Blanda inte in mig i vårt förhållande" är ganska flitigt använt av mig också.

KL
Från Sällskapsresan (och Snowroller) ploppar dessa upp ibland:

"Korchen" (istället för korken)
"Herr Ober, eis bitte"

KL
Från Sällskapsresan (och Snowroller) ploppar dessa upp ibland:

"Korchen" (istället för korken)
"Herr Ober, eis bitte"

schäs dooodels :D

*KL*

Nu lämnar jag film-världen men...

"Totte ska inte ha några kulor, Totte ska ha en banan!"
"Det går precis lika bra med selleri" (jag kommer från en familj med typ 80% vegetarianer... Mycket användbar replik :D )

"And may the odds be ever in your favour" - Hungergames

"Cause tonight we dine in hell" - 300

"It's so fluffy im gonna die" - ?

"Making her happy makes me feel happy. It gives me a warm, tingly feeling inside. Like pinworms!" - King Julien, Madagaskar

"Come closer! Closer! A little more closer! Wait, okay, that's too close. Take a step back, a little half step. Right there. " - King Julien, Madagaskar

"Shh! We're hiding. Be quiet everyone. That includes me. Shh! Who's making that noise? Oh, it's me again..." King Julien, Madagaskar
:D

Är väl dom mest förekommande här hemma.

Senast ändrad:

"And may the odds be ever in your favour" - Hungergames

Vad störigt att jag bara "Åh, men det är ju Joey Graceffa som säger det, wth!". Sen kom jag på att han antagligen har fått det från någonstans också, duuuhh. Då ska tilläggas att jag trots allt faktiskt sett Hunger Games och borde fattat, haha.

(Graceffa är för övrigt en Youtube:are)

It's so fluffy I'm gonna die är från Despicable me. :)

Knapp
"Jag ska bara..." <- Alfons Åberg
"Göta Petter!" <- teskedsgumman
"Tyfusan!" <- jägaren i Micke & Molle. Förmodligen ett av de uttrycken jag använder mest :D
"Voffodådå?" <- ronja rövardotter
"Jag blir så lack så jag ruggar!" <- Jago/Aladdin
:D

*KL*

"det är synd om människorna" - "Ett Drömspel" av Strindberg? Kanske inte gills men ändå :d

"du får ingen mat nej nej du får ingen mat nej nej du får ingen mat för du ska BANTA!!" - Hitta Nemo.

"på min gata i stan..." - Saltkråkan.

"blanda inte in mig i vårt förhållande!- Yrrol

Senast ändrad:

Jag är bättre på att brista ut i spontan Disneysång än på att citera dialog :angel:

Typ "Var nöjd med allt som livet ger" eller "Jag kan visa en vääääärld, Vacker, bländande, häääärlig..." (typ ALLT från Aladdin) eller "Hakuna Matata - det är ord som är bra!" eller "Havet är djupt".

Vad störigt att jag bara "Åh, men det är ju Joey Graceffa som säger det, wth!". Sen kom jag på att han antagligen har fått det från någonstans också, duuuhh. Då ska tilläggas att jag trots allt faktiskt sett Hunger Games och borde fattat, haha.

(Graceffa är för övrigt en Youtube:are)

Joey :love: Eller snarare Shoey är jag ett stort fan av ;) Så jo jag har hört det xD

*kl*

"Jag känner hur.. demonerna kommer över mig... fan så dåligt jag mår" - Robert gustavsson

"Jag blir så lack så jag ruggar" - Jago

används också flitigt.
Letar f.ö ett citat som jag tror det är King Julien som säger.
Något om "I feel hibberygibbits" eller liknande, nån som känner igen?

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 288
Senast: Gabby_Ossi
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 725
Senast: Anonymisten
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 369
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
36 965
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar